Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Voorlichtingscentrum overheidsbijdragen

Gisteren kreeg ik een brief in de bus van 'Voorlichtingscentrum Overheidsbijdragen'. In een groene envelop, maar het uiterlijk van de envelop was dezelfde als de blauwe belastingenvelop.

Ik dacht dus dat ik iets van de overheid kreeg, ook omdat het persoonlijk geadresseerd was.

De bijgaande brief is slim opgezet, je denkt nog steeds met de overheid te maken te hebben. Echter, onderaan de brief staat dat ze onafhankelijk is van de overheid.

Ze bieden me een informatiemap aan voor totaal 19,95 zodat ik dan een overzicht heb van alle overheidsbijdragen, want 'veel mensen weten niet waar ze allemaal recht op hebben of waar ze moeten zijn. Jaarlijks blijven miljoenen euro's liggen'.

Ik vind dit verwerpelijke commerciele handel, ze halen ook de aanpak van de crisis aan en dat er extra geld beschikbaar is gesteld en dat ik daardoor wellicht extra geld misloop.

Ik heb 'postbus 51' gebeld om het te checken en zij kennen het bestaan van dit centrum en zeggen daarbij dat het niet verboden is om dit soort gegevens te verzamelen en tegen betaling aan te bieden.

Oke, maar ik vind het wel misleidend. Hebben jullie toevallig ook een dergelijke brief gekregen? Het is nl. gewoon reclame, maar nogal over het randje.

Groet, Moppeke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

En het kan ook gratis

Ik roep het maar weer eens: veel informatie over overheidsbijdragen is te vinden in het onvolprezen boekje 'tips voor de smalle beurs'- ook te downloaden als je de titel als zoekterm invoert op de site van de gemeente Amsterdam.

En Moppeke, ik vind het ook niet erg netjes. Maar niet netjes mag, het is niet anders.

Groeten,

Temet

Moppeke

Moppeke

05-11-2010 om 13:18 Topicstarter

Goeie tip temet!

Heb het natuurlijk direct gedownload
Dank je! Handig.

Maar het ging me ook even om de misleiding, de oorsprong van het bericht. Dat vind ik gewoon niet netjes. Niet iedereen bekijkt het kritisch en wil dan toch die map hebben.

Bedankt!

Hier dan een blijkbaar niet al te kritische en snuggere miep: ik heb serieus overwogen het boekje aan te schaffen. Het was me echt niet opgevallen dat het helemaal niet van de overheid was.
Dank dus voor je waarschuwing Moppeke en jij, Temet, voor je tip om de informatie gratis te downloaden.

Groet, n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.