Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Even anders....

Even anders....

18-11-2010 om 23:09

Webshop beginnen

Ik ben me een beetje aan het inlezen over hoe en wat een webshop te beginnen. Het is nog maar een pril ideetje. Begin volgend jaar heb ik geen baan meer, tijd over, wel zin in een nieuwe uitdaging, hoef er niet rijk mee te worden (mijn eerste doel is: een leuke wintersportvakantie), er is beginkapitaal en wat opslagruimte, etc. dus waarom geen webshop beginnen?

Ik heb nog geen idee waarin, overal lijken al webshops voor te bestaan. Wie heeft tips? Ideetjes? Ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

18-11-2010 om 23:46

Denk je niet...

... dat als ik dat gat in markt wist, ik die webshop zelf al begonnen was?

Even anders....

Even anders....

19-11-2010 om 00:15

Tijgeroog

Nee, dat snap ik ook wel. Langzamerhand begint er een idee te borrelen. Maar dan? Hoe maak je een goede website zonder duizenden euro's te investeren, hoe wordt je gevonden, etc.

Tijgeroog

Tijgeroog

19-11-2010 om 08:55

Snap het wel

Ik snap het wel. Ik heb vergelijkbare omstandigheden (nouja, geen opslagruimte, maar dat is op te lossen), en ik werk al een aantal jaar niet meer, dus ik denk er ook wel eens over na. Maar ik wil dan wel graag iets met garantie op succes en dat heb ik nog niet kunnen verzinnen. Jouw vraagstelling leek vooral te slaan op wat je moet gaan verkopen.
Als ik het zelf zou doen zou ik op zoek gaan naar een boek over een webshop, iemand die me kan helpen met de website (hoef ik niet ver te zoeken) en geschikte software. En een hoop webshops bekijken om te zien wat ik qua winkelstructuur en website, informatie enzo wle en niet wil.

Gisteren op tv

Toevallig was hier gisteren in Nieuwsuur een stukje over. En ja, er is een boek, en er komt ook een beurs. Ik zou even op uitzending gemist die Nieuwsuuruitzending terugkijken, dan weet je alles

Groeten,

Temet

Even anders....

Even anders....

19-11-2010 om 11:13

Tijgeroog garantie op succes

Tja, dat krijg je natuurlijk nooit. Maar twee kennissen hebben een webshop. De één is jaren geleden klein begonnen en heeft nu een hele grote webshop. Okee, zo ver wil ik het niet laten komen. Lijkt me geen bal aan om 50 pakjes per dag in te pakken. De ander heeft een product waar ze in haar werk mee werkt, is op meerdere plekken te koop, maar zij pikt een leuk graantje mee. Dat lijkt mij leuk!

Groot is nog niet winstgevend

Een vriendin van mij heeft ook een webwinkel. En die draait als een tierelier, heb ik begrepen. Al vrij snel nadat ze een jaar of twee terug de lucht ingingen (ze doet het samen met een zakenpartner) begon het flink te lopen. De omzet is boven verwachting.

Maar winst maakt ze geloof ik nog steeds niet, in elk geval niet genoeg om er een redelijk inkomen uit te halen. Ze werkt zich ondertussen wel een rotje vziw.

Dus dat je veel verkoopt zegt niks. Het gaat niet om verkopen, het gaat om verdienen

Groeten,

Temet

Chippie

Chippie

19-11-2010 om 14:33

Temet

Is het een redelijk uniek product qua aanbieders? Breed product (kinderkleding meerdere merken versus één merk? Vechtmarge of redelijk ruime marge?

Chippie

Die winkel van die vriendin bedoel je? Meerdere merken, meerdere soorten producten, maar onder éen gemeenschappelijke noemer. Maar hoe de marges zitten en hoe de markt is, geen idee. Daar heb ik geen sjoege van, ik heb liever een gewone baan

Groeten,

Temet

Doe waar je goed in bent

Ik heb naast mijn fysieke winkel ook een webwinkel. Er is maar één advies wat ik je kan geven; doe dat waar je goed in bent. Het heeft weinig kans van slagen als je hier gaat vragen wat een succes zou gaan worden. Dus bedenk waar jij gelukkig van wordt, en waar je goed in bent. Een webwinkel als onderdeel van je bedrijf is vaak een betere zet dan een webwinkel alleen. Je klantenkring alleen via het web uitbreiden is nl. erg moeilijk. En als je geen zin hebt om 50 pakketjes per dag in te pakken, dan moet je vóóral geen webwinkel beginnen. Je moet enthousiast worden bij het vooruitzicht van veel orders (dus veel omzet). Als je daar al moe van wordt; ga iets anders doen. Doe goed marktonderzoek. En bedenk wat jij voor iets anders gaat brengen dan er al is. En hoe je dat gaat doen.

Succes!

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.