Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kiki

Kiki

05-03-2009 om 21:20

Voor een huurcontract van een bedrijfspand

is een minimale huurtijd van 5 jaar. Dit wil ik natuurlijk pertinent niet, maar ik wil wel het pand.

Kan ik aangeven dat ik niet zo'n lange huurtijd wil?
Ik vind 5 jaar ook werkelijk bezopen. Ik had de makelaar al gebeld, maar ben nog niet teruggebeld.

Kan ik het gewoon hard spelen of zijn mijn kansen heel klein dat ik mijn zin heb

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

05-03-2009 om 21:20

Zin krijg

bedoel ik uiteraard

Inge M

Inge M

05-03-2009 om 21:50

Opzegtermijn?

Misschien kun je een opzegtermijn regelen van 1 jaar. Dan kun je vóór 5 jaar opzeggen maar wel ruim op tijd.
5 jaar is volgens mij normaal wel het minimum.
3 jaar vooruitbetalen wil ook wel eens helpen.

Kiki

Kiki

06-03-2009 om 08:36

Maar waarom dan?

Ik wil geen huurcontract van 5 jaar of van 3 jaar? Stel je voor dat de plannen op niets uitlopen, zit ik de komende 5 jaar met een pand waar ik niets mee kan

Waarom is dat, is dat wettelijk?

Ik wil gewoon een huurcontract van een jaar. Dat heb ik bij een ander bedrijfspand ook gekregen

Kiki

Kiki

06-03-2009 om 14:05

Nou ik heb ze gebeld

we zijn op twee jaar uitgekomen. Dat is wat beter te overzien.
Is die kredietcrisis toch nog ergens goed voor. Ze raken het gewoon aan de straatstenen niet kwijt

Inge M

Inge M

06-03-2009 om 20:13

Maak nu alvast afspraken voor het vervolgcontract

Niet dat je over 2 jaar alsnog vastzit aan 5 jaar. Spreek nu gelijk een verlenging af per jaar (of per 2 als dat moet)

Kiki

Kiki

07-03-2009 om 15:42

Haha harmanna,

lief dat je dat zegt, maar om je de waarheid te zeggen was de makelaar na de eerste argumenten al om. Gesprek ging ongeveer zo:
'Ik vind het te lang'
'Ja maar mevrouw, dat is gebruikelijk'
'Meneer, we leven in een onzekere tijd, ik ben er van overtuigd dat het goed gaat lopen. Maar ik ga me niet vast leggen voor 5 jaar'
'Dat is de gebruikelijke tijd mevrouw'
'ok, dan gaat het over'
'Wat dacht u van twee jaar'
'Prima'

Inge, dank voor de tip, dat had ik inderdaad zelf ook al bedacht. Nu heb ik een huurcontract voor twee jaar, met drie optiejaren.
Ik ben helemaal tevreden

Sanny

Sanny

13-03-2009 om 12:30

Geen vijf jaar hoor!

Wij hebben een pand in ons bezit voor de verhuur. Wij proberen dit altijd per vijf jaar te verhuren, maar dat lukt niet altijd en als ik de keuze heb tussen niks en twee jaar dan weet ik het wel. Vijf jaar is wel gebruikelijk bij winkelpanden, maar om te zeggen: dit is het? Ik geloof er niks van!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.