Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

mano

mano

26-09-2010 om 21:36

Wat komt er bij jullie binnen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

29-09-2010 om 10:47

Klopt duppie

Mijn zoon gaat volgend schooljaar studeren,alleen het collegegeld is al 1600 euro..zucht.....

Yta Chalne

Yta Chalne

29-09-2010 om 12:07

Bastet

Deze zomer kende ik van heel nabij vier jonge mensen die na de zomer gingen studeren die vanaf mei hard gewerkt hebben om studieboeken/ collegegeld te kunnen betalen. Het is echt geen punt om dat bedrag grotendeels bij je zoon te leggen, dat is echt heel gebruikelijk en prima te doen. Maar dat wist je vast al

Bastet

Bastet

29-09-2010 om 12:26

Yta

Hij werkt ook,maar betaald wel zelf zijn kleding en zakgeld,en zorgverzekering.Hij zit nu op school,heeft een vorm van studiefinanciering(rutteregeling) maar behalve boeken,die hij waarschijnlijk tweedehands zal kopen,dokt hij zelf ook ongetwijfeld een deel.Maar ik vindt niet dat hij zijn hele studie zelf hoeft te betalen.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2010 om 12:06

Duppie

Ik vind dat de echt dure jaren nu aangebroken zijn. Twee kinderen op het beroepsonderwijs, straks allebei boven de 18... Ik kijk uit naar hun diploma's.

fladder

fladder

30-09-2010 om 20:20

Inzichten hogere inkomens

Hoewel ik er nog niet uit ben waar ons geld vroeger bleef ben ik blij met de verhalen van de hogere inkomens van nu.
Ik ben me er ook heel goed van overtuigd dat jullie gras aan mijn overkant ook niet altijd zo groen is en ik wil benadrukken dat ik het, met wat schuiven en vooral goed nadenken, best red met mijn lage inkomen.
Maar toen ik vandaag de rekening voor de Concerta kreeg (tegen de 50 euro per 30 pillen), een niet vergoede tandartsrekening (200 euro) en het verhaal dat ik inlegzolen moet krijg (mogelijk deels vergoed, maar die 135 euro moet ik toch voorschieten), werd ik even stil...

Maar dat gevoel kennen we vast allemaal wel, al komt er maandelijks nog zoveel binnen...!

fladder

fladder

30-09-2010 om 21:40

Bloem

2500 euro minder!!! Dat is een forse aderlating! Voor mij twee maandinkomens, maar ik ben gewend te leven naar mijn lage inkomen, en jij naar je hoge inkomen. Ik vermoed tenminste dat je qua wonen, kleding, autorijden, boodschappen, vakantie en zo andere keuzes maakt dan iemand met een laag inkomen. Natuurlijk is het mogelijk dat aan te passen, maar het lijkt me heel moeilijk, en ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe!

Even zo

Even zo

30-09-2010 om 22:37

Hier

Ik realiseer me nu pas dat wij het dus niet gewoon goed hebben maar heel erg goed. Man werkt (40 uur per week) ruim 5000 euro bruto per maand plus auto van de zaak plus vakantie-uitkering plus bonus (meestal een maandsalaris). En ik schaam me dood, maar ik heb geen idee hoeveel dat netto is. Ik verdien voor 24 uur per week iets van 2000 euro netto.
Van mijn salaris betalen we de kinderopvang en sparen we flink maar dit jaar hebben we meer uitgegeven dan dat er bijgespaard is (meubels, dure vakantie, wintersport, psychologische test, dure autoreparatie etc).
Het inkomen van mijn man gaat op aan bescheiden hypotheek (600 euro netto), boodschappen (AH maar wel redelijk prijsbewust), energie, ziektekostenverzekering, kleding (Hema en HenM), verzekeringen, clubjes (1 x tennis, 2 x voetbal, 1 x zwemles, 1 x peutergym en 1 kind muziekles). We gaan ongeveer 1 x per maand uit eten, 6 x per jaar naar het theater en 1 x per maand een dagje uit (soms duur, soms goedkoop). We hoeven niet zuinig aan te doen maar ik vind ook niet dat we nu hele gekke dingen doen. Alleen qua vakanties geven we waarschijnlijk meer uit dan gemiddeld (wintersport en 3 weken vakantie in de zomer).
Dus echt petje af voor mensen met een minimuminkomen!

Dollar

Dollar

30-09-2010 om 23:24

Behoorlijke inkomens

Ik zie behoorlijke bedragen langskomen. Ik verdien in mijn eentje zo'n 3000 netto per maand, zonder bonussen en vakantiegeld.

duppie

duppie

01-10-2010 om 18:11

Kaaskopje...

Ooow, ja, dat zullen zeker dure tijden zijn c

duppie

duppie

01-10-2010 om 18:16

Kaaskopje

Ooww, ja, dat zullen zeker dure tijden zijn cq worden... Onze kinderen sporten, weliswaar een goedkope sport maar zeker zinvol (naast het sportieve ook ivm hun 'zorgen-achtergrond"). Oudste ws een beugel, naast de externe RT van jongste, het tikt allemaal lekker aan. Onderwijs, een goede opleiding, helaas komen er toch vaak behoorlijk wat kosten bij kijken.

Heel eerlijk gezegd, moet ik er gewoon nog niet aan denken, aan die extra kosten die gaan komen. Maar goed, het is niet anders, hoewel ik best graag een keer uit eten zou willen of 'zomaar' een kledingstuk kopen, of naar de kapper, haha, zo lijk ik wel erg materialistisch. Sinds oudste zich aandiende tijdens mijn afstuderen is het hier nooit een vetpot geweest. Toch wel anders dan ik destijds verwachtte...

Maar nu nog 'gewoon' BO, ik tel mijn zegening .

groeten,
Duppie

Duppie

de middelbare school valt nog reuze mee hoor,tegen de tijd dat ze gaan studeren wordt het pas echt duur.
maar dan zijn ze ook op een leeftijd dat ze zelf heel veel kunnen bijverdienen.
dus je hoeft het als ouder echt niet allemaal zelf op te hoesten.
jouw kinderen zitten nog op het BO?
dan heb je nog heel wat jaren de tijd om te sparen

Duppie

Duppie

01-10-2010 om 18:27

Sus-anne

Jahaaa, maar oudste in groep 8 en jongste in groep 5, dus het VO komt eraan... En sparen, dat lukt echt vrijwel niet; als we 500 euro per jaar sparen is het fijn. Lage hypotheek, oude auto (zonder problemen... ff afkloppen), elk jaar de autoverzekering en ziektekostenverz. waar mogelijk aanpassen. Maar goed, zoals ik al eerder zei; niets te klagen maar wat ruimer zou fijn zijn.

groet,
Duppie (tegelijk aan het koken )

Duppie

500 euro per jaar,je hebt nog 5 of 6 jaar voordat de oudste een studie gaat doen,dat is toch mooi 3000 euro?

Fladder

*Hoewel ik er nog niet uit ben waar ons geld vroeger bleef *

heel herkenbaar,
vroeger in mijn vorige huwelijk kwam er bij ons zoveel geld binnen,dat ik er nooit over na hoefde te denken waar al dat geld bleef,er was immers altijd genoeg.

na mijn scheiding ben ik jaren alleenstaande moeder geweest,en dat was geen vetpot,maar toen wist ik precies waar dat geld bleef,tot op de cent nauwkeurig.
in die periode heb ik leren budgeteren.

nu heb ik al weer 10 jaar een relatie ,en hebben wij een 2x modaal inkomen,waar we heel goed van kunnen leven met ons gezin.
toch weet ik nog steeds op de cent af waar ons geld blijft,en dat geeft een hoop rust.

ik ben er door deze drie verschillende situaties in mijn leven ook achtergekomen dat geld absoluut niet gelukkig maakt.(maar gelukkig maken ze wel geld

moi

moi

02-10-2010 om 11:30

Let op vrouw v freelancer!

Er moet nog meer van dat bedrag af omdat freelancers geen recht hebben op bijvoorbeeld bijstand moet dus de tijd tussen de klussen opgevuld worden met eigen geld. En dan slinkt je vermogen erg hard.

modaal

modaal

02-10-2010 om 11:56

Moi

Ze heeft het toch over wat er binnenkomt niet wat ze er mee doet? Kan zijn dat ze een bedrag opzij leggen voor dat soort dingen.

Bastet

Bastet

03-10-2010 om 08:44

Me myself......

Ik denk dat iemand onder 1x modaal jou heel rijk vindt..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.