Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Mar

Mar

19-01-2011 om 21:15

Webwinkel beginnen, wat wel/wat niet doen?

Hallo,
Ik overweeg om een webwinkel te openen. Ben nog aan het brainstormen in wat, maar heb wel wat ideeen. Nu zag ik op de Loi ook een cursus -webwinkel beginnen-. Is dat nu echt nodig? Of kun je het ook helemaal zelf opstarten zonder die cursus dan? Wie heeft een webwinkel en wat zijn de valkuilen, de voor en nadelen etc.? Ik hoef er nog niet helemaal van te leven, het is om te beginnen als bijverdienste naast mijn studie. En man heeft een baan dus inkomen. Alle tips welkom!
groeten, Mar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Esc

Esc

24-01-2011 om 14:34

Maak het!

Is het iets creatiefs wat je wilt beginnen? Dan is dit boek echt een aanrader: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/maak-het/1001004007494115/index.html.

Ikke

Ik heb een webwinkel. Ben begin 2010 begonnen en heb er nog geen cent geld uit gehaald. Dit is voor nu ook niet mijn doel want alles wat ik verdiend stop ik weer in het bedrijf om te groeien. Ik denk dat mensen zich vergissen in de verdienste die je eruit haalt. Je stopt er vooral veel geld in in de hoop dat het rendabel gaat worden maar "even" een webwinkel beginnen voor bijverdienste is niet reëel in mijn ogen. Het kost veel geld en veel tijd!
Kijk heb je een geniaal idee/plan dan kan het wel eens veel harder lopen dan mijn redenatie maar daar zijn er zoooo weinig van
Als je wat wil weten, vragen staat vrij, mail me maar op info @ dedriedraakjes nl
Weet je ook gelijk de naam van mijn winkel
Een cursus heb ik niet gedaan, wat willen ze je leren dan in die LOI cursus?

Groetjes Rianne

(null)

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-01-2011 om 09:29

Wat je leert

Ik ga er vanuit dat je in zo'n cursus vooral wat leert over internet-marketing. Hoe zorg je dat potentiële klanten jouw winkel vinden? Hoe zorg je hoog staat bij de zoekmachines? Wat zijn je mogelijkheden voor online advertising? Wellicht leer je er ook wel wat over de opzet van een goede website en over de manier waarop mensen informatie tot zich nemen. Hoe je door slim gebruik van kleur, de juiste indeling, koppen etc. mensen kunt 'sturen' op jouw site. Hoe schrijf je eigenlijk een goede webtekst?
Nou ja, dat soort dingen denk ik. Die lijken mij in ieder handig, want mijn indruk is dat heel veel webwinkeltjes hier geen kaas van hebben gegeten.

Informeren

Ik zou er niet vanuit gaan dat die cursus dat inhoud maar er goed naar informeren. Online kan je ook alles vinden over de zaken die je noemt in ieder geval. Een webwinkel opzetten is een hele zelfstudie en ik ben van de "al doende leert men" methode

(null)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.