Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Even anders dan anders

Even anders dan anders

02-12-2011 om 10:56

Waarschuwing stadswacht


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Buiten zijn boekje

Die BOA is te ver gegaan. Een samenscholingsverbod geldt niet voor 2. Daarmee kun je je afvragen of die BOA überhaupt wel op zijn plaats was daar: Geldt er een samenscholingsverbod in die parkeerplaats? (stel je voor dat je met je kinderen in een auto op visite gaat. Je stapt met zijn vieren uit en hoppa, overtreding!).
Is er gemeentelijk iets besloten over skaten?
Regels zijn regels is een uitgangspunt, maar niet als de handhavers zich er niet aan houden. Deze is zijn boekje al te buiten gegaan.
Wat je kind leert van kritisch zijn op dit soort optreden is de redelijkheid van regels.
Waarom ze er zijn, waar ze gelden, waar je dat kunt vinden en hoe je je dan moet gedragen. De gemeente zou het verhaal van de BOA moeten kunnen bevestigen en onderbouwen met gemeentelijke besluiten. Vraag het aan de gemeente of kijk en zoek op de site.
Los daarvan is er heel veel niet geregeld. Het is helemaal aan jou of jij het veilig genoeg vindt om op die parkeerplaats te gaan skaten.
Ook als je tot de ontdekking komt dat het niet verboden is om daar te skaten (geen regels) kun je wel bij nader inzien die BOA gelijk geven. "Ik had er eerder niet zo over gedacht, maar ik snap die BOA wel en ik ben het met hem eens"
Daar leert je kind zelf van nadenken. Het is niet zo dat je dat wat niet expliciet verboden is, ook zomaar kunt doen. Respect is niet hetzelfde als voorschriften volgen. Het is vooral nadenken over wat je doet en jezelf, rekening houdend met anderen, beperken.
Geluid, gevaar, er onguur uitzien met zijn allen.
Ook als dat niet verboden is, is het toch goed om over na te denken.
Groet,
Miriam Lavell

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2011 om 19:45

Liora

"'En dus niet luisteren naar iedereen in een uniform!'
Goed idee. Alhier kun je dan met een beetje pech gelijk naar Bureau halt. Heb je dat ook een keer meegemaakt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.