Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vervolg: aansprakelijk wat nu..febr.2010

In februari heb ik een draadje gestart met de vraag: aansprakelijk gesteld, wat nu. Het ging over de vloer in het verkochte huis van mijn overleden ouders. Hier eventueel na te lezen: http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NFshowpost.cgi?template=4&actueel=0&usrkey=49316352273812136514&archief=1&zoek=Maddi&thread=153454&forumsel=36&forum=36&post=2478372
Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden, maar er is nog niet zo heel veel te vertellen. De brieven tussen de advocaten zijn heen en weer gegaan. Inmiddels is de laatste brief door ons in juni gestuurd en hebben we een schikkingsvoorstel afgewezen. Nu is het wachten op een eventuele zaak voor de rechter.
Ik heb nog wel wat tips:
Er schijnen verschillende contracten te bestaan voor koper en verkoper van een huis. Onze advocaat maakte de opmerking dat je met de standaard NVM-contract teveel kanten op kunt.
Ga niet naar een advocaat tenzij je niet anders kunt. Het kost teveel geld en spanning. Als het via een gesprek op te lossen is heeft dat de voorkeur.
Tip over de rechtsbijstandverzekering blijft staan. Kijk hem na, want dit viel er bij ons niet onder.
Documenteer veel als je een huis koopt maar zeker ook als je het verkoopt, zodat je later niet voor verrassingen komt te staan.
Een keuring is verplicht, wil je als koper een kans hebben, maar geen garantie dat je als koper de verkoper ook aansprakelijk kunt stellen als er wat mis is.
Wij wachten intussen af of er nog stappen volgen. Het blijft spannend. Als er niets meer volgt was dit het. Mocht er nog een gang naar de rechter komen dan laat ik het jullie weten.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties in februari.
Maddi.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Claudia B

Claudia B

10-09-2010 om 15:19

Maddi

In die tijd ben ik 1 van de lezers geweest van je draadje (geen reageerder). Ik bleef me toch wel afvragen hoe het nou verder gegaan was.
Ben benieuwd hoe het verder af gaat lopen. Leuk dat je ons hier op de hoogte houdt.
Succes!

Hier een geerder

... ik hoop dat het goed afloopt voor jullie Maddie!

Maddi

Maddi

11-09-2010 om 10:41 Topicstarter

Leuk

Leuk om nog reacties te krijgen.
Ik zat mijn berichtje terug te lezen en heb nog een aanvulling. Ik heb geen seconde spijt gehad van de stap richting een advocaat. Dit hadden we niet zelf via een gesprek af kunnen handelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.