Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

rood kopje

rood kopje

09-10-2010 om 21:47

Verkeerde prijs kassa/vak

Vandaag was ik bij een winkel. Ik zag een dekbedovertrek met print waarvan ik wist dat 1 van mijn kinderen die geweldig zou vinden. Voor het vak zat een kaartje met daar de prijs van 20 euro. De oude prijs was doorgehaald. Ook stond de naam van de print op het kaartje. Ik dacht dus dat dat overtrek 20 euro kostte. bij de kassa werd echter de oude prijs aangeslagen. Met de kassajuffrouw naar het vak teruggelopen en na wat zoeken zegt ze dat het een ander artikelnummer is. Maar er waren geen andere dekbedden met deze print. De naaste vakken hadden andere prints. Maar de kassamevrouw bleef bij haar standpunt. Ik kreeg het niet voor 20 euro. Maar klopt dit eigenlijk wel? Moet je als klant niet kunnen vertrouwen op wat er bij een vak staat, tenzij het een zo duidelijk lage prijs is dat je als klant ook wel snapt dat het niet klopt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

09-10-2010 om 22:35

Volgens mij

Is het precies zoals jij zegt. De prijs op het schap is volgens mij bindend tenzij het een belachelijk onwaarschijnlijke prijs is.

Sterre42

Sterre42

09-10-2010 om 23:55

Is per winkel verschillend

Sommige winkels hebben nl. huisregels die zeggen dat alleen de kassa de enige juiste prijs aangeeft. Heb ik ook weleens op een bordje in de winkel zien staan.

Ik heb het ook weleens andersom gehad, dat bij de kassa bleek dat er nog korting vanaf ging terwijl dat helemaal niet bij het schap aangegeven stond.

Gelijk hebben en gelijk krijgen...

Je hebt er recht op om het dekbed voor die prijs te krijgen, maar niet iedere winkel erkent dit recht ook.

En tja, dan kun je wel op je kop gaan staan, maar als ze je het dekbed dan toch niet meegeven voor 20 euro heb je gewoon het nakijken. Ik bedank in zo'n geval dan altijd uit principe voor het produkt. Betaal dan liever in een andere winkel nog 5 euro meer dan dat ik hem daar koop.

rood kopje

rood kopje

10-10-2010 om 00:08

Dees

je hebt gelijk. Zou ik ook gedaan hebben, ware het niet dat ik deze print nog nergens anders gezien heb, behalve bij deze zaak. En ik heb zoon er wel erg blij mee gemaakt. Heb wel een mail naar het hoofdkantoor gestuurd. Zal wel niks opleveren, maar ach, je kan het proberen.

Bastet

Bastet

10-10-2010 om 07:46

Rood kopje

Stond de aanbieding toevallig niet in een folder/Dan heb je het zwart op wit!
Bastet

rood kopje

rood kopje

10-10-2010 om 13:02

Bastet

in de folder staan diverse dekbedovertrekken voor kinderen met de aanbiedingsprijs, maar geen plaatje van die ene die ik voor zoon heb gekocht. Daar had ik nl. ook al naar gekeken.

Carmen

Carmen

10-10-2010 om 14:52

Niet per winkel verschillend

Ze kunnen best zo'n bordje plaatsen, maar dat is gewoon niet rechtsgeldig. Maar inderdaad is gelijk krijgen soms heel lastig.

Carmen.

Bastet

Bastet

10-10-2010 om 15:08

Oh jammer

Oh dat is jammer zeg!

rood kopje

rood kopje

10-10-2010 om 15:20

Mail naar de klantenservice uitgedaan

en het hele verhaal gedaan. Nu zit er op de route naar mijn werk ook nog zo'n filiaal en ik denk er over daar van de week eens binnen te stappen en te kijken of ik het daar ook zo zie staan. En dan eens kijken hoe ze daar reageren. Desnoods breng ik die andere weer terug!

rood kopje

rood kopje

16-10-2010 om 10:18

Waar ik nou zo boos om word

dat er geen enkele reactie van de klantenservice komt, zelfs geen ontvangstbevestiging! Bozer kun je me niet krijgen!!!

rood kopje

rood kopje

20-10-2010 om 14:28

Wat nu te doen, iemand nog advies?

Ik heb inmiddels ook de consumentenbond om advies gevraagd. Zij adviseren om nogmaals schriftelijk naar die zaak te reageren, aangetekend. En komt er nog geen reactie, het dan te melden bij de economische controledienst. Maar ja, het gaat om 7 euro verschil, is het sop de kool wel waard?

rood kopje

rood kopje

20-10-2010 om 15:36

Precies

wat ik ook al dacht. Consumentenbond zegt, dat kun je ook terugvragen als je gelijk krijgt. Tja, moet je wel eerst gelijk krijgen dus. En dan nog. Aan de andere kant baal ik wel dat zo'n zaak er mee wegkomt. Had ik nou maar voet bij stuk gehouden.

Rosase

Rosase

20-10-2010 om 16:19

7 euro

zou het mij wel waard zijn.

Vind het namelijk zo slecht wat er nu gebeurt.

rood kopje

rood kopje

20-10-2010 om 21:04

Dat vind ik ook

maar als het me nog 7 euro extra kost en niet weet of ik dan wel in het gelijk gesteld wordt, dan ben ik dus al 14 euro afhandig gemaakt door deze zaak. En dat vind ik het ook niet waard. Achteraf denk ik alleen wel ik had gewoon dat overtrek terug moeten geven en moeten zeggen, láát maar zitten! Maar ja, dat is achteraf.

Minke

Minke

21-10-2010 om 07:09

Alles verkeerd terugleggen

Mensen halen van alles uit de schappen en leggen het ergens in de buurt weer terug. Vaak zal het in het verkeerde schap terecht komen. Zo is het waarschijnlijk ook met het dekbed gegaan. Het dekbed zag er ook anders uit dus in zulke gevallen is het raadzaam om even te vragen wat de prijs is.
Ik denk dat de streepjescode gewoon bepaalt wat de prijs is.

rood kopje

rood kopje

21-10-2010 om 18:38

Minke

Minke, ik heb het hele vak afgespeurd. Het was een hoog rek, waar de dekbedovertrekken keurig op rij achter elkaar stonden, elk bij hun eigen sticker/prijskaartje. Er stonden geen andere met deze specifieke opdruk. In de vakken ernaast stonden andere opdrukken met daarvoor dus ook een kaartje met de vermelding van die opdrukken. Het enige was dus een nummer rechtsonderin op dat kaartje wat niet overeenstemde met de streepjescode op verpakking. IK kan dat niet zien, ik kijk gewoon in dat vak, zie die opdruk en kijk vóór het vak op het kaartje, stemt dat overeen. Daarop stond duidelijk de naam van die opdruk, met de oude prijs met een streep erdoor en daarnaast de aanbiedingsprijs. Ik ga er op dat moment van uit dat dat de juiste prijs is. Pas bij de kassa zag ik dat het fout was, verkoopster ging kijken en ineens zei ze toen dat dat nummer dus niet overeenstemde met de streepjescode. En ik wilde dat ik toen gezegd had, laat dan maar zitten. al was het maar omdat ik al betaald had en ze dan dus geld terug had moeten geven. Maar helaas, ik was niet helemaal erbij geloof ik op dat moment. In ieder geval heb ik 2 maal de klantenservice gemaild waar geen enkele reactie op gekomen is, vervolgens de consumentenbond geraadpleegd met dus bovenstaand advies. En nu weet ik het gewoon niet. Wil ik zoveel moeite doen, nog eens 7 euro uitgeven, voor 7 euro verschil? aan de ene kant wel, omdat het me irriteert, aan de andere kant denk ik, smoor in je 7 euro. Ik weet het gewoon niet. Eén ding weet ik wel, die winkel ziet mij niet meer! Het is overigens Jysk, kent iemand dat? Dan weten jullie nu ook hoe het daar werkt.

Draag je verlies

Je had ervoor kunnen kiezen om 'm niet te kopen toen je de werkelijke prijs wist. Dat een bepaald artikel in een bepaald vak ligt wil niet zeggen dat dat klopt, de verkoopster heeft het voor je gecheckt en is tot de conclusie gekomen dat de prijs in het vak niet klopte bij het artikel.

Gr. Poezie.

rood kopje

rood kopje

27-10-2010 om 13:05

Goede afloop

nadat ik een mail gestuurd had dat ik met de consumentenbond kontakt had gehad en in mijn recht stond, kwam er een mail met excuses en hoewel het toch een ander dekbedovertrek zou zijn (??) krijg ik toch de 7 euro retour. Moet even langskomen met de bon....Toch wel weer netjes dus! Wilde het net gaan melden hier....

Overigens, ik HAD hem al gekocht, en betaald. Daarna zijn we pas bij het vak gaan kijken omdat ik toen dacht, he, dat bedrag klopt niet.....

rood kopje

rood kopje

29-10-2010 om 20:38

Vandaag

is man naar de zaak gegaan en heeft hij het geld retour gekregen. Verrassend genoeg stond dit dekbed daar wel in de kassa voor 20 euro, zoals voor het vak stond! i rest my case...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.