Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Maria

Maria

13-08-2011 om 14:27

Wat vinden jullie hiervan [antwoord op mijn ziekmelding]

Ik heb nul-uren contract bij kleine particuliere thuiszorg die met bijna alleen nul-uren contracten werkt. Ben in buitenland ziek geworden, aangezichtverlamming stage V, 10 dagen in ziekenhuis gelegen. Mijn dochter heeft mij ziek gemeld op 29 juli.Op 8 augustus was ik terug in NL en omdat ik van hun niets hoorde heb ik gemaild van hoe of wat. 2 dagen later krijg ik mail terug van de baas "moest je daar helemaal naar FR voor? wil je laten weten hoe het met je gaat. Veel sterkte met de scheve mond. we zijn er mee bekend want xxx op kantoor heeft dit ook gehad.Sterkte en tot kijk".

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lijkt grappig

Ik denk dat je leidinggevende grappig heeft willen zijn, maar ik kan me voorstellen dat het bij jou helemaal in het verkeerde keelsgat schiet. Probeer er niet te emotioneel op te reageren want deze persoon heeft er blijkbaar geen kaas van gegeten. Ik weet niet wat fase V inhoudt maar het feit dat je 10 dagen in het ziekenhuis hebt gelegen zegt genoeg. En anders laat je je huisarts een verklaring optekenen.

Dorry

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sancy

Sancy

13-08-2011 om 16:23

Nou

Ik denk dat de eerste zin inderdaad met een knipoog gelezen moet worden. Ik zou dat niet al te zwaar nemen.
Erger vind ik dat je baas blijkbaar niet veel waarde hecht aan de privacy van zijn of haar medewerkers. Het hoort niet dat er medische gegevens over anderen wordt gedeeld met zo maar een collega.

Sancy

Sancy

13-08-2011 om 16:24

En dan bedoel ik

"Het hoort niet dat er medische gegevens over anderen wordt gedeeld met zo maar een collega zonder expliciete toestemming van die persoon."

Tirza G.

Tirza G.

13-08-2011 om 17:37

Sterker nog

Je hoeft zelf ook niet eens te melden wat je hebt. Maar Maria: wat vind je er zelf van? Waarom wil je weten wat wij er van vinden?

Tirza

Holiday

Holiday

13-08-2011 om 18:14

Even bellen?

Om te beginnen vind ik het vreemd dat je je baas mailt en niet belt. Wat stond er in je mail, wat betekent "hoe en wat". Was het een betermelding? Of alleen zeggen dat je weer in NL bent?

Je baas heeft schijnbaar uit je mail niet begrepen "hoe of wat" want hij verzoekt je te laten weten hoe het gaat. Lijkt mij terecht want volgens mij heeft ie geen idee van de ernst. Even die man bellen dus.

Beterschap!

Beetje foute reactie, goed bedoeld.

Ik vind de reactie wel wat fout grappig en wat kinderachtig. "Veel sterkte met de scheve mond...." zou ik persoonlijk niet in een mail zetten. Maar goed, misschien is het een doodgoede werkgever die wat familiair met zijn werknemers omgaat?
Ik zou hem ook even bellen, als dat gaat. Even laten weten hoe het met je gaat. Je werkgever is wel belangstellend en meelevend alleen op een wat foute manier?

Sancy

Sancy

13-08-2011 om 19:00

Pelle

Dat is bezijden het punt.

Maria

Maria

13-08-2011 om 21:27

Wat mij eigenlijk dwars zit

Als het niet dringend is mailen we meestal omdat het kantoor vaak onderbemand is. De mail kwam van de hoogste baas en inderdaad was de 1e zin grappig bedoeld.Wat mij eigenlijk dwars zit, naast de late reactie (12 dagen na de 1e ziekmelding) is de vergelijking met xxx.Ik heb ook kanker gehad, mijn zus en mijn beste vriend ook alleen zij leven niet meer. Als iemand mij verteld dat hij ziek is, ga ik toch ook niet zeggen "oh mijn buurvrouw of huppeldepup heeft het ook gehad". En daarnaast houden ze zich niet aan hun eigen verzuimprotocol. Maar goed, ik was eigenlijk geïrriteerd door die mail en had niemand bij de hand om erover te praten, vandaar mijn posting. ALlen bedankt voor de reacties.

Holiday

Holiday

13-08-2011 om 22:18

Andere uitleg

Maria, dat xxx het ook heeft gehad kan ook betekenen: gelukkig is dat bij hem/haar helemaal goed gekomen. Doe rustig aan en maak je geen zorgen. Laat maar weten hoe het gaat etc.

Alleen jij weet wat hij precies bedoelt omdat je hem kent. En zo niet, dan gauw even bellen.

De late reactie kan ook zijn omdat hij wacht op jou. Jij was immers in het buitenland.

Hoe is dan dat verzuimprotocol?

Rosase

Rosase

14-08-2011 om 00:22

Zo las ik het ook

Ik las meer iets van: maak je maar niet druk, xxx heeft het ook gehad en we uit wat zij heeft meegemaakt begrijpen we goed dat werken er voorlopig niet inzit. Dat lees ik er namelijk uit: dat ze totaal geen druk op je willen leggen, begrip hebben voor je ziekmelding en of je even wil laten weten hoe het nu met je gaat en wat de verwachtingen zijn.

Laat is het wel, en een belletje was ook wel meer op zijn plaats geweest denk ik (van de baas bedoel ik).

100%mama

100%mama

15-08-2011 om 09:37

lees het eigenlijk ook meer als een beetje klungelige manier van zeggen "kop op, komt goed" hoor eigenlijk...neemt niet weg dat ik je reaktie niet begrijp!

Hier ben ik vanaf 8 april thuis vanwege mijn zwangerschap, ben op 30 juni bevallen en tot op heden nog niets vernomen.....goddank dat ik niet meer terug kom!

Eerst mrsa kweken

hoi Maria, ja, emailen kan inhouden dat woorden anders geïnterpreteerd worden en lang niet iedereen is goed in het verwoorden..

Ik lees het ook meer als een geruststelling (die en die had het ook) maar ikzelf zou, met jouw voorgeschiedenis in gedachten, eerder bedenken dat je wel in de rats zult hebben gezeten, je denkt eerder aan een uitzaaiing dan aan Bell´s, als je kanker hebt gehad..

Verder denk ik dat je niet eerder kunt werken dan dat je MRSA kweken negatief zijn, je hebt in het buitenland in een ziekenhuis gelegen, dus dan is over het algemeen het beleid dat je eerst schone kweken moet hebben, anders even aan de ARBO of huisarts vragen..

Sterkte en beterschap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.