Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Queenie

Queenie

20-06-2011 om 16:27

Van vaste baan naar tijdelijk werk

Ik heb nu een vaste baan die mij niet meer bevalt. Ik ben aan het solliciteren, maar de vacatures zijn dun gezaaid. Nu zag ik een baan voor een half jaar, met uitzicht op een vast contract. Een half jaar is kort. Er wordt flink bezuinigd in deze branche. Heb ik enig recht op iets, als ik nu na een half jaar op straat kom te staan?
Groeten, Q.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voor zover ik weet - en nasha, ben je daar?

Voor zover ik weet zit het zo: als je aannemelijk kunt maken dat de nieuwe baan, ook al is die in het begin tijdelijk, een reëel uitzicht geeft op verbetering van je positie dan heb je wel recht op WW, ook als na het tijdelijke contract geen verlenging volgt. Tegenwoordig krijg je namelijk eigenlijk altijd eerst een tijdelijk contract. en/of een proeftijd, en als in dit soort situaties nooit WW zou worden toegekend komt niemand ooit meer van zijn plaats. Dat is zelfs UWV te bar.

Maar als je een goede baan met een stevige positie opgeeft voor een tijdelijke baan in een zinkend schip, dan weet ik het zo net nog niet.

Ik hoop dat Nasha zich nog meldt, die heeft hier ook wel sjoege van.

Groeten,

Temet

NaShA

NaShA

20-06-2011 om 22:26

Klopt wat temet zegt

je mag je altijd verbeteren. Maar pas dus op als je je vaste baan opzegt voor iets onzekers. Probeer dan je baas over te halen een beeindigingsovereenkomst voor je op te stellen met een vage term als: niet eens over de invulling van de functie (of ander soort vage term). Daarmee legt je baas nergens een schuld neer. Kijk op werk.nl voor een voorbeeld van zo'n overeenkomst. Maar ja, als je baas niet wil meewerken, dan heb je wel aangegeven weg te willen en dus misschien een baas die geen zin meer heeft in jou...Goed nadenken dus hoe je baas zou kunnen reageren op zoiets.

Queenie

Queenie

22-06-2011 om 22:32

Dank!

Weet ik wat me te doen staat. Nog één vraag Nasha, je zegt "je mag je altijd verbeteren". Stel dat ik een baan aanneem die ik leuker vind, maar die niet direct een verbetering is w.b. contractgrootte / salaris, "mag" dat dan niet?
Groeten! Q.

Queenie

Queenie

24-06-2011 om 09:57

Nasha

Ik had nog een vraag. Je zegt "je mag je altijd verbeteren". Stel dat ik een baan aanneem die ik leuker vind, maar die niet direct een verbetering is w.b. contractgrootte / salaris, "mag" dat dan niet?
Of bedoel je iets anders?
Groeten! Q.

NaShA

NaShA

24-06-2011 om 22:39

Dat is een lastige inderdaad

want wat is verbeteren. Ik heb nog geprobeerd het voor je op te zoeken maar kon het niet vinden. Het blijft aan de afdeling WW om het te beoordelen namelijk, en daar werk ik niet...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.