Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wat verdienen jullie?

wij, man en ik verdienen samen 3900 euro netto samen. We werken allebei 4 dagen ,houden soms ook wel over, we hebben ook bijna geen hypotheeklasten meer. Vraag me wel soms af hoe andere het doen. Ben gewoon benieuwd naar andere, blijkbaar is het nog steeds taboe om over je salaris te praten.


Bijtje82 schreef op 15-11-2022 om 00:44:

[..]

Buiten heb je meer luchtverplaatsing, dus droogt het beter. Mensen hangen al eeuwen in alle jaargetijde hun was buiten. Zelfs als het vriest dan droogt het.

Klopt, het duurt alleen wat langer, maar in de winter wordt je was heerlijk zacht zonder wasverzachter. Dubbele besparing dus.

Ik verdien €2400 netto voo 32u en €1500 gaat naar maandelijkse kosten. Ik woon in Italië maar ik reis vaker in het jaar naar Nederland toe. Vind het jammer dat het praten over salaris nog steeds een taboe is.

DanielJans schreef op 30-11-2022 om 10:58:

Ik verdien €2400 netto voo 32u en €1500 gaat naar maandelijkse kosten. Ik woon in Italië maar ik reis vaker in het jaar naar Nederland toe. Vind het jammer dat het praten over salaris nog steeds een taboe is.

Ik zou het zo op mijn voorhoofd schrijven, zo weinig interesseert het me. Iedereen is voor mij gelijk, of je nu 1k/10k/100k per maand verdient. Maar misschien komt dat ook door mijn werk als accountant. Ik heb het nooit een probleem gevonden om gewoon eerlijk te antwoorden als iemand me vroeg naar mijn salaris. Maar iedereen is daar natuurlijk eigen baas in. 

Bijtje82

Bijtje82

01-12-2022 om 20:25

Mij boeit het verder ook vrij weinig.
Ik vind het daarentegen wel vervelend dat er momenteel uitzendkrachten zonder enige werkervaring aangenomen worden die meer verdienen dan ik. Terwijl hun functie er totaal niet naar is. Ze worden duur binnengehaald als lokkertje omdat er gewoon geen personeel te vinden is. Alle vaste krachten vertrekken hierdoor. De werksfeer is compleet aan gort.

Als je dan ook nog eens van je collega hoort dat ze je in de gaten houden als je vacatures bekijkt online. Terwijl je thuis privé op je eigen telefoon oid kijkt.. 
Mij maakt het niet uit, dan ga ik alleen nog maar meer kijken. Laat ze maar zweten. Als ik ook wegga hebben ze mooi een probleem. 😁 

Bijtje82 schreef op 01-12-2022 om 20:25:

Mij boeit het verder ook vrij weinig.
Ik vind het daarentegen wel vervelend dat er momenteel uitzendkrachten zonder enige werkervaring aangenomen worden die meer verdienen dan ik. Terwijl hun functie er totaal niet naar is. Ze worden duur binnengehaald als lokkertje omdat er gewoon geen personeel te vinden is. Alle vaste krachten vertrekken hierdoor. De werksfeer is compleet aan gort.

Als je dan ook nog eens van je collega hoort dat ze je in de gaten houden als je vacatures bekijkt online. Terwijl je thuis privé op je eigen telefoon oid kijkt..
Mij maakt het niet uit, dan ga ik alleen nog maar meer kijken. Laat ze maar zweten. Als ik ook wegga hebben ze mooi een probleem. 😁

Als je thuis op je privételefoon kijkt kan je werkgever dat toch niet zien? Lijkt me dan een broodje-aapverhaal. Een vaste baan heeft wel weer andere voordelen dan een hoger uurloon van een uitzendkracht. 

Rhonda schreef op 02-12-2022 om 16:29:

[..]

Als je thuis op je privételefoon kijkt kan je werkgever dat toch niet zien? Lijkt me dan een broodje-aapverhaal. Een vaste baan heeft wel weer andere voordelen dan een hoger uurloon van een uitzendkracht.

Mij ook, een werkgever mag je niet eens ongevraagd controleren ivm privacy.


https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/veilig-en-gezond-werken/werkgever-controleren/

Kersje schreef op 02-12-2022 om 16:35:

[..]

Mij ook, een werkgever mag je niet eens ongevraagd controleren ivm privacy.


https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/veilig-en-gezond-werken/werkgever-controleren/

Dat zegt niet zo veel: dat een werkgever iets niet mag wil niet zeggen dat hij het niet doet

Temet schreef op 02-12-2022 om 20:28:

[..]

Dat zegt niet zo veel: dat een werkgever iets niet mag wil niet zeggen dat hij het niet doet

Nee dat klopt Temet, maar hoe kan een werkgever op je privé-telefoon kijken? 

Bijtje82

Bijtje82

02-12-2022 om 22:28

Voor zover ik heb begrepen kunnen ze zien welke vacatures je bekijkt of waar je op geklikt hebt bij indeed. 

Maar ik denk eigenlijk dat ze mij hebben gezien omdat ik op onze eigen vacatures heb geklikt. En dat hij denkt dat ze alle vacatures kunne zien die ik bekijk. Dat zou wel logisch zijn.

2000 eur netto.

Verdien 2350 euro netto voor 36 uur op een commerciële binnendienst. Ben overigens 34 jaar. Heb eigenlijk geen idee of ik goed verdien of niet.(ben ongeschoold)

Nou TheWu, dat vind ik een flink bedrag, zeker voor ongeschoold werk!

Rond de 3400 netto
40 uur pw 
Is dat veel of gemiddeld weet het eigenlijk geen eens ?    

Kikki39

Kikki39

18-08-2023 om 21:55 Topicstarter

ik vind dat veel, wat voor werk?

Bijtje82 schreef op 01-12-2022 om 20:25:

Mij boeit het verder ook vrij weinig.
Ik vind het daarentegen wel vervelend dat er momenteel uitzendkrachten zonder enige werkervaring aangenomen worden die meer verdienen dan ik. Terwijl hun functie er totaal niet naar is. Ze worden duur binnengehaald als lokkertje omdat er gewoon geen personeel te vinden is. Alle vaste krachten vertrekken hierdoor. De werksfeer is compleet aan gort.

Als je dan ook nog eens van je collega hoort dat ze je in de gaten houden als je vacatures bekijkt online. Terwijl je thuis privé op je eigen telefoon oid kijkt..
Mij maakt het niet uit, dan ga ik alleen nog maar meer kijken. Laat ze maar zweten. Als ik ook wegga hebben ze mooi een probleem. 😁

Ach Bijtje.... wie zei dat ook al weer? Als ik huurders hoor die afgunstig zijn op huiseigenaren is het net alsof ik mijn kinderen weer hoor "zij krijgt wel een snoepje en ikke niet"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.