Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wehkamp reageert niet op garantieverplichting

Hallo,

In mei heb ik een apparaat gekocht bij wehkamp. Het is een mediaspeler. Nu blijkt dat de hardeschijf kapot is. Ik heb hierover diverse mails naar wehkamp gestuurd. Telkens wezen ze me door naar de fabrikant, AC Ryan. Ik heb daarom AC Ryan gemaild en geschreven wat er met het apparaat aan de hand is. Zij bevestigde al wat ik vermoedde en dat is dat de harde schijf kapot is. Volgens AC Ryan moet ik nu mijn verhaal gaan halen bij de wehkamp. Ik heb dit vorige week vrijdag gedaan via e-mail. Daarbij heb ik de mail van AC Ryan ook doorgestuurd. Zij hebben hier niet op gereageerd. Volgens heb ik woensdag nog een keer een mail gestuurd. Ook hier geven ze geen reactie op.

Ik heb nog tot mei 2012 garantie. Dus ze moeten dit oplossen. Naar mijn idee gewoon een nieuw apparaat sturen. Want een harde schijf is het hart van een mediaspeler. Dus dit zal qua prijs niet veel uitmaken.

Wat kan ik nu nog verder doen?

Feit is ook nog dat ik nog een rekening open heb staan. Ik weet dat dit los staat van elkaar. Maar nu ze me niet meer helpen heb ik heel sterk de neiging om die rekening gewoon niet te betalen. Zij leveren niet naar mij dus ik niet meer naar hen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mari39

mari39

23-12-2011 om 17:25

Idd bellen

dat zou ik ook doen. Vervolgens noteren met wie je hebt gesproken, en ook afspraken opschrijven. Als je klacht niet goed wordt opgelost, zou ik vervolgens met alle info, kopie mails en bon etc, een aangetekende brief sturen waarin je wehkamp formeel in gebreke stelt en dat ze het moeten maken.

Succes

Sascha2

Sascha2

23-12-2011 om 23:58

Reactie

He dumbledore, kijk even in je mail van fb

Dumbledore

Dumbledore

02-01-2012 om 21:59 Topicstarter

Ze doen nog steeds niets

Sascha allereerst bedankt voor je bericht.

Ik heb ze inmiddels weer een aantal mailtjes gestuurd. Ze hebben vandaag pas gereageerd en me doorverwezen naar de fabrikant. (dat hebben ze dus al een aantal keren gedaan) Ik heb zelfs de mail van AC Ryan meegestuurd.

Heb ook gebeld naar ze. Maar kreeg te horen dat ik nog maar geduld moest hebben. Inmiddels heb ik mbv Sascha nu een brief gemaakt. Die gaat woensdag aangetekend op de post. Ben zo boos hierover. Volgens mij trekken ze het gewoon over de garantieperiode heen....

Sascha2

Sascha2

03-01-2012 om 00:31

Dumbledore

Maak je niet druk over die garantieperiode en verstuur die brief . Die garantie is leuk en aardig, maar je rechten liggen ook vast in het consumentenrecht. Afijn, versturen die brief!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.