Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

anno

anno

25-09-2011 om 18:14

Vreemde situatie met pinnen in ziekenhuis

Ik heb er eerder over geschreven. Mijn vader is naar het VU geweest voor een operatie en kwam thuis zonder portemonnee, die was gejat en ook zijn rekening was leeggeroofd. Men suggereerde dat iemand zijn pincode kan geven als hij/zij uit de narcose komt zonder dat hij/zij dat later weet.

Nu blijkt het vermoedelijk heel anders te liggen. Mijn broer is meegeweest naar een gesprek met de bank waar mijn vader moest vertellen hoe het ging. Hij wilde tv en daarvoor kwamen ze langs met een pinapparaat en daar heeft hij ook mee gepind. Dat zei hij dus in dat gesprek. Toen ze gingen checken hoeveel hij toen gepind had bleek dat helemaal GEEN pintransactie te zijn geweest maar een machtiging. Hij kan daar dus helemaal niet gepind voor hebben.

Ook hoorden we dat er minstens 11-13 anderen zouden zijn bij wie dit overkomen is, mij is even niet duidelijk of bekend is wie maar er schijnt ook een arts benadeeld te zijn.

Mijn vader denkt dat een ziekenhuis openbaar terrein is en hij dus niets kan doen en hoopt op geld van de bank. Mijn broer zegt dat dat nooit 100% is maar ik vind dat het VU een probleem heeft. Die hebben iemand rondlopen met een pinapparaat waardoor die persoon de pincode te weten komt en dan maar kijken of ze de portemonnee van bed 3 in kamer 210 kunnen jatten. Lucratief handeltje.

Wat zijn nu onze volgende stappen, het is al 5 mnd geleden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

25-09-2011 om 20:12

Aangifte?

Ik heb je eerdere draadje niet opgemerkt, maar is er aangifte gedaan? Dat zou ik in ieder geval doen. Verder zou ik toch proberen samen met zh de onderste steen boven te krijgen. Zoals je zegt: het is ook hun probleem.
Wat zegt de bank verder? Het is toch aantoonbaar dat je vader in het zh was en de transacties ( geldopname?) niet zelf gedaan kan hebben? Als er zoveel anderen zijn denk ik dat je best kans maakt op terruggave van het geld. Wat vervelend zeg.

Aangifte!

Zeker aangifte doen, want het is diefstal/fraude.
En zeker ook (iom oom agent) even contact opnemen met de beveiliging van het VU.

Vervelend zeg! Maar zeker aangifte doen, al is het ook alleen maar om een statement richting de bank te maken om zijn geld terug te krijgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.