Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Patty Koot

Patty Koot

27-11-2010 om 17:37

Vraagje over opzoomerkerstboom

Hoi medeforummers,

even een vraagje. Ik kom er niet uit maar wie weet weten jullie hoe dit zit?

Sinds kort woon ik in Rotterdam en hier kennen ze het fenomeen Opzoomeren. Nu kunnen wij als straatbewoners een Opzoomer-kerstboom aanvragen voor in onze straat maar op het aanvraagformulier staat expliciet aangegeven dat wij als aanvragers wel verplicht zijn de kerstboom na afloop plat op de grond te leggen zodat de gemeente hem weer op kan komen halen.

Nou is het zo dat die boom wel ruim 7 meter hoog is (hij wordt dan ook geplaatst door de gemeente met een soort takelwagen) dus ik vraag me eigenlijk af hoe we dat zouden moeten doen?

Nemen we niet een heel groot risico als we proberen met een paar man die boom plat neer te leggen? Wat nou als we die boom toch niet kunnen houden en hij valt om, boven op een auto of een geven of iets dergelijks?

De Opzoomerstichting kon me (telefonisch) niet het antwoord geven. Kortom, zij weten het ook niet en weten alleen te melden dat als je dus van te voren al weet dat je die boom niet plat neer durft/kan leggen je hem maar gewoon niet aan moet vragen .... Belachelijke reactie als je het mij vraagt op een doodnormale vraag maar goed!

Maar weten jullie nu hoe dit zit? Ik bedoel, ik denk dat als er iets misgaat met het platleggen van die boom ik niet bij mijn WA verzekering hoef aan te kloppen omdat ik natuurlijk van te voren had kunnen verzinnen dat ik een risico nam?
Ik persoonlijk vind het raar dat die boom met een takelwagen door de gemeente geplaatst moet worden maar dat wij als bewoners met onze blote handen die boom weer plat moeten zien te krijgen. Of doe ik nou gewoon moeilijk??

Alvast bedankt voor het meedenken!

groetjes Patty Koot

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Patty Koot

Patty Koot

29-11-2010 om 09:19

Reactie

@AnnaN : Het is inderdaad een nieuwe regel die dit jaar voor het eerst ingevoerd is heb ik begrepen

@Izar : En wie zegt dat wij het bijbehorende straatfeest niet zelf bekostigen dan? Mijn vraag gaat alleen maar over de kerstboom zelf (al komt die kerstboom uiteraard wel uit het Opzoomerpotje).

Verder niemand die weet hoe dit wettelijk geregeld is???

groetjes Patty

Raar

Hoe kun je nou een boom van 7 meter die met een takelwagen geplaatst wordt zelf plat neerleggen?
Niet logisch en zeker ook niet handig.

Kan een van de buurtbewoners die er al langer wonen je niet vertellen hoe dat voorgaande jaren ging?

Ik zou me er zeker niet aan wagen om een boom van 7 meter even plat te gaan leggen.....

Succes met de boom

Nasha 1st

Nasha 1st

29-11-2010 om 20:01

Bezuiniging?

Want niet veel mensen zullen dan een boom gaan bestellen....

Patty Koot

Patty Koot

30-11-2010 om 11:04

Reactie

@Moppeke : Ja dat vind ik zelf nou ook raar! Dat kun je toch niet van mensen verwachten?

En omdat de regel dit jaar pas is ingevoerd heeft dit probleem de voorgaande jaren niet gespeeld dus weten de buurtbewoners het verder ook niet. We neigen er nu toch maar naar om maar geen boom meer aan te vragen ...

@Nasha : Nou inderdaad, daar lijkt het op ja, een soort verkapte bezuiniging En de eerste bezuiniging is dan al binnen want wij vragen maar geen boom aan dit jaar. Wel jammer want het had me hartstikke leuk geleken zo'n boom in de straat!

groetjes Patty

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.