Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Neves

Neves

12-02-2010 om 16:54

Waar vind ik de regelingen rond uitzetting van (criminele) vreemdelingen?

Ik vind nu alleen maar ferme taal in kranten, maar ik wil precies weten hoe die regeling is en wanneer er wat is ingegaan en voor welke landen of welke criminele feiten.
Waar kan ik dat nalezen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jippa

jippa

12-02-2010 om 21:39

Acvz

Kijk eens bij de ACVZ en google op ongewenstverklaringen

Wet- en regelgeving

De Vreemdelingenwet 2000 is de basis. De beleidsregels die op basis van de wet zijn gemaakt staan in de Vreemdelingencirculaire. Beiden zijn te vinden op internet, bijvoorbeeld via migratierecht.nl
De IND heeft ook een informatieve website en een hulp-line.
Het beleid op het gebied van openbare orde (waar ongewenstverklaringen en uitzetten van criminele vreemdelingen onder valt) is onlangs aangescherpt, maar bestaat al sinds jaar en dag. De aanscherping ziet met name op welke strafmaat er nodig is, en het type delicten, om over te gaan op ongewenstverklaringen. Voor minderjarige kinderen zijn de regels vaak wat anders, althans als ze alleenstaand zijn. Als zij bij ouders horen wordt het gezin meestal als eenheid beschouwd.

Sancy

Sancy

15-02-2010 om 14:41

En daartussen

"De Vreemdelingenwet 2000 is de basis. De beleidsregels die op basis van de wet zijn gemaakt staan in de Vreemdelingencirculaire."
Daartussen zit nog het Vreemdenlingenbesluit:http://www.st-ab.nl/wettennr04/0345-011_Vreemdelingenbesluit_2000_Vb_2000.htm .

En daaronder...

... heb je ook nog het vreemdelingenvoorschrift. Volgorde; wet-besluit-voorschrift-circulaire. Maar de circulaire is waarschijnlijk het meest concreet over jouw vraag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.