Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

kamille

kamille

18-06-2012 om 22:39

Voorlopige aanslag voor 1 juli

Als je je belastingaangifte (ruim) voor 1 april hebt ingeleverd, moet de (voorlopige) aanslag toch al voor 1 juli bekend zijn? Wat, als dat op 1 juli nog steeds niet het geval is?
Ik weet het, het duurt nog twee weken, maar letterlijk iedereen die ik ken heeft zijn of haar aanslag al (lang) binnen en indien ze geld terug kregen, hebben ze dat ook al lang op de rekening staan. En ik nog niet. Ik heb vorige maand wel gebeld of het ontvangen is en dat was in orde. En nee, ik heb geen schulden e.d. liggen die nog verrekend moeten worden, integendeel, vandaar mijn ongeduld


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

18-06-2012 om 23:11

Kamille

ik heb mijn aangiftes al op diverse momenten gedaan, meteen als ik alles binnen had, dus zo rond feb/maart en ook op het laatste moment. Mijn ervaring is als je het op het laatste moment doet, lijk je het eerder te krijgen. Of dat echt zo is, geen idee, maar ik heb het in ieder geval al wel gekregen en ook dit jaar weer in de laatste week dat het kon ingestuurd.

kamille

kamille

18-06-2012 om 23:20

Sinas

Zou het dan echt zo zijn dat wat als laatste binnen komt ook bovenop de stapel ligt?

sinas

sinas

18-06-2012 om 23:55

Dat lijkt wel zo te zijn ja

want zoals ik zei, die keer dat ik zo vlot was hoorde ik ook iedereen om me heen praten dat ze het al hadden en terwijl ik met smart zat te wachten kreeg ik het heel laat! Tegenwoordig doe ik het nog net niet op de laatste dag, maar scheelt niet veel

losbol

losbol

19-06-2012 om 00:46

Te laat en toch (dus?!) al binnen

Ik was een week te laat of zo met de aangifte, en heb de voorlopige beschikking en het geld al binnen. Vrienden die (net) op tijd waren hadden het trouwens ook al binnen.

Nog niet

Vorig jaar de aangifte in februari verstuurd en half mei stond het op mijn rekening.Nu de aangifte half maart verstuurd en nog niets binnen.Volgens mij krijg je rente indien het niet voor 1 juli is uitbetaald.
Wat in het vat zit verzuurd niet.

Laatste moment

Hier aangifte ingestuurd vlak voor de einddatum (2 dagen ervoor geloof ik) en nog niks gehoord of gekregen.
Ik vroeg het me ook al af...
groeten albana

wilma

wilma

19-06-2012 om 11:28

En hier vandaag eindelijk een brief

En we krijgen een klein bedrag terug. Gelukkig, ik was bang dat door mijn ontslagvergoeding vorig jaar we nu extra zouden moeten betalen. Aangezien ik een veel kleinere baan heb gevonden zou dat echt wel jammer zijn. Maar het valt dus alleszins mee!

100%mama

100%mama

19-06-2012 om 11:50

Ook de helft nog niet

Manlief en ik tegelijkertijd verzonden, ik kreeg het vorige week maar manlief heeft nog niets. Ook wij hebben het ernstig op tijd ingeleverd en idd, ik zie veel om mij heen dat mensen die het later hebben verzonden eerder geld krijgen! Snap niets van die uitbetaling hoor!

kamille

kamille

19-06-2012 om 12:27

Er zijn dus nog meer mensen die wachten

Ik had werkelijk het idee dat ik de enige was die nog niets had gehad, maar het valt allemaal mee, of tegen, het is maar hoe je er tegenaan kijkt. En het inlevermoment maakt ook niet zoveel uit.
Er zit niets anders op dan geduldig te zijn!

Vic

Vic

19-06-2012 om 22:17

Voorlopige aanslag al binnen

Gek genoeg zijn ze nooit laat als je moet terugbetalen. Het geld moet begin juli al op de rekening van de belastingdienst staan. Oh, Kamille, misschien schuiven ze het daarna door naar jou
Volgens mij heb ik mijn aangifte redelijk op tijd verstuurd (half maart).

kamille

kamille

19-06-2012 om 22:30

Vic

Ja, wie weet doen ze eerst de aangiften die betaald moeten worden, dit jaar, zodat ze daarna het geld kunnen doorsluizen naar degenen die geld terugkrijgen! Ik krijg inderdaad iets terug
Ik heb inmiddels na het lezen van alles wel begrepen dat het tijdstip van indienen en het tijdstip van de aanslag totaal los van elkaar staan.
Nou ja, we hebben nog 11 dagen. En wat in het vat zit verzuurt niet!

Alfabetisch soms?

Ik heb soms het idee dat het aan onze achternaam ligt (ver in het alfabet)...? Wij krijgen het altijd zó laat...
groeten albana

Tijgeroog

Tijgeroog

20-06-2012 om 09:33

Nee hoor

Bij ons is het eind mei en begin juni bijgeschreven. Mijn naam zit in t midden, maar die van m'n man zit ver achterin het alfabet.

Flora B

Flora B

20-06-2012 om 15:48

Veel terug?

Ik verwacht ongeveer 7 duizend euro terug, samen met mijn fiscale partner, wellicht dat het daarom langer duurt dat wij ook nog niets hebben gehoord.

Tirza G.

Tirza G.

20-06-2012 om 22:43

Zegt allemaal niks

Mijn vader werkte ooit bij de belastingdienst. In die tijd, toen al dus he, kwam er 5 miljoen aangiftes binnen. Vijf miljoen. Die moesten toen nog door ponstypistes worden ingevoerd, daar zat een hele zaal vol mee. Stel dat ze er 10.000 per dag doen. Of 100.000 per dag. Dan ben je nog 50 dagen bezig En dan het uitbetalen weer, al het klaar zetten van die bedragen, eindeloze controlerondes, men men men.
Er is ongetwijfeld meer geautomatiseerd. Maar het aantal van 5 miljoen zal ook toegenomen zijn, denk ik. Bij ons heeft ook de helft van het gezin de buit binnen, de andere helft nog niet.

Tirza

kamille

kamille

20-06-2012 om 23:06

Tirza g

Oh ja, de tijd van de ponstypistes!
Het wordt wel spannend Ik lees hier dat er toch best nog wel veel mensen zijn die net als ik nog steeds zitten te wachten. Ook in mijn real life omgeving blijken er toch ook mensen te zijn die nog wachten. En ook ik zit nog steeds zonder bericht. Het is vandaag de 20e, nog 10 dagen. Spannend! Zouden we het allemaal binnen de komende 10 dagen binnen hebben?

100%mama

100%mama

21-06-2012 om 13:52

Vooraan

helaas ook het alfabet heeft er niets mee te maken...zitten namelijk behoorlijk vooraan in het alfabet...pfff, nog niets vandaag!

kamille

kamille

21-06-2012 om 15:24

We tellen gewoon door

Vandaag weer niets. Morgen is het de 22e.

Ik herinner me opeens dat ik vorig jaar een boze brief kreeg van de belastingdienst: als ZZP-er was ik een dag te laat met mijn kwartaalopgave. Als me dat wéér zou overkomen zou ik een boete krijgen.
Nog iets meer dan een week. Mag ik dan ook een boete eisen omdat ze een dag te laat zijn? Oh wacht, nee, dat ligt vast weer héél anders. En ze hebben nog tot volgende week zondag!

He he hier eindelijk de broef binnen...

na heel veel geduldig wachten hier nu de brief binnen en hopen dat het geld nu snel ook komt...

Hé,hé

Gisteren kwam ie binnen....zie zijn we (alweer) zo'n beetje de allerlaatste....Zie dat jullie 'm ook al weer allemaal binnen hadden (laatste posting 3 dagen geleden).
groeten albana

Hier nog steeds niks, noppes, nada

Geen brief, geen geld........ Nog maar een weekje wachten dan maar.

suus36

suus36

24-06-2012 om 22:26

Hier ook nog niets

Zo balen. Ik ga morgen maar bellen denk ik

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brief en suus

Hier is de brief binnen,het geld nog niet.
Suus bellen heeft geen zin denk ik, officieel hoort het 1 juli pas binnen te zijn.
ik zou nou 1 weekje geduld hebben.

Inderdaad

Toch nog maar een weekje geduld hebben......
Normaal hebben we het altijd veel eerder binnen overigens. Zowel Man als ik hebben nog niets gehoord.

suus36

suus36

25-06-2012 om 14:51

Ok geduld

Ok, ik ga nog niet bellen, maar ik begin nu wel ongeduldig te worden. Vrijdag kreeg mijn man die een eigen bedrijf heeft wel een brief. De loonbelasting was 1 dag te laat betaald (voor het eerst in 16 jaar); 59 euro boete. Fijn om te weten dat ze dan wel heel erg snel zijn, haha.

Groetjes,
Suus
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

kamille

kamille

25-06-2012 om 15:10

Niks, en suus

Ja, dat had ik met de kwartaalopgave als zzp-er. Eén dag te laat en ik kreeg een waarschuwing: de volgende keer zou ik er flink van langs krijgen!
En verder: nog steeds niets binnen...

Ook niet

Hier ook nog geen brief. Ik moet betalen, dus ik zit er ook niet met smart op te wachten. Ik hoop alleen niet dat de post 'm weer eens is kwijtgeraakt. Ik heb al negen klachten ingediend bij de post, allemaal verkeerd bezorgde post. Krijg ik straks een aanmaning met boete...

suus36

suus36

25-06-2012 om 18:08

Kamille

Hoi Kamille,

Hij moet het maandelijks doen. Heeft geen waarschuwing gehad niets. We zijn echt hele brave, keurige belastingbetalers. Niet dat je dan geen boetes zou hoeven betalen, maar dit was echt over the top. Maar goed, heeft toch geen zin om druk over te maken, dus betalen we ook braaf op tijd. Wel balen dat het geld nog niet binnen is. Hoop dat dat nog voor de vakantie lukt, anders wordt het op een houtje bijten

Groetjes,
Suus

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pomtiedom

En we wachten nog gewoon even door.........

kamille

kamille

27-06-2012 om 11:03

Hier ook

Nog geen enkel teken van leven van de Belastingdienst.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.