Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wat schrijf ik terug als ik word uitgenodigd voor een gesprek?

Ik ben aangesproken met Beste Voornaam, blablabla ik zie erg uit naar het gesprek!

De tegenpartij lijkt dus vrij enthousiast. Wat kan ik het beste zeggen om ook enthousiast maar toch niet te informeel te klinken? "Leuk!" Lijkt me te informeel. "Het genoegen is wederzijds" weer te stijf. Ik heb even geen inspiratie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niks!

Een uitnodiging voor een gesprek is (hoe zakelijk of enthousiast ie ook is) gewoon een uitnodiging. Als je van plan bent op de afgesproken tijd te verschijnen hoef je niks te doen. Behalve je te verheigen en mantaat voor te bereiden.....

Ingrid

Wat dacht je van

Beste Naam, wat een leuke, enthousiaste mail/brief! Ik zal er de Datum zijn en ook ik kijk uit naar ons gesprek.

Gemiste kans als je niet reageert

Ik zou sowieso reageren op een dergelijk mailtje, toch weer een kans om het contact te bevestigen. Dat hoeft geen slijmen te worden.
Voor mijn gevoel is het contact rond het afspraak maken heel belangrijk. Je laat een eerste indruk achter en je krijgt een indruk van de manier waarop het bedrijf communiceert.

Ik...

heb vorig jaar op de uitnodiging gereageerd met:
Beste Voornaam,
Bedankt, ik zal er zijn!
vriedenlijke groeten,
Egberdien achternaam
en ik ben aangenomen, en werk er nu al een jaar met veel plezier!

Zo?

Beste voornaam en achternaam,

Hartelijk dank voor je uitnodiging voor gesprek, daar ben ik erg blij mee.

Op datum zal ik om tijdstip op adres aanwezig zijn.

Met vriendelijke groet,

Liat
Adres
PC Woonplaats
Tel.nr.
mailadres

Minet

Minet

11-06-2010 om 17:31

Egberdien

zo doe ik het inderdaad ook, en vaak met een leuk resultaat! Gewoon lekker kort, klaar.

Lou

Lou

12-06-2010 om 14:30

Zeker reageren

Ik zou zeker reageren, komt tenslotte altijd net iets communicatiever over dan niet reageren, nietwaar. De tekst van Egberdien en ook die van Poezie is uitstekend. Gewoon even bedanken voor de uitnodiging en bevestigen dat je danendan daarendaar zal zijn.

Lol ik ben een neanderthaler!

Ik dacht dat het een echte officiele papieren brief was. Daar zou ik niet op reageren, tenzij je niet kunt of zo.

Een mailtje is idd wat anders, dan lijkt een korte reactie me wel voor de hand liggend...maar je hebt al tips genoeg gehad...

Ingrid (mocht ik ooit weer gaan solliciteren dan kom ik hier voor de broodnodige support en guidance, goed?)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.