Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Fraz

Fraz

16-04-2009 om 23:52

Vraagje

mijn contract wordt niet verlengd en loopt af op 3 augustus. Ik krijg dus nog 3,5 maand salaris, maar ik ben vrijgesteld van werk. Nu is mijn vriend ook zonder baan en heb ik dus een tijdelijke fulltime baan aangenomen via het uitzendbureau, slecht betaald maar dat doet ten zake, ik kon meteen beginnnen en elke euro is momenteel meegenomen en heb toch nog geen recht op ww omdat ik officieel nog in dienst ben van dat andere bedrijf.

Als ik nu in augustus nog geen nieuw parttime baan heb, telt dan die tijdelijke fultime baan ook mee voor een uitkering ?? Zoja dan heb ik eigenlijk twee maanden 54 uur gewerkt.

Tis nogal eigenlijk een rare situatie vandaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fraz

Fraz

17-04-2009 om 00:02

als dat uitzendbureauwerk stopt (38 uur per week) maar mijn contract bij mijn vorige werkgever nog niet is afgelopen (16 uur) heb ik dan voor die 1,5 maand recht op een ww uitkering omdat het aantal uur minder wordt dan eerst was ?? En is die vermindering dan van 38 naar 16 uur of van 54 naar 16 uur en voor welk loon ? Je krijgt 70 % van afgelopen jaar maar naast mijn vaste baan heb ik om het helemaal ingewikkeld te maken ook nog een baan als oproepkracht (gemiddeld 3 dagen per maand). Die heb ik nog wel dus lijkt me dat die niet meetelt voor berekening van ww uitkering.

Minet

Minet

17-04-2009 om 09:32

Uwv werkbedrijf

Fraz, loop met deze vraag binnen bij het UWV Werkbedrijf (voormalig CWI)
Je bent dan aan het juiste adres om je over deze ingewikkelde kwestie op de juiste manier te laten voorlichten.

Nasha 1st

Nasha 1st

17-04-2009 om 23:04

Niet naar uwv werkbedrijf

maar naar UWV zelf met deze vraag, uitkeringen gaan niet via UWV WERKbedrijf (voormalig CWI) maar via UWV. Telefoonnummer, 0900-9294

Minet

Minet

18-04-2009 om 00:11

Goede site, ook voor suzanne

http://www.ontslag-krijgen.nl/ww-uitkering-aanvragen.html

Maar jouw vraag is dusdanig specifiek dat persoonlijk contact toch wel erg handig is.
Succes Fraz

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.