Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Rechtszoeker

Rechtszoeker

16-05-2010 om 22:28

Vraag in kader rechtszaak (origineel of kopie)

Hoi,
Ik heb even een vraag in verband met een rechtszaak waarin ik verwikkeld ben. Betreft een civiele zaak. Ik heb een stuk overlegd dat volgens mij het origineel is en waar iemand anders en ik iets bijgeschreven hebben. Volgens mij is het het origineel, maar dat bestreed de advocaat van de tegenpartij natuurlijk tijdens de zitting. Thuis het stuk nog eens bekijkend denk ik toch echt dat het het origineel is. Hoe (door wie) zou je dat kunnen laten nakijken die er dan een deskundigenverklaring bij kan doen? Iemand een idee?

Groet,
Rechtszoeker

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
10eke

10eke

17-05-2010 om 22:42

Wie stelt, bewijst

Hoi,
als de advocaat van de tegenpartij stelt dat het geen origineel is, mag hij die stelling ook bewijzen volgens mij.
10neke

Rechtszoeker

Rechtszoeker

17-05-2010 om 23:36

Bedankt!

10neke, bedankt voor je reactie! Ik ga daar echter vooralsnog even niet van uit. De advocaat van de tegenpartij stelde dat het net zo goed een bijgekopieerd stukje op de pagina kon zijn. Dan verwacht ik wel het origineel te moeten kunnen overleggen. Maar goed, zo ver is het nog even niet.
Ellen, jouw tip was volgens mij de spijker op zijn kop! Ik heb dat bedrijf meteen gemaild om te vragen om een prijsopgave.

Groetjes,
Rechtszoeker

Rechtszoeker

Rechtszoeker

19-05-2010 om 23:15

Ik heb antwoord

Het kost tussen de 2000 en 2500 euro, excl BTW.
Zeer prijzig dus.

Groet,
Rechtszoeker

Ellen Wouters

Ellen Wouters

20-05-2010 om 14:07

Jammer

Jammer dat het zo duur blijkt te zijn. Dan is het dus afwegen of het dat waard is, en wat de advocaten en de rechter zullen zeggen. Misschien kun je met je eigen advocaat overleggen of het zin heeft het wel op tafel te leggen: dat je gezocht hebt naar expertise en bereid bent zo'n onderzoek te laten doen als er een oplossing kan worden gevonden voor de kosten. Het toont nl wel dat je zeker van je zaak bent.
Maar ik heb geen idee van wat voor zaak het betreft dus ik weet ook niet of dat slim cq de moeite waard is.

Rechtszoeker

Rechtszoeker

23-05-2010 om 23:38

Ellen

Inmiddels heb ik ook al zulke advocaatkosten gemaakt dat dit inderdaad niet meer haalbaar is, gezien wat ik wellicht terugkrijg in deze zaak. Over een tijdje komt er een (tussen-)vonnis, moet ik eerst maar eens afwachten. Ik vind het echter wel fijn om te weten dat het kan en waar dan en wat het kost.
Nog bedankt!

Groet,
R.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.