Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2010 om 15:03

Waarom een handgeschreven sollicitatie?

Van de week zag ik een leuke advertentie, een bedrijf vlakbij. Dus ik denk dat ik wel ga schrijven. Maar nu zag ik dat men een handgeschreven brief met CV wil. Waarom zouden ze dat willen. En moet je CV dan ook handgeschreven of mag dat wel een geprinte versie zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

26-12-2010 om 16:44

Even denken

Misschien willen ze zo voorkomen dat ze gecopy-paste brieven krijgen om te voldoen aan de sollicitatieplicht? En zo hopen op enkel serieuze reacties? Het lijkt me dat de brief handgeschreven voldoende zou moeten zijn?

Tihama

Tihama

26-12-2010 om 19:50

Grafoloog

Dat is meestal de reden voor een handgeschreven brief. Ze willen dan je brief laten beoordelen door een grafoloog. Voor mij zou dát alleen al de reden zijn om niet meer te solliciteren. Een bedrijf waar men gelooft in dingen als grafologie past niet bij mij.

Wil je het zeker weten: dan zou ik even bellen.

Tihama

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2010 om 21:15

En wat beoordeelt die dan?

Een Grafoloog?

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2010 om 21:58

Lol...

Ja, die kon ik verwachten....ok, duidelijk....weet niet of ik daar dan wel zou willen werken eigenlijk....

Vragen

Dat dat nog voorkomt zeg, een verzoek om een handgeschreven sollicitatie! Ik heb toen zo'n vacature op mijn pad kwam gewoon eens gebeld en gevraagd waarom, en dat bleek inderdaad omdat men die brieven aan een grafoloog wilde voorleggen. Wat bij mij de gedachte opriep dat ze hun drinkwater wellicht ook betrokken via een wichelroedeloper ipv het waterleidingbedrijf.

Overigens, die vacature bij mij was zo'n 16 jaar geleden en toen was het al uitzonderlijk. Inmiddels is het volgens mij bepaald excentriek. Ik kan me er alleen iets bij voorstellen voor vacatures waarin een handschrift werkelijk van belang zou kunnen zijn (het basisonderwijs misschien) maar dan nog...

Maar goed, ik zou dus bellen en het vragen.

Groeten,

Temet

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2010 om 23:29

Bellen

ja, dat ga ik zeker doen. Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar eigenlijk....

Nasha

Heb je genoeg van UWV-WB? Of zie je je toekomst bedreigd door bezuinigingsdrift en verlaat je het zinkende schip?

Groeten,

Temet
(nee, het gaat me niks aan, maar ik ben nieuwsgierig)

Nasha 1st

Nasha 1st

27-12-2010 om 20:01

Beide

Is geen geheim hoor. Er zijn wat dingen die mij niet aanstaan op het KCC, veranderingen waar ik mij niet prettig bij voel. Intern is er ook niet zo heel veel te vinden, plus de toekomst ziet er niet echt heel rooskleurig uit inderdaad. Mijn hart is teveel "oranje" om me bij "blauw" thuis te voelen merk ik....

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2010 om 22:00

Is het gek

om in zo'n telefoongesprek al naar een salarisindicatie te vragen? Ik bedoel, als het salaris te laag is tov mijn huidige verdienste, is solliciteren sowieso al zinloos...
Verder zit ik nog steeds moed te verzamelen, gek he?

joep

joep

30-12-2010 om 23:37

Gek nou ook weer niet maar

ik zou het niet doen. Ik zou persoonlijk ook niemand uitnodigen voor een gesprek die de indruk zou wekken voor het geld te komen. (Hoewel bijna niemand alleen maar voor de lol van huis gaat).
Wat je wel gerust kan doen is je buurvrouw laten bellen, alsof zij geinteresseerd is en haar het laten vragen (of doen alsof je je buurvrouw bent, helemaal spannend!).
Succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.