Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

werkzoekende 40+

werkzoekende 40+

06-07-2009 om 17:00

Voor welke banen kom ik nog in aanmerking?

Even mijn voorgeschiedenis in het kort. Na de huishoudschool ben ik in een fabriek gaan werken als productie medewerker. Dit heb ik 9 jaar gedaan, daarna ben ik 13 jaar tbm geweest. Nu wil ik weer gaan werken en merk dat er geen banen meer voor mij zijn. (ja, ja, ik weet het eigen schuld dikke bult) In fabrieken zijn ze me niet meer nodig, immers een 18 jarige kan het werk net zo goed doen en ook nog eens goedkoper. Ben nu al 2 jaar aan het soliciteren en aan het rondkijken maar het schiet niet op. Vorig jaar heb ik 1 zomer gewerkt als kantoorschoonmaakster als vervanger van de vaste krachten die toen vakantie hadden. En dat was het wel. Ik kon daar niet voor vast blijven. Daarna geen werk meer gevonden. Deze zomer mag ik weer invallen voor de vaste kantoorschoonmaaksters en dat wil ik ook wel maar ik wil liever gewoon een vaste baan en dan ook wat meer uren. 10 uurtjes per week werken zet ook geen zoden aan de dijk. In welke hoek kan ik het nou nog zoeken? Komt bij dat ik in een dunbevolkt gebied in nederland woon waar gewoon minder werk is dan in bv de randstad. Ik word een beetje moedeloos van al dat zoeken en niks vinden.....
He jakkes ik wil gewoon een baan en dat lukt maar niet. MIsschien moet ik maar weer opnieuw naar school hoewel ik daar als een berg tegen op zie. Heb nooit goed kunnen leren. Bovendien kan ikzelf geen opleiding betalen.
Ik WIL en ik KAN niet acsepteren dat er helemaal geen werk meer voor mij zou zijn! Ergens moet toch iets zijn wat ik kan doen?
Ik hoop hier adviezen te krijgen die mij in de goede richting sturen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik durf het bijna niet te zeggen...

... maar je zou eens kunnen gaan praten bij het arbeidsburea. Dat heet na de zoveelste reorganisatie geloof ik tegenwoordig UWV Werkbedrijf, misschien kunnen ze daar tips geven. Nou ja, proberen kan altijd.

Als je goed bent in schoonmaakwerk zou je ook nog kunnen kijken of er bij jou in de buurt een bedrijf is dat 'witte werksters'voor particulieren uitzendt. Die hebben vziw vaak mensen nodig. Je kan kijken op www.werkster.nl om te zien welk bedrijf in jouw regio actief is.

En verder zou ik gewoon overal rondbazuinen dat je wat zoekt. Zodat als die neef van je buurman een zaterdagkracht voor zijn winkel nodig heeft, buurman jou naar voren schuift

Succes ermee

Temet

Leer/werk traject?

Het arbeidsbureau kan je inderdaad goed helpen. Ze geven nl. ook van allerlei cursussen, waarmee je toch weer goed verder kunt solliciteren. Misschien is balie/gastvrouw werk wat voor je? Dan kun je bij het arbeidsbureau vragen wat je daarvoor moet kunnen, en vertellen ze wel hoe of wat.

Gr. Poezie.

Nasha 1st

Nasha 1st

06-07-2009 om 20:46

Zelfwerkzaamheid

is wel iets dat Arbeidsbureau/CWI/UWVWERKbedrijf verwacht, ze komen niet met een presenteerblaadje achter je aan. Sta je nog steeds ingeschreven? Ook dat moet je zelf in de gaten houden. Maar kijk ook eens hier www.onafhankelijkarbeidsadviseur.nl Zij kunnen ook met je kijken wat er voor andere mogelijkheden voor jou zijn. Ik ben van mening dat er altijd werk is, maar soms moet je wel je eisen een beetje bijstellen om verder te komen. Om een voorbeeld te noemen, een kennis van ons probeert nog steeds te teren op werkervaring van tig jaar geleden, en wil het liefst een baan op dat nivo terug....en zoekt dus alleen daarnaar, kan daarom niks vinden....nu heb ik die indruk niet bij jou hoor, je hebt zelfs schoonmaakwerk aangepakt, maar misschien moet je daar eens verder in kijken, volgens mij is daar ook werk genoeg in te vinden....oh, en op werk.nl kun je ook kijken op welke banen je de meeste kans maakt in jouw omgeving.... https://www.werk.nl/portal/page/portal/werk_nl/werknemer/meer_weten/kansen_vergroten/Kans%20verkennen

Prulletje

Prulletje

06-07-2009 om 21:11

Winkelwerk

Hier in Amsterdam zie ik heel veel (herintredende) veertigplussers in winkels en achter de kassa's van de supermarkten. Heb je dat al geprobeerd? Zeker bij de grote ketens is een sollicitatieformulier de standaard en geen brief. Succes!

Prulletje

Annet

Annet

06-07-2009 om 21:12

Hoe ziet je cv eruit?

je schrijft dat je niet van het schrijven bent maar wel overal je gegevens achterlaat.
Heb je een goed cv? Heb je die al eens aan andere laten zien ter beoordeling?

Prulletje

Prulletje

06-07-2009 om 21:12

Sorry...

Heb je al gedaan, niet goed gelezen, sorry!

Prulletje

In Amsterdam is gewoon heel veel winkelwerk te doen. Werkzoekende woont niet in de Randstad, bij haar is het waarschijnlijk een ander verhaal en daar zullen de weinige vacatures eerder naar jongeren gaan, vermoed ik.

Groeten,

Temet

MM.

MM.

06-07-2009 om 22:25

Thuiszorg of via pgb?

Een vriendin die jaren niet gewerkt had kon op haar 50e meteen met een jaarcontract aan de slag als huishoudelijke hulp bij de thuiszorg voor 15 uur per week.
Andere mogelijkheid: werken voor mensen met een persoonsgebonden budget die 'een paar extra handen' zoeken. Schoonmaken, oppassen, helpen bij verzorging. Kijk bijvoorbeeld op www.zoekpgbzorg.nl voor voorbeelden.
In beide gevallen gaat het om gewoon wit betaald werk waar je niet per se een opleiding voor nodig hebt.
Veel succes!

MM

Inge M

Inge M

07-07-2009 om 12:25

Ik bedoel niet of je de juiste dingen hebt gedaan maar hoe je het opgeschreven hebt. Ook met weinig werkervaring kun je een keurig cv hebben. Ik bedoelde dat die uitstraling belangrijk is.

liedewij

liedewij

07-07-2009 om 20:43

Albron

Geen flauw idee of dit tot je mogelijkheden behoort. Een vriendin van mij,47 jaar,23 jaar tbm en oppasmoeder geweest is bij Albron aan de slag gekomen als 'kookdame'. Dit houdt in dat zij dagelijks 4 uur op een groep voor moeilijk opvoedbare jongeren alle keukenwerkzaamheden doet en dus voornamelijk een gezonde hap voor zet. Mijn vriendin heeft een open sollicitatie gestuurd en is nu een jaar aan het werk en enorm enthousiast. Dit dus ook zonder relevante vooropleiding.

Misschien heb je niets aan maar het is het bekijken waard.

groeten, Liedewij

Nasha 1st

Nasha 1st

07-07-2009 om 22:32

100% mama

slecht advies Bij TPG verdwijnen juist heel veel banen momenteel.....

Nasha 1st

Nasha 1st

07-07-2009 om 23:02

Werkzoekende

niet om je af te kraken....maar ik zie nu een hele erge tiepvout....misschien is het een idee om je brief en cv eens door iemand te laten lezen en bekijken....

acsepteren = accepteren vandaar....en dat soort dingen zijn bij het schrijven echt heel belangrijk, ik weet dat sommige werkgevers brieven met dit soort fouten niet eens verder lezen....snappie ... nogmaals, ik bedoel het met de beste bedoelingen, want ik wil je echt helpen...

Jakiro

Jakiro

07-07-2009 om 23:35

Gastouder?

Kinderopvangorganisaties zijn vaak op zoek naar gastouders thuis of aan huis.
Geen super hoog betaald werk, maar met 3 opvangkindjes, 5 dagen per week zit je toch al gauw op de € 3000 bruto per maand.
Van dat geld kan je ernaast een (of meer) opleiding doen die straks verplicht zijn om als gastouder te kunnen fungeren.
Overigens, voor wat betreft je CV; huisvrouw klinkt een stuk slechter dan huishoudmanager, moeder klinkt slechter dan opvoeder en daarbij heb je vast ook een paar keer gefungeerd als overblijfkracht, gezorgd voor man en kinderen, dus mantelzorger, wie weet wel klasseouder geweest. Verder ben je dus in 2008 huishoudelijk medewerkster geweest en in 2009 ook.
Jakiro

Nasha 1st

Nasha 1st

07-07-2009 om 23:41

Werkzoekende

maar spellingscontrole haalt alleen tiepvouten eruit, en ook niet eens alle....echte taalfouten (zinsconstructie ofzo) dat niet.....ik bedoel het echt niet vervelend hoor, maar soms lees je ook gewoon over je eigen fouten heen ( ik ook hoor! )

Jacoline29

Jacoline29

08-07-2009 om 08:35

Reïntegratie

Zelf ben ik dmv reintergratie weer aan het werk gekomen.

Ze vragen ook veel mensen in de taxibranche,daar ben ik in terecht gekomen, werk op contract basis 10 u/pw minimale uitbetaling,overuren worden ook daarnaast netjes uitbetaald,met wat procent erbij.
Groepsvervoer,schoolkinderen halen en brengen naar school,ik heb dan helaas niet de schoolvakanties vrij(rijd op een MKD=medisch kinderdagverblijf),maar als je op een speciaal basisonderwijs school rijdt,heb je ook gewoon de schoolvakanties vrij en wordt je uitbetaald.Wel ben je ev oproepbaar,maar ik zelf ben hooguit 2x in 2 jaar tijd opgeroepen.

Bieke

Bieke

10-07-2009 om 20:13

Scholing

Werkzoekende,

Ga eerst eens kijken in wat voor sector je werkzaam wilt zijn. Als je dat weet dan ga je een opleiding volgen. Dat kan met leren en stage maar je kunt ook gaan solliciteren bij bv een verpleeghuis als bbl'er, dat is werken en studeren.
Je kunt ook een cursus bij de loi of zo gaan doen maar ik zou in ieder geval zorgen dat je wat opleiding krijgt, je zult zien dat je kansen dan verbeteren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.