Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wat verdienen jullie?

wij, man en ik verdienen samen 3900 euro netto samen. We werken allebei 4 dagen ,houden soms ook wel over, we hebben ook bijna geen hypotheeklasten meer. Vraag me wel soms af hoe andere het doen. Ben gewoon benieuwd naar andere, blijkbaar is het nog steeds taboe om over je salaris te praten.


Kikki39

Kikki39

20-08-2023 om 11:42 Topicstarter

decembermamma dat is toch helemaal niet weinig voor 32 euro. Het is netto?

Decembermamma schreef op 20-08-2023 om 11:25:

...Ik werk 32 uur als assistent accountant (bedien klanten vanaf factuur tot jaarrekening) en verdien 2.700 euro. Ik heb een hbo + opleiding.

 ... is van kassamedewerker naar meewerkend afdelingshoofd opgeklommen, werkt 24 uur en verdient 2.800 euro. Ik begrijp zulke salarissen echt niet.

Je kunt dit ook eens aan je baas voorleggen. Is het niet eens tijd voor loonsverhoging?

Als je wil weten of je in jouw functie en met jouw leeftijd voldoende verdient, kun je kijken op deze site:
https://www.intermediair.nl/salariskompas
En als daar uitkomt dat je inderdaad te laag ingeschaald bent, of te weinig verdient kun je dan het gesprek met je werkgever aangaan.

Kikki39 schreef op 20-08-2023 om 11:42:

decembermamma dat is toch helemaal niet weinig voor 32 euro. Het is netto?

Bruto, voor iemand met een hbo diploma en 22 jaar werkervaring. Een beginnend docent verdient meer.

Decembermamma schreef op 20-08-2023 om 13:28:

[..]

Bruto, voor iemand met een hbo diploma en 22 jaar werkervaring. Een beginnend docent verdient meer.

Oh, voor bruto vind ik het inderdaad weinig.

Misschien op zoek naar een andere functie in financiën? Er zijn genoeg niet-leidinggevende functies waar je wel meer verdient.

Bijtje82

Bijtje82

20-08-2023 om 15:31

Jesse_1 schreef op 20-08-2023 om 13:34:

[..]

Oh, voor bruto vind ik het inderdaad weinig.

Misschien op zoek naar een andere functie in financiën? Er zijn genoeg niet-leidinggevende functies waar je wel meer verdient.

Dat is echt niet altijd de oplossing. Van baan wisselen is echt niet zo vanzelfsprekend als het klinkt. Oh dat doe ik wel ff.. het zijn geen boodschappen die je ff tussendoor doet.

Bijtje82 schreef op 20-08-2023 om 15:31:

[..]

Dat is echt niet altijd de oplossing. Van baan wisselen is echt niet zo vanzelfsprekend als het klinkt. Oh dat doe ik wel ff.. het zijn geen boodschappen die je ff tussendoor doet.

Dit is heel persoonlijk, ik wisselde nl ook regelmatig en zelfs omdat ik dat erg leuk vond daarom ook als ZZP’er begonnen. De beste leerschool die ik heb gekregen, steeds bij andere bedrijven ‘binnenkijken’.

MMcGonagall schreef op 20-08-2023 om 11:37:

[..]

Klopt hoor. Er zijn nu ook ontwikkelingen gaande of in elk geval is het probleem aangekaart. Probleem is dat het overheidsgeld is en met de laatste ophoging van de laagste lonen naar 14 euro, het hele salarisgebouw al uit proportie is.

Oh, dat herken ik niet. Bijna niemand verdiende in gemeenteland aan het einde van zijn schaal al 14 euro per uur of minder, dus er zijn enkel instaptperiodieken geschrapt. Sommige schalen kennen nu dus een minder grote salarisgroei omdat men in minder stappen op de eindperiodiek zit.


Vroeger was bij ons de ‘gemeente’hypotheek mogelijk. Ik zie dat wel weer terugkomen. 

Kikki39 schreef op 20-08-2023 om 11:42:

decembermamma dat is toch helemaal niet weinig voor 32 euro. Het is netto?

Ah, die vraag is al beantwoord. Op ft basis dus rond de 3400 bij 40 uur. Mocht je willen solliciteren, kijk eens naar vacatures bij de Belastingdienst of Douane. Beter betaald en ze zitten te springen om nieuwe instroom.

Jesse_1 schreef op 20-08-2023 om 13:34:

[..]

Oh, voor bruto vind ik het inderdaad weinig.

Misschien op zoek naar een andere functie in financiën? Er zijn genoeg niet-leidinggevende functies waar je wel meer verdient.

Dat heb ik wel geprobeerd en dan geef je een richtbedrag van je gewenste salaris aan en gaan ze beginnen over je huidige loonstrook. Zodra je die stuurt krijg je te horen dat meer geen optie is.

Overigens is geld niet altijd de enige drijfveer. Ik heb een kind van 10 en ik vind dat als je een jong kind hebt er in ieder geval 1 ouder in staat moet zijn binnen een kwartier (in een noodgeval) bij het kind te zijn. Mijn reistijd is 5 minuten op de fiets. Mijn man werkt verder.

Bijtje82

Bijtje82

20-08-2023 om 17:37

MMcGonagall schreef op 20-08-2023 om 16:13:

[..]

Ah, die vraag is al beantwoord. Op ft basis dus rond de 3400 bij 40 uur. Mocht je willen solliciteren, kijk eens naar vacatures bij de Belastingdienst of Douane. Beter betaald en ze zitten te springen om nieuwe instroom.

Voor zover ik weet is bruto uurloon altijd gebaseerd op 40u en wordt parttime loon op je salarisstrook omgerekend.

Mijn bruto is 2785 op ft basis. Dus netto zo'n 1600 euro. Voor 24u 

Decembermamma schreef op 20-08-2023 om 17:32:

[..]

Dat heb ik wel geprobeerd en dan geef je een richtbedrag van je gewenste salaris aan en gaan ze beginnen over je huidige loonstrook. Zodra je die stuurt krijg je te horen dat meer geen optie is.

Overigens is geld niet altijd de enige drijfveer. Ik heb een kind van 10 en ik vind dat als je een jong kind hebt er in ieder geval 1 ouder in staat moet zijn binnen een kwartier (in een noodgeval) bij het kind te zijn. Mijn reistijd is 5 minuten op de fiets. Mijn man werkt verder.

Hier gingen een paar dingen fout. Je stuurt je loonstrook beter niet op, je vertelt wat je huidige salaris is en dat mag je best een beetje verfraaien. Als ze dan zeggen dat meer geen optie is, dan is dat normaal gezien de openingszet van hun onderhandeling. Niet het eindpunt. Dus jij doet een beetje van je gewenste salaris af en kijkt dat wat de reactie is. En zo een paar keer over en weer.

Verder kun je ook best met je huidige werkgever om de tafel gaan zitten. Dikke kans dat er best meer in zit, ze willen je tenslotte niet kwijt met deze arbeidsmarkt. Je salaris is echt wel laag voor je opleiding, functie en werkervaring.

Bijtje82

Bijtje82

20-08-2023 om 17:42

MMcGonagall schreef op 20-08-2023 om 16:13:

[..]

Ah, die vraag is al beantwoord. Op ft basis dus rond de 3400 bij 40 uur. Mocht je willen solliciteren, kijk eens naar vacatures bij de Belastingdienst of Douane. Beter betaald en ze zitten te springen om nieuwe instroom.

https://www.vacatures-overheid-online.nl/

Ik heb hier een poos ingeschreven gestaan. Toevallig vanmorgen uitgeschreven. 

Vind dat sommige overheidsfucties wel asociaal hoog in het salaris zitten tov de functie.

IMI-x2 schreef op 20-08-2023 om 17:38:

[..]

Hier gingen een paar dingen fout. Je stuurt je loonstrook beter niet op, je vertelt wat je huidige salaris is en dat mag je best een beetje verfraaien. Als ze dan zeggen dat meer geen optie is, dan is dat normaal gezien de openingszet van hun onderhandeling. Niet het eindpunt. Dus jij doet een beetje van je gewenste salaris af en kijkt dat wat de reactie is. En zo een paar keer over en weer.

Verder kun je ook best met je huidige werkgever om de tafel gaan zitten. Dikke kans dat er best meer in zit, ze willen je tenslotte niet kwijt met deze arbeidsmarkt. Je salaris is echt wel laag voor je opleiding, functie en werkervaring.

Ja, dat vind ik ook best laag, ik verdien netto zo'n beetje hetzelfde voor werk in de schoonhoud en voor die functie vind ik dat een mooi salaris.

Bijtje82 schreef op 20-08-2023 om 15:31:

[..]

Dat is echt niet altijd de oplossing. Van baan wisselen is echt niet zo vanzelfsprekend als het klinkt. Oh dat doe ik wel ff.. het zijn geen boodschappen die je ff tussendoor doet.

Het is niet altijd de oplossing, maar het kan wel een oplossing zijn.

Decembermama geeft aan dat ze in haar huidige baan eigenlijk niet verder zal komen. Dan kan het een eye-opener zijn om eens verder te kijken.

En waar lees jij 'dat doe ik wel ff'? Ik heb het over een nadenken of een andere/ander soort functie misschien een optie is. Want je hoeft niet een leidinggevende functie te hebben om meer te verdienen. Zolang je maar voor ogen hebt wat je wilt en geduld hebt tot de juiste functie langs komt. Juist niet op stel en sprong je 'zomaar' in een andere baan storten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.