Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vervolg draadje solliciteren

Daar ben ik weer Met weer een probleempje
Inmiddels zit ik op een hele leuke werkplek (overheid) waar ze bezig zijn met een langdurig reorganisatie-traject. Ik werk momenteel via een uitzendbureau, en had de hoop dat er na een aantal maanden een tijdelijk contract zou volgen. Helaas wordt daar met geen woord over gerept en heb ik zelf een gesprek aangevraagd. Komende donderdag zal dat plaatsvinden, dan zal ik daar ook naar vragen. Intussen probeer ik mezelf maar vast "in te dekken" en te zoeken naar een baan waar wél een contract kan worden aangeboden.
Maar doe ik hier wel verstandig aan? Eerlijk gezegd heb ik deze situatie nog nooit meegemaakt. Het is nu zelfs zo dat mijn plaatsing bij deze instantie zelfs officieel al verlopen is.

Gr. Poezie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

25-05-2011 om 16:29

Welk soort overheid en welk soort werk?

Alle overheden moeten bezuinigen. Bina alle gemeentes hebben wel iets als een vacaturestop wat betekent dat een vast contract lastig wordt. Een tijdelijk contract kan soms nog wel maar vaak moet het over zoveel schijven dat het niet eenvoudig is. Veel overheden zijn eigen-risico-drager als het gaat om WW. Daarom zijn ze niet zo happig op tijdelijke contracten.
Overal zie je dat er minder wordt bezuinigd op mensen die direct met burgers te maken hebben of in uitvoering werken maar meer op beleidsmedewerkers.
Maar vraag het gewoon, ik denk niet dat dat kwaad kan.

Poezie

Poezie

25-05-2011 om 23:42 Topicstarter

Chippie

Ik weet dat er geen (althans niet zomaar) een vast contract mogelijk is. Het gaat me erom dat er zelfs geen tijdelijk contract van bijv. een half jaar is aangeboden. De baan die ik doe (ondersteunend) is wél nodig, en vanuit de instantie zelf is er maar 1 sollicitatie gekomen die zich op het laatste moment heeft teruggetrokken. (Hadden ze mij niets van verteld, maar ben ik zelf achter gekomen.)
Morgen heb ik een gesprek met mijn leidinggevende, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat die gaat zeggen dat ze het nog niet weten. Dat zal dus betekenen dat ik nog steeds via het uitzendbureau moet werken, wat erg ongunstig is i.v.m. de verplichte vrije dagen die ik niet uitbetaald krijg.
Ben benieuwd morgen, mocht daar niets nieuws uitkomen dan ga ik alsnog fanatiek solliciteren.

Gr. Poezie.

Inge M

Inge M

26-05-2011 om 18:48

Poezie

Een tijdelijk contract bij de overheid is niet logisch, ook al is invulling van de functie nodig. Zoals Chippie al schreef is de overheid risicodrager. Als jij na een halfjaarcontract geen ander werk vindt, moet de overheidsinstantie waar je het laatste contract had, de ww betalen.
Het is eerder waarschijnlijk dat ze het contract via uitzendbureau gaan verlengen. Ik zou wel overleggen over aantal uren, flexibiliteit in uren als je dat prettig vindt, inschaling. Inschaling is belangrijk omdat een hogere schaal eerder toegang geeft tot een andere baan bij de overheid. De schaal is belangrijker dan de hoogte van het salaris.

Poezie

Poezie

27-05-2011 om 10:26 Topicstarter

Gesprek gehad

Inmiddels heb ik het gesprek gehad. Daar kwam uit voort dat het uitzendbureau een andere einddatum had dan mijn werkgever. Tot 1 augustus blijk ik sowieso via het uitzendbureau werken, wat er daarna gebeurd, daar gaan ze het eind juli over hebben.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.