Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

suzanne

suzanne

04-02-2009 om 11:42

Wat geld?contract of beslissing bedrijfsarts?

Vraag
Ik heb een contract voor 10 uur p/m minimaal,voor 5 dagen in de week.De school waarvoor ik rij is woensdag gesloten,maar vlgns contract moet ik oproepbaar zijn voor de woensdag.Ik merk aan mezelf dat dat niet prettig is en dat ik dat zelf niet red(vervoer kinderen met ADHD,add,autisme,ontwikkelingsachterstand ed)dit kost veel energie,maar ik red het 4 dgn..Heb een gesprek gehad met de bedrijfsarts hierover(sept08),die heeft besloten dat ik niet meer oproepbaar hoefde te zijn en heeft daar een aantekening van gemaakt,heeft mijn leidinggevende erbij gehaald en die heeft akkoord gegeven toen.Echter eind okt kwam mijn leidinggevende naar mij toe,dat ik op deze school waar ik voor rij tijdelijk open ging en dat ik daar op moest rijden(woensdags)Ik ben daar tegen ingegaan en de leidingevende zei dat dat vlgns contract moest.Ik heb het uiteindelijk moeten doen,maar merkte dat het te zwaar is geweest achteraf.Wat geldt er in zo'n situatie bedrijfarts beslissing of contract?Ik rij nu overigs niet meer woensdags en ben het ook echt niet meer van plan,ook ivbm mijn gezondheid,ben nl door die extra woensdag 3 wkn terug letterlijk door mijn benen gezakt en ben daar nu nog moe van.werk nu 4 dgn.
suzanne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eigenlijk

eigenlijk ben je niet geheel arbeidsgeschikt voor het overeengekomen werk: je hebt 5 dagen afgesproken, maar je kan er nu maar 4. Aldus ook de bedrijfsarts.

Ik zou geloof ik even een officiƫle brief sturen (kopietje bewaren en kopietje naar de bedrijfsarts ook maar, denk ik), waarin je verwijst naar de eerder met de bedrijfsarts gemaakte afspraken en uitlegt dat je helaas echt niet in staat bent de eerder gemaakte afspraken na te komen. Roepen ze je toch op, dan heb je geen andere mogelijkheid dan je voor die dag ziek te melden (en heb je wellicht recht op doorbetaling van loon voor die dag, als er geen wachtdag geldt) - lijkt me niet dat je werkgever daar blij van wordt.
Je kunt er eventueel nog bij zetten dat je natuurlijk beschikbaar bent voor verder onderzoek door de bedrijfsarts, mocht werkgever dat nodig vinden.

Je situatie is denk ik niet zo heel veel anders dan die van een bouwvakker die eerst zware zakken kon sjouwen, toen door zijn rug ging en het nu niet meer kan. Jammer dan. Oude afspraken zijn door de nieuwe medische situatie achterhaald.

Sterkte ermee

Temet

suzanne

suzanne

04-02-2009 om 20:21

Temet

Aan jouw advies heb ik zeker weten wat aan.Ik had het na gevraagd bij meerdere mensen en ieder kwam weer met iets anders.
Ik ga dat zeker doen,
Dank je wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.