Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Jacquel

Jacquel

14-01-2012 om 12:28

Vergader accommodatie

Er is mij gevraagd om een inventarisatie te maken van mogelijke problemen bij het boeken van een vergaderaccommodatie. De bedoeling is om collega’s hierop te wijzen, zodat ze die problemen kunnen voorkomen.
Bijvoorbeeld, je boekt arrangement A en bedenkt later dat je nog wel een borrelgarnituur na afloop van de vergadering wilt. Jij denkt dat je arrangement A + borrelgarnituur moet betalen, maar de accommodatie brengt arrangement B in rekening, want daar zit dat borrelgarnituur bij. En een lunch, maar die had je helemaal niet gebruikt.

Uit eigen ervaring ken ik dit soort problemen helemaal niet. Kennelijk heb ik altijd te maken met goede accommodaties. Maar heeft iemand misschien wel dit soort geintjes hebben meegemaakt en bij wat voor soort accommodatie was dat dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

14-01-2012 om 12:58

Hmmm

Van wie moet je zo'n overzicht maken? Waarom vraag je niet aan de mensen binnen je organisatie die locaties moeten boeken tegen welke problemen zij aangelopen zijn?
Ik heb zelf wel eens ergens meegemaakt dat alle drankjes bij de bar op 1 rekening werden gezet. Het was mijn werkgevers bedoeling dat drankjes 's avonds voor eigen rekening van de medewerkers waren, maar dat was nu niet meer uit te zoeken. Daar was hij niet blij mee, wij wel Is denk ik een kwestie van goed uitzoeken welk arrangement je boekt, en alles eenduidig in het contract op laten nemen.

Meike

Meike

14-01-2012 om 14:33

Extra spullen

Ik heb een keer meegemaakt dat collega's allemaal flipovers en stiften en weet-ik-veel wat gingen gebruiken en dat kostte allemaal extra geld. Ik wist dat overigens wel, maar zat niet goed op te letten. En die verhuurder maar gedienstig sjouwen met al die extra spullen. Het ging maar om tientjes, maar toch....

rosa

rosa

14-01-2012 om 20:21

o ja

-altijd de factuur controleren, heb vaak fouten gezien daarmee.
-lang van tevoren moeten betalen en niet meer kosteloos kunnen wijzigen: als ik daarover klaag is er ineens van alles mogelijk. Althans, met niet te grote groepen. En dat is handig, want als ik iets een maand van tevoren boek vallen er altijd nog mensen af en wil ik dus het aantal broodjes e.d. aan kunnen passen tot een paar dagen van tevoren.
-bij gebruik laptop en beamer even checken wat dat kost: soms echt belachelijk veel - als dat vaak nodig is kun je ze beter zelf aanschaffen
Dit bij verschillende locaties met veel zalen.

Jacquel

Jacquel

16-01-2012 om 13:12

Bedankt

Bedankt voor jullie ervaringen. Ik heb nu met een aantal mensen gesproken en denk dat het vooral een kwestie is van ontzettend goed uitvogelen wat je nodig hebt en dat van tevoren bespreken en vastleggen. Probleem is vaak dat degene die boekt niet degene is die vergadert, waardoor de vergaderaar allerlei dingen bijbestelt, waarvoor de boeker later verantwoording moet afleggen tegenover de boekhouding. Over vergaderen in het buitenland heb ik weer heel andere verhalen gehoord, maar gelukkig hoef ik me daar niet mee bezig te houden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.