Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

roos

roos

09-07-2011 om 09:39

Vragen sollicitatiebrief

Ik ben een sollicitatiebrief aan het schrijven nav een advertentie op internet. Twee vragen:
1. In de advertentie staat geen enkele naam vermeld, alleen een 06-nr. Ik heb dat nr al een aantal malen (op verschillende tijden) gebeld om te vragen aan wie ik de brief kan richten. Krijg alleen voicemail. Wat zouden jullie doen, de brief maar sturen met algemene aanhef, of inspreken met de vraag mij terug te bellen om de naam door te geven?
2. in mijn vorige baan had ik jaren een leidinggevende functie (mét uitvoerende taken). De laatste periode dat ik er werkte (weet niet eens meer hoe lang, denk een jaartje of zo), had ik mijn leidinggevende taken afgestoten (vnl omdat ik wegens zwangerschappen minder ging werken). Hoe laat ik dit zien op mijn cv? Of kan ik dat weglaten (dus als functie gewoon: leidinggevende etc., en dan later evt. vertellen als het nodig is). Het had nl. niets met mijn functioneren te maken. Ben bang dat het slecht staat als ik het alleen als kaal feit erin zet. Of zal ik een kort alineaatje toevoegen in het cv, met uitleg?
Alvast dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

09-07-2011 om 10:43

Verlopen?

Er is een forse kans dat die advertentie niet meer actueel is... Staat er geen bedrijfsnaam bij, dan kun je dat bedrijf opzoeken en naar het normale nummer bellen.

roos

roos

09-07-2011 om 10:55

Nee niet verlopen

Reageren kan tot eind juli, en er staat verder echt helemaal niets, alleen een 06nr en een e-mailadres. Het is geen bedrijf, maar een startende hulpverleningsorganisatie, vandaar misschien dat het wat rommelig lijkt.

roos

roos

10-07-2011 om 08:44

Iemand anders nog advies?

Ik zit echt een beetje met die brief in mijn maag..

Sancy

Sancy

10-07-2011 om 09:03

Simpel

1. Als je geen naam weet, dan begin je de brief met "Geachte mevrouw, geachte heer,".
2. Je functie is niet officieel aangepast destijds? Dan vermeld je die functie met de belangrijkste taken zoals die ook in de functieomschrijving staan. Er is geen reden om op een cv of in een brief uit te leggen dat je een deel van de taken (tijdelijk) hebt overgedragen. Als het nodig is kan dat altijd nog bij het sollicitatiegesprek.

Sancy

Sancy

10-07-2011 om 09:06

Overigens

Persoonlijk zou ik me minder zorgen maken over hoe die brief en de cv er uit moeten zien dan het bedrijf waar gesolliciteerd wordt. Een 06-nummer en geen enkele verdere informatie over de werkgever of wat dan ook, dat is mij te vaag, zeker als ook het enige contactmiddel, dat nummer, nooit opgenomen wordt

Inge M

Inge M

10-07-2011 om 09:14

Ik zou helemaal niet reageren

Een advertentie die zo'n lange looptijd heeft, geen naam en een telefoonnr dat niet werkt, vind ik heel verdacht. En daar ga jij dan al jouw persoonlijke gegevens naartoe sturen. Niet doen dus.

Inhoudelijk verder eens met Sancy.

roos

roos

10-07-2011 om 09:34

Dank

Ik heb ooit gewerkt bij een min of meer startende stichting (hulpverlening) en kan me eigenlijk wel voorstellen dat een en ander wat rommelig verloopt. Zeker als ze aanvankelijk met vrijwilligers werkten (weet ik niet, maar vermoed ik). Dus ik wantrouw het niet, maar misschien hoef ik er idd niet veel energie meer in te steken om die naam te achterhalen. Best kans dat ze zelf nog niet weten wie de sollicitatiegesprekken doet Nee, mijn functie is niet aangepast, salaris dus ook niet, alleen mijn werkzaamheden. Ik laat het dan ook maar zo staan idd. Bedankt!

Vic

Vic

10-07-2011 om 11:32

Heel vreemd

Heb je wel wat dingen nagezocht over de organisatie? KvK of een website o.i.d. Ik zie heel vaak van dit soort vage vacatures staan, soms moet je ook zelf geld inbrengen of andere duistere voorwaarden, en vind dat erg onbetrouwbaar klinken allemaal.

Tikje wantrouwen

lijkt me hier ook wel op z'n plaats. Misschien is het allemaal wel ok, maar ik zou ook, zoals hierboven gesuggereerd, zeker even via de naam van het bedrijf (is die wel helder? evtl uit het emailadres?) het gewone telefoonnummer achterhalen. En/of een check via de KvK.

Ervan uitgaande dat het wel klopt, dan vind ik in z'n algemeenheid; een sollicitatiebrief (en later een mogelijk gesprek) gaat erom dat je jezelf in 1e instantie goed weet te verkopen. En dat betekent dat je benadrukt welke kwaliteiten en ervaringen je hebt die mooi matchen met hun functieprofiel. In dit geval zeker ook die leidinggevende functie vermelden, want dat heb je - deels - gedaan, en het zegt iets over je kwaliteiten. Per sollicitatie moet je eigenlijk je CV 'herschrijven' zodat je die kwaliteiten en/of ervaring benadrukt die voor de betreffende vacature gezocht worden.

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.