Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Mariek69

Mariek69

07-03-2010 om 14:58

Vervelende collega

Hallo,

Sinds dit jaar heb ik een nieuwe collega. Haar proeftijd is geweest en ze heeft een jaarcontract gekregen. Tijdens haar proeftijd was ze heel aardig, betrokken en hulpvaardig. Maar nu haar proeftijd geweest is, lijkt het wel of ze als een blad om een boom is omgeslagen.
Ze is vaak ziek of haar kinderen zijn ziek. Wanneer haar kinderen ziek zijn, neemt ze de dag/middag vrij en gaat naar huis. Mijn baas heeft al aangegeven dat dit niet zo elke keer kan, maar je kunt haar moelijk vastpinnen, toch? De afgelopen weken is er geen een week geweest dat ze volledig (40 uur) gewerkt heeft. Er zijn altijd wel één of twee dagen of dagdelen geweest dat of zij óf haar kinderen ziek waren. Ze zegt dat ze geen oppas heeft, haar familie woont niet in de buurt en haar man kan geen vrij nemen.
Ook roddelt ze heel veel over mij, mijn collega's en onze baas tegen andere collega's. Ik ben al van diverse kanten gewaarschuwd dat ze onzinverhalen vertelt.
Ook is ze totaal niet betrokken bij de afdeling, doet haar ding, werkt haar uren en that's it. Nooit vragen hoe dingen zitten, hoe dingen werken etc.

Kunnen we hier nu iets aan doen? Behalve een officiële waarschuwing geven?
Ik moet zeggen, het kost me enorm veel energie en ik vind het niet fijn werken meer zo. Daar sta ik gelukkig niet alleen in, maar ik ben de enige die fulltime bij haar zit, de rest werkt of parttime of zit veel onderweg.

Bedankt, groeten,
Mariek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

07-03-2010 om 20:07

Gelukkig...

..... heeft ze maar een jaarcontract
..... vind iedereen haar blijkbaar geen geschikte collega cq werknemer
..... weet iedereen dat ze roddelt, dus niemand gelooft haar onzinverhalen
Het eenvoudigst is het om de tijd maar gewoon uit te laten zitten, denk er wel om dat zij - als zij veel vrij moet nemen - dat ze niet teveel reiskostenvergoeding uitbetaald krijgt en dat ze niet teveel vrije uren opneemt.
Wel rot voor haar dat ze zo vaak ziek is en zieke kinderen heeft, zonder dat ze opvang achter de hand heeft.
Jesse

Jade

Jade

08-03-2010 om 10:50

Hoe...

....kan het dat ze bij haar proefperiode er wel altijd was (toch)? en nu ze een jaarcontract heeft niet?

Je kunt het jaar uitzitten, maar daar wordt het niet leuker van. Ik zou voor optie "Beemer" gaan.

Jade

Jade

08-03-2010 om 10:51

Nog even:

eerste zin is getypt als reactie naar Jesse toe

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.