Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

fladder

fladder

04-11-2010 om 14:22

Wat is wijsheid, wie denkt er mee...?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

22-12-2010 om 09:16

O, wat een heerlijk nieuws!

Wat ben ik blij voor je, om zo'n nieuwtje te krijgen zo vlak voor de feestdagen. Ik hoop dat het wijntje heeft gesmaakt gisteravond.
Ik zou de rechtsbijstand dit varkentje laten wassen, je hebt hem toch niet voor niets?

Liefs, Vera

Fladder

2 dingen:
1. gefeliciteerd, maar dan wel van het verontwaardigde soort. Dat ze je zo ver in de hoek douwen!
2. dat met die baas gaat natuurlijk allemaal zo formeel mogelijk vanaf nu, zodat je goed dossier opbouwt en er zelf zo min mogelijk last van hebt. Dat betekent een brief, wschl aangetekend. Sommige verzekeringen leveren daar de tekst voor aan, andere sturen de hele brief. Dat maakt niet zo heel veel uit voor het proces, dus je kan zelf een beetje kiezen. In arbeidsconflicten blijft een advocaat/verzekeraar vaak aanvankelijk wat op de achtergrond om de boel niet onnodig te verzieken. In zijn algemeenheid. Hier ligt dat natuurlijk anders. Maar met je baas praten of bellen hoeft dus sowieso niet, dat wou ik maar gezegd hebben

Hou je taai he.

fladder

fladder

22-12-2010 om 11:45

Contact gehad rechtsbijstand

(omdat die vrijdag al aan de bel hingen hoe de stand van zaken was).

Zij raadden me aan om te bellen en een bevestigingsmail te vragen. Eventueel, als ik echt niet uit mijn woorden kom, een (aangetekende) brief. Maar ze zeiden erbij dat bedrijven vaak al uit zichzelf bakzeil halen als ze een UWV-brief krijgen.

Er begint nu wel een soort van opluchting te komen, en uit ballorigheid heb ik voor de kerst een echte diepvrieskreeft gekocht

Fladder

Goed zo die ballorigheid, dat houdt je op de been. Fijn dat er nu schot in de zaak zit.
Muizemeis

fladder

fladder

22-12-2010 om 13:28

"vordering salaris"

Ik kreeg net een brief dat mijn (al gestorte, maar apart gezette) salaris van november gevorderd wordt (zoals verwacht) en dat ik in december niks krijg.
Ze kunnen de brief van het UWV nog niet hebben gehad, dus ik begrijp het wel.

Maar het feit dat ik meteen weer van de leg ben zegt genoeg over hoe ik er aan toe ben... Ben blij dat het UWV dat ook zag.

Zo. En nu voorbereiden op kerst (puinhuis ordenen). En op de confrontatie volgende week. En dan hopelijk na de vakantie de opname in het herstellingsoord. Ik zie er zo naar uit... Ik denk dat ik dit (en alle shit die hiervoor is gebeurd waardoor ik hier zo overgevoelig op reageer) pas dan kan afsluiten...

Adem in, adem uit... Ja, ik ben er weer

Fladder!

Goed zo!!!!!!!! (UWV) ik hoop dat de rust weerkeert en dat alles gewoon (bijzonder) goed verloopt vanaf nu, dat jouw vel beter gaat zitten en en en..nou ja, ik gun je gewoon alle geluk van de wereld!

Sterkte en liefs!

Fladder

Gefeliciteerd! En kun je niet gewoon, in plaats van je leidinggevende, de salarisadministratie bellen naar aanleiding van die brief die je net hebt gehad "tja, mensen, ik krijg nu deze brief, maar die brief van UWV zal inmiddels toch wel binnen zijn, dan komt het toch wel goed?"

Wat die jurist zegt klopt vziw: als de werkgever het UWV-oordeel ziet zal-ie in de meeste gevallen alsnog spontaan betalen. Wan daar is dan uiteindelijk toch geen ontkomen aan.

Fijne kerstdagen en een stressarm 2011 gewenst!

Temet

Fianna

Fianna

23-12-2010 om 14:58

Fladder

zie het nu pas: goed zo!! Ik ben erg blij voor je!!

fladder

fladder

23-12-2010 om 16:30

Hai fianna!

Hoe hangt de vlag er bij jou bij nu?

Vera*

Vera*

23-12-2010 om 16:33

Fladder

Fijn, dat er nu nog een lichtje bijgekomen is aan het eind van de tunnel!

Vera

Fianna

Fianna

23-12-2010 om 19:37

Fladder

Ik wil niet je draadje vervuilen met een heel verhaal dus ga een update schrijven in mijn eigen draadje.
Wat zul jij opgelucht zijn zeg!

fladder

fladder

23-12-2010 om 22:27

Fianna

Het gekke is dat ik geen echte opluchting kan voelen. Daarvoor heb ik (niet alleen hierdoor) jarenlang te vaak in de overleefstand moeten springen, en in de "fight-or-flight"-mode. Er zit altijd een "blijf op je hoede"-lampje in mijn hoofd branden.
Maar ik begin wel steeds rustiger te worden, de paniek wordt minder, al heb ik nog wel medicatie nodig.
Ik hoop dat de opname in het herstellingsoord me helemaal los kan maken van mijn jarenlange "opgejaagd wild"-houding. Dit akkefietje was de definitieve druppel in een al overstromende emmer.

Lieve fladder

Ik hoop dat lekker kneuterige pyjamakersterige dagen jou een beetje ontspanning hebben bezorgd. Vooral ook dat je een beetje geloof terugkrijgt in "de maatschappij", dat er ook nog redelijkheid is. Dat je de opluchting nu eindelijk tóch echt een beetje begint te voelen.
Dikke kus!

fladder

fladder

27-12-2010 om 00:24

Lieve genista

Er is een fundamentje gelegd, nog broos, maar zelfs Elfsteden-ijs is begonnen met een dun, rakerig vloertje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.