Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Videoland perikelen - huurtegoedvoorwaarden

Mijn man heeft een maand of twee geleden een huurtegoed gekocht bij één van de twee filialen van videoland.

Hij heeft het gekocht bij een heel klein filiaal omdat hij er toen toch even was en het tegoed is te besteden bij beide filialen.

Het filiaal waar hij het kocht heeft niet zo veel keus. Dat is echt een heel klein filiaaltje.

Afgelopen week kwam mijn man bij het grote filiaal. Wilde daar 2 films huren en kreeg, tot zijn verbazing, bij het "afrekenen" te horen dat hij moest betalen.

Toen hij vertelde dat hij niet lang geleden voor 100 euro (je betaald 50,-) tegoed had aangeschaft kreeg hij te horen dat het sinds kort veranderd was en dat je het tegoed dat je bij het kleine filiaal hebt aangeschaft, niet meer te besteden is bij andere filialen. Andersom kan wel.

Mijn man is naar het kleine filiaal geweest en zelfs op de deur stonden nog de oude regels aangegeven.
Dat heeft hij aangegeven (niet slim) en toen hij naar het filiaal terug reed om er een foto van te maken was het al van de deur gehaald.

Wat zijn nu onze rechten? We hebben toch het tegoed aangeschaft onder andere regels? Die kunnen ze toch niet zomaar veranderen?

Ik hoop dat iemand ons hier wat meer duidelijkheid over kan geven. Het is nog al wat om voor 75 euro aan te goed op te maken in een zaakje waar je vrijwel nooit niets kan vinden. Als het nu om 20 euro ging.....

Gr. K. ersje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Is zo

"We hebben toch het tegoed aangeschaft onder andere regels? Die kunnen ze toch niet zomaar veranderen? "
Klopt.
Voor een rechtszaak is het een beetje weinig geld. Je zou eens kunnen mailen met http://www.eerstehulpbijrecht.nl/ Het antwoord op je vraag kan voldoende zijn om videoland alsnog te overtuigen.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.