Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Dalire

Dalire

26-09-2011 om 16:28

Waar te sparen?

waar hebben jullie je spaarrekeningen en waarom?

Ik wil voor meerdere doelen gaan sparen, waar kan dat het handigst?

Ik ben aan het rondkijken en kwam bij money you terecht en dit ziet er wel heel mooi uit. Wie kent dit???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Handeltje

Handeltje

26-09-2011 om 17:14

Asn

Mooie rente en je kunt altijd per direct bij je geld. Zeer klantvriendelijk (wint prijzen voor klantvriendelijkheid). En geen geld naar wapens, kinderarbeid en ander narigheden.

amk

amk

26-09-2011 om 22:24

Asn

idd, klantvriendelijk, en je geld wordt tenminste belegd in dingen die verantwoord zijn.

Joyeux

Dat klopt niet wat je zegt. Moneyou was vroeger onderdeel van Bouwfonds. Bouwfonds werd gedeeltelijk overgenomen door Abn amro. Dat deel werd de Abn amro hypothekengroep. Een volle dochter van abn amro.

Een tijd geleden heeft Abn amro Moneyou binnengehaald. Dat is nu een onderdeel van Aab. Kantoor zit nu zelfs in het hoofdkantoor van de abn amro in Amsterdam.

En trouwens Bouwfonds had vroeger ook een bankvergunning.

In ieder geval is Moneyou een normale internetspaarbank. Veilig, noi ja dat hoop ik want wij ons beetje spaargeld daar staan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mover

Mover

27-09-2011 om 19:28

Moneyou valt onder depositogarantiestelsel

Zie tekst hieronder.
Geld is dus "veilig" bij Moneyou.

Het depositogarantiestelsel garandeert de terugbetaling van tegoeden op bankrekeningen in Nederland tot een bepaald bedrag wanneer de bank waar het geld is ondergebracht failliet gaat. Het stelsel is van toepassing op in Nederland gevestigde banken die een vergunning hebben van De Nederlandsche Bank (DN.
Het depositogarantiestelsel garandeert een bedrag van € 100.000,- per persoon per instelling. Je MoneYou Spaarrekening wordt aangehouden bij ABN AMRO Bank N.V. Op het spaargeld van ABN AMRO Bank N.V. is het depositogarantiestelsel van toepassing. Heb je spaargeld bij MoneYou en bij ABN AMRO Bank N.V.? Dan wordt dit spaargeld gezamenlijk gedekt tot een maximum van € 100.000,- per persoon onder het depositogarantiestelsel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.