Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wat verdienen jullie?

wij, man en ik verdienen samen 3900 euro netto samen. We werken allebei 4 dagen ,houden soms ook wel over, we hebben ook bijna geen hypotheeklasten meer. Vraag me wel soms af hoe andere het doen. Ben gewoon benieuwd naar andere, blijkbaar is het nog steeds taboe om over je salaris te praten.


Decembermamma schreef op 20-08-2023 om 17:32:

[..]

Dat heb ik wel geprobeerd en dan geef je een richtbedrag van je gewenste salaris aan en gaan ze beginnen over je huidige loonstrook. Zodra je die stuurt krijg je te horen dat meer geen optie is.

Overigens is geld niet altijd de enige drijfveer. Ik heb een kind van 10 en ik vind dat als je een jong kind hebt er in ieder geval 1 ouder in staat moet zijn binnen een kwartier (in een noodgeval) bij het kind te zijn. Mijn reistijd is 5 minuten op de fiets. Mijn man werkt verder.

IMI zei het ook al; je geeft aan wat je wilt verdienen. Bij diverse vacatures geven ze ook al een richtsalaris aan. Waarom zou je je huidige loonstrook ter inzage geven?

Als je verder de perfecte baan hebt, kun je er ook voor kiezen om te blijven zitten. Maar dan accepteer je dus het salaris - of je geeft aan dat je niet marktconform beloond wordt.

Ik heb geen jong kind meer, maar ik wil ook geen lange woon-werkreistijd. En ik weet (met name na een mislukte baan, die mij werd aangeraden/aanbevolen door iemand) inmiddels verder redelijk precies wat ik wil èn wat ik niet wil.

Bijtje82

Bijtje82

20-08-2023 om 22:08

Jesse_1 schreef op 20-08-2023 om 21:26:

[..]

Het is niet altijd de oplossing, maar het kan wel een oplossing zijn.

Decembermama geeft aan dat ze in haar huidige baan eigenlijk niet verder zal komen. Dan kan het een eye-opener zijn om eens verder te kijken.

En waar lees jij 'dat doe ik wel ff'? Ik heb het over een nadenken of een andere/ander soort functie misschien een optie is. Want je hoeft niet een leidinggevende functie te hebben om meer te verdienen. Zolang je maar voor ogen hebt wat je wilt en geduld hebt tot de juiste functie langs komt. Juist niet op stel en sprong je 'zomaar' in een andere baan storten.

Ik bedoel maar te zeggen dat je niet zomaar ff van baan wisselt. Ik werk 24u, weet je hoe vaak ik afgewezen ben omdat ik 24u werk? 

Dan staat er  een vacature 24 tot 32 u en dan zeggen ze doodleuk, ja maar 24u doen we liever niet. Ofwel, ze proberen je dan toch altijd over te halen..

En daarbij, een nieuwe baan is toch altijd weer een onzekerheid. Weer proeftijd, misschien wel een contract voor bepaalde tijd. Je kunt niet zomaar opvang krijgen op andere dagen, kinderen hebben zwemles op een vaste dag. Gooi je ook niet ff om.

Dus...het is niet iets wat je zomaar ff doet. Ook al is het een weloverwogen beslissing. Je hebt wel een gezin te voeden en niet voor iedereen liggen de banen voor het oprapen en dan ook nog in je eigen regio.

Niemand zegt dat je zomaar even van baan wisselt. Dat moet je natuurlijk weloverwogen doen.
Ik ben ook al een paar jaar bezig om wat anders te zoeken. Ik heb een goedbetaalde baan van 32 u maar inhoudelijk wil ik meer uitdaging. De nieuwe functie moet natuurlijk wel een stap vooruit zijn. Dus na een paar jaar rondkijken heb ik pas 4 keer gesolliciteerd, elke keer op gesprek uitgenodigd en ik ben twee keer 2e geworden. Ik zoek rustig verder.

Nou, ik krijg wekelijks meerdere vacatures in de accountancy/audithoek dus er is werk zat. De kans is groot dat je bij het gros van die bedrijven een stuk meer verdient als ervaren assistent dan 3400 bruto.
Ik denk dat nu de perfecte tijd is om verder te kijken als je bij je volgende salarisgesprek niet minstens 10% erbij krijgt. En dan vind ik dat je met 10% extra nog laag zit.

MMcGonagall schreef op 20-08-2023 om 23:25:

Nou, ik krijg wekelijks meerdere vacatures in de accountancy/audithoek dus er is werk zat. De kans is groot dat je bij het gros van die bedrijven een stuk meer verdient als ervaren assistent dan 3400 bruto.
Ik denk dat nu de perfecte tijd is om verder te kijken als je bij je volgende salarisgesprek niet minstens 10% erbij krijgt. En dan vind ik dat je met 10% extra nog laag zit.

Zeker in de accountancy ja, we hebben een schrijnend tekort aan personeel. Wij hebben als bedrijf al een klantenstop. In principe nemen we alleen nog "kleine" klanten aan die 1 keer per jaar komen voor een jaarrekening + aangifte. Grotere bedrijven die wekelijks/maandelijks of per kwartaal begeleiding zoeken, moeten we afzeggen. 

Er komt hier 6100 netto om binnen met 2 salarissen.Groot deel gaat nog naar een grote PL aan aflos.Hypotheek is 650 netto pm.

Wat bedoel je daar eigenlijk mee met "Wat verdienen jullie?"

 Zijn dat al je inkomsten in een maand opgeteld? Is dat inclusief toeslagen en of alimentatie en dergelijke? Of bedoel je het geld wat iemand verdiend als die betaald werk doet voor een baas of buitenshuis?

Kikki39

Kikki39

27-08-2023 om 21:00 Topicstarter

het geld wat je verdiend bij een baas.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.