Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

denise

denise

16-08-2011 om 10:33

Vaste baan vs uitzendkracht

Hallo,

Ik werk al 10 jaar in vaste dienst bij mijn werkgever voor 25 uur. Nu wil ik graag, vanwege financiele situatie, fulltime (of in ieder geval 32 uur) gaan werken. Helaas kan dat niet bij mijn huidige werkgever. Nu heb ik mij ingeschreven bij een uitzendburo en is mij een baan aangeboden voor 32 uur, maar ik ga er 'maar' 400 euro per maand op vooruit.
Nu twijfel ik heel erg, het is toch meer geld in de maand, maar de angst te werken voor een uitzendburo is heel groot. Ik ben alleenstaande moeder en ben zo bang dat ik mijn vaste, vertrouwde baan opzeg voor een onzekere uitzendbaan.
Wat zouden jullie doen of heeft één van jullie ook in zo'n situatie gezeten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

16-08-2011 om 10:58

Recht op werktijdaanpassing

Denise,
Een bedrijf mag alleen werktijdaanpassing weigeren naar beneden toe als er een zwaarwegend bedrijfsbelang is. Je zou eens kunnen zoeken of het ook geldt als het om meer uren gaat. Als je bij een groot/groter bedrijf werkt kun je makkelijker meer (soorten werk) erbij proberen te krijgen dan wanneer je bij een klein bedrijfje werkt (waar wellicht overduidelijk is dat er geen extra uren in het vat zitten). Hoe duidelijk is de situatie volgens jou?
Wat betreft opzeggen vaste baan: ik zou het niet doen, alleen voor een andere vaste baan (van 32 uur). Maar da's mijn mening, en het hangt er ook vanaf hoe lang je al aan het zoeken bent.
Groet,
Angela

Angela67

Angela67

16-08-2011 om 11:00

Rosase

Rosase

16-08-2011 om 19:14

Baantje voor erbij?

Is het niet handiger om een baan naast je huidige baan te zoeken? Zeker als het in de wat lagere regionen is moet er toch wel ergens een baan te vinden zijn voor een of twee dagen in de week, die je naast je huidige baan kunt doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.