Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

marit

marit

30-05-2010 om 11:03

Vertel ik dat ik in het bedrijf van mijn man heb gewerkt?

Ik heb de afgelopen vijf jaar in het bedrijf van mijn man gewerkt en solliciteer nu naar een nieuwe baan. Ik was al begonnen als freelancer, maar het rommelt nogal in zijn bedrijf, dus ik ga nu voor de zekerheid van een vaste baan.

Zeg ik dat tijdens een sollicitatiegesprek? Ik heb ook al eerder in zijn bedrijf gewerkt dus de naam van het bedrijf komt twee keer voor. Misschien haalt dat de waarde van de ervaring wat omlaag als ze weten dat het om het bedrijf van mijn man gaat. Aan de andere kant wil ik geen dingen verbergen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

ik zou dat gewoon in je cv zetten en het ook zeggen.
Het maakt toch niet uit waar je gewerkt hebt? het gaat er toch om dat je werkervaring hebt opgedaan?
En waarom zou je ervaringswaarde omlaag gaan? je was toch een volwaardig medewerker?

bovendien,als je het niet vermeld,heb je een gat op je cv,en daar komen ongetwijfeld vragen over.

Astrid

Astrid

30-05-2010 om 13:29

Wel vertellen

De vrouw van mijn baas werkt al jaren bij het haar mans bedrijf. Omdat de zaak flink is ingekrompen zijn haar werkzaamheden dat ook. Zij is daarom elders gaan solliciteren. Door haar ervaring kon ze uit 3 bedrijven kiezen die haar wilde. Ze wilde haar juist door haar ervaring. Wel vertellen dus.

Ik zet het bedrijf wel op mijn cv, maar...

moet ik ook tijdens het gesprek vertellen dat het het bedrijf van mijn man is? Ik lieg niet als ik het niet vertel, maar verberg ik dan niet iets eigenlijk...

Liat = dus marit

Hmm

Lastig hoor. Ik begrijp je twijfel, want ook ik werk al jaren mee in het bedrijf van man, we zien het eigenlijk ook gewoon als ons bedrijf dat op naam van mijn man staat.

En wat ik wel gemerkt heb, is dat het toch in het algemeen niet zo serieus genomen wordt. En dat is wel jammer, want het is gewoon werk/werkervaring. Heel veel familie/vrienden en bekenden zien mijn werk toch niet echt als werk. Terwijl als ik hetzelfde deed maar dan voor een ander bedrijf, tja, dan had ik een baan, haha.

Nou ja, ik denk toch dat ik het zal vermelden, altijd beter dan een gat. Misschien idd, gewoon de naam van het bedrijf vermelden.

Succes ermee.

Groet,
Olijvje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.