Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wanbetaler

Wanbetaler

13-06-2012 om 18:13

Vervolg exploot

Nou, in december had ik hier gezet dat ik een exploot had gehad voor een aanslag uit 2006 waar ik bezwaar voor had ingediend. Die man van de deurwaarder had toen gezegd dat ik vast niets meer zou horen. Vandaag kreeg ik een brief van de belastingdienst met daar in dat ik binnen tien dagen dit bedrag moet overmaken omdat het uitstel is vervallen of dta mijn bezwaarschrift inmiddels is beslist. WAT BEDOELEN ZE NOU??????? Ik heb nog helemaal niet gehoord wat er nou gebeurd is met mij bezwaarschrift!!! Nou heb ik gelijk gebeld, maar die ik moest hebben was er niet meer dus er was iemand anders maar die wist het ook niet en die ander kon mij terug bellen door de weeks (duh, dan moet ik ook werken) Dus ik weet niet wat ik nou moet doen want ik kan dit toch niet zomaar betalen, Wie weet meer van zoiets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Betalen

Volgens mij betekent die brief dat: je bezwaarschrift niet of te laat is ontvangen en dat je moet betalen, of: je bezwaarschrift is ontvangen maar ze zijn het niet met je eens dus je moet betalen. Bottomline: je moet betalen.

Hoezo kan je door de weeks niet teruggebeld worden? Is je werksituatie dusdanig dat je helemaal niet kan bellen of heb je geen mobieltje? Ik zou maar als de donder zorgen dat je iemand te spreken krijgt die kan bevestigen hoe het zit. Als je moet betalen en je doet het niet of niet tijdig, dan zal je vast een boete krijgen.

skik

Juridisch loket?

Ik heb je draadje nog even opgezocht. Daarin is je geadviseerd om met je spullen naar het juridisch loket te gaan. Dat zou je doen.
Heb je dat gedaan? En wat zei dat juridisch loket?
"Ik heb nog helemaal niet gehoord wat er nou gebeurd is met mij bezwaarschrift!"
Nu wel. Het is afgewezen.
"Dus ik weet niet wat ik nou moet doen want ik kan dit toch niet zomaar betalen, "
Wat bedoel je? Heb je het geld niet?
Ik denk dat je moet betalen.
Groet,
Miriam Lavell

Anna

Anna

14-06-2012 om 14:50

Evt. telefonisch uitstel: schriftelijk bevestigen!

Zoals hierboven: mocht je iemand telefonisch aan de lijn krijgt die zegt het te gaan uitzoeken, vraag dan of je in elk geval tot .... (concrete datum) uitstel kunt krijgen totdat het duidelijk is.
Ervan uitgaande dat je het bedrag niet nu in een keer kunt missen/betalen: geef dat ook meteen aan, dat je het niet nu in een keer kunt betalen, dus als het betekent dat je het moet betalen, dat je het dan graag gespreid betaalt, en daar dan nog graag nadere afspraken met ze over maakt.

Het allerbelangrijkste is: mondelinge/telefonisch afspraken ZELF schriftelijk vastleggen, refereren aan naam van persoon die je sprake en datum en opnemen wat je "afgesproken"(niet: besproken) hebt. Bij voorkeur aangetekend versturen, maar evt. (ook of alleen) per e-mail en/of per post. Bij e-mail zou ontvangstbevestiging aanzetten? (en bewaren!!).

Succes.

Sindbad's vrouw

Sindbad's vrouw

14-06-2012 om 14:56

Uitstel van betaling en bezwaarschrift.

Uitstel van betaling krijg je voor een bepaalde tijd. Als je pech hebt, is in die tijd de bezwaarschrijft niet behandeld, en heb je daar nog geen antwoord op gekregen.

Dan kan het voorkomen dat het uitstel van betaling vervallen is, en dat je dus moet betalen, terwijl er nog geen beslissing ligt.

Dus inderdaad contact opnemen met de belastindienst, verwijzen naar dat uitstel van betaling, aangeven dat er nog geeen beslissing is gekomen op dat bezwaarschrijft, en vragen of het regiokantoor contact met je opneemt.

En idd, vraag weer uitstel van betaling aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.