Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tirza G.

Tirza G.

17-07-2010 om 20:12

Wat verdien je bij de lidl?

Een vraag uit pure nieuwsgierigheid. Zoonlief werkt bij een supermarkt die op de kleintjes let Hij is 16 en zijn uurloon bedraagt een euro of 4, 5 en dat is dan inclusief alles. Dus hij krijgt geen ADV of vakantie-gedoe uitbetaald.
Kennis van hem, 17, is nét begonnen bij de Lidl, zelfde werk. En beweert 8 eu per uur te gaan verdienen. Sterker nog: moeder van kennis (die ik dan weer vrij goed ken) beweerde precies hetzelfde. Ik kan me dat niet voorstellen. Het min.jeugdloon voor een 17jarige bedraagt 3,21 bruto/uur, voor een 23jarige 8,12. Zelf denk ik dat er in het gesprek (kennis is net pas begonnen met werken) iets gezegd is van: we betalen het min.loon, voor een 23jarige is dat 8zoveel en voor jou als 17jarige komt dat op 3zoveel.
Ik ben gewoon nieuwsgierig Ik kan ook wachten tot na de vakantie, dan zie ik die moeder weer en dan zal ik het wel horen, maar ach, OO is sneller

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

18-07-2010 om 00:23

Tirza

Volgens mij vergissen ze zich met die 8 euro nog wat. Dat is het minimumloon voor een 23 jarige.
Mijn dochter werkt ook bij de winkel van je zoon. In het uurloon wordt het vakantiegeld doorberekend. Ze krijgen het dus niet per jaar, maar meteen in het loon meeberekend. Daardoor heeft je zoon iets meer uurloon dan bij zijn leeftijd past. Mijn dochter werkt ook op zondag en dat is echt lucratief. Voor 2 uur werken wordt ze 4 uur uitbetaald.

Tirza G.

Tirza G.

18-07-2010 om 13:13

Dat weet ik ook allemaal Maar: meer betalen dan de CAO mag, toch? En dat Aldi en Lidl niet goed bekend staat om hun arbeidsvoorwaarden, kan veranderd zijn, toch?
Het is echt pure verbazing van mij. Kennis heeft eerst bij zelfde bedrijf zoon gewerkt en daar deugt nu níets meer van (terwijl zoon er heel enthousiast over is). Geen leuker en beter bedrijf dan Lidl. Dus dat irriteert al En dan ook nog gebral over het salaris, het schoot effe verkeerd. Maar ja, dat kan ik nog terzijde schuiven als jongelui's gebral, maar kennis-moeder wist het ook vol vuur te vertellen. En die acht ik toch wat hoger dan gebral
Ik denk dat er echt iets is misgegaan in de communicatie en dat kennis lid lelijk op neus zal krijgen

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

18-07-2010 om 13:14

Kaaskopje

Dat weet ik Maar werken op zondag kan niet overal he. In sommige gemeenten heerst de christenunie of meer van dat fraais

Tirza

Arawen

Arawen

19-07-2010 om 13:02

Gogo-winkel

Mijn zoon van 16 vult sinds kort vakken in die supermarkt van de gogo's..). Hij verdient EUR 3,50 per uur. Volgens mij is dat ook het minimumloon voor een 16-jarige.
Hij kreeg een heel officieel, pagina's lang contract mee. Daar staat niets in over werktijden, dus dat liet ik maar even over me heen komen. Nu blijkt dat hij, ook in schoolweken, wel zeker 3 x per week ingedeeld wordt, van 1700 tot zeker 2100 uur. Vind dat erg lang, dus van mij moet hij paal aan perk stellen en bij zijn manager aangegeven dat dit ingeperkt moet worden. Maar dat vindt ie natuurlijk eng en moeders mag zich er niet meer mee bemoeien.. zucht... Ik wacht het nog maar even af tot na de vakantie..

Pubermama

Pubermama

19-07-2010 om 15:12

Opruimhulp

De opruimhulpen in onze bibliotheekorganisatie verdienen als 16-jarige 5,78 bruto per uur. 17-jarige verdienen 6,46 bruto per uur. Voordeel van werken in de bibliotheek? Nooit vroeg je bed uit! Na schooltijd werken en 1x in de 3 weken op een zaterdag werken.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2010 om 20:11

Tirza

Ach ja, dat speelt bij jullie ook natuurlijk!

Werken op zondag

kan ook in CU-SGP-gemeenten hoor. Niet in een winkel, maar wel in de zorg en ook daar wordt dan veel meer betaald dan door de week.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2010 om 01:05

Ik neem niet aan

dat je in de zorg als 16 jarige zonder ervaring of diploma's zomaar aan het werk kan.
Mijn 19 jarige dochter doet dat wel in de zomer, maar omdat ze een diploma én ervaring heeft heeft ze een streepje voor. Het verdient inderdaad behoorlijk beter dan in een supermarkt.

Bastet

Bastet

21-07-2010 om 08:18

Jawel hoor

Ja hoor,dat kan best.De stagiaire-juf van mijn dochter werkt buiten haar studie een paar uur per week in de zorg,en is daar als zestienjarige zonder diploma's mee begonnen.
Bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2010 om 11:50

Bastet

Mijn dochter draait volwaardig mee met haar vakantiebaan. Ze heeft alleen of samen met een collega de zorg voor een paar bewoners. Ze is al wat ouder en heeft een diploma en inmiddels ervaring dus dat scheelt, maar wat mag een 16 jarige zonder diploma en ervaring doen dan?

Bastet

Bastet

21-07-2010 om 14:34

Kaaskopje

koffie schenken,eten geven,keuken opruimen,kousen bij elkaar zoeken,slaapkamers opruimen,bedden opmaken,spoelkeuken doen,was opbergen...er is werk zat!
Bastet

Inderdaad

Koffie en thee delen, afwasjes doen, prullenbakken legen, post uitdelen, dat kan allemaal best zonder diploma, het verdient (zeker in het weekend), het is goed op je CV en je kunt daarna nog uit!

En ook meer zorgtaken worden soms toevertrouwd, dat vind ik persoonlijk wat minder een succes tenzij de betrokken jongere er echt gevoel voor heeft. Als het goed is, wordt dat prima begeleid.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.