Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Verandering van werkgever en belastingdienst

Goedendag, 

situatie is als volgt: Papril start 2023 in met mijn nieuwe baan. Tot en met maart kreeg ik nog loon via mijn oude werkgever en per april ontvang ik een ander salaris bij een nieuwe werkgever. 

Nu wilde ik mijn voorlopige aanslag voor 2023 veranderen. Echter, ik kan niet aangeven per wanneer ik nu ga beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Er staat steevast het geschatte jaarinkomen bij mijn oude werkgever. 
Hoe kan ik dit goed aanpassen? 
Alvast bedankt voor alle tips. 

Gaat het om de werkgever? Ik meen dat het gaat om het geschatte inkomen over het hele jaar. Als je veel meer of minder gaat verdienen dan kies je een nieuw bedrag wat grosso modo recht doet aan de verandering. Als het dicht bijelkaar ligt zou het niet aanpassen?
gr Angela

Volgens mij doe het er niet toe wat je werkgever is. Het gaat erom dat je jaarsalaris goed in schat. Dus gewoon je geschatte jaarinkomen invullen bij je oude werkgever.

ildika

ildika

31-03-2023 om 12:29 Topicstarter

Ok, dank voor de informatie

Hou er wel rekening mee dat door wisseling van werkgever het sowieso kan gebeuren dat de ingehouden loonheffingen niet kloppen over het jaar gezien, dus dat je nog iets moet nabetalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.