Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

olympia

olympia

21-11-2009 om 01:03

Welk recht heb je om postings te (laten) verwijderen [naschrift forumbeheer]

van een forum waar de beheerders besluiten jou als poster te blocken? Mag je eisen dat al jou postings of delen van postings verwijderd worden en hoe ver kun je gaan?

bericht Forumbeheer

Dit bericht wordt als metadiscussie gezien en zal dan ook verwijderd worden, de starter van deze draad mag natuurlijk altijd via de envelop contact met ons opnemen. (ik heb nl geen idee waar het over gaat)

Forumbeheer Ouders Online

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

21-11-2009 om 12:58

Eehhh

Olympia, ik zou deze vraag neerleggen bij de beheerders van het forum waar het om gaat. Waarom zou je trouwens (delen van) postings willen laten verwijderen omdat je geblockt bent?

olympia

olympia

21-11-2009 om 14:46

Omdat

de beheerders wel de originele postings van deze persoon hebben verwijderd, maar niet de quotes die anderen hebben gebruikt, maar die wel direct te herleiden zijn naar de poster. Deze wil deze stukken van de site hebben omdat de beheerders de poster hebben verwijderd om een nogal onzinnige reden. De beheerders hebben wel op verzoek de originele postings verwijderd, maar weigeren dus die stukken die er nog staan in het draadje te verwijderen....en ik vraag me af of dat dan wel mag?

Ellen Wouters

Ellen Wouters

21-11-2009 om 19:31

Beleid

Bij de andere fora die ik ken is het beleid zodanig:

- gegevens die naar iemands identiteit verwijzen, worden op verzoek altijd verwijderd
- andere postings blijven staan, omdat je elke discussie achteraf kunt ruineren door je eigen postings te verwijderen. Dat maakt in de praktijk een forum waardeloos
- onnodig quoten is niet toegestaan, quoten om duidelijk te maken op welke uitspraak je reageert wel.

Dat betekent in de praktijk dat je geen postings kunt terughalen waar je achteraf toch een beetje anders over denkt.
De privacywet maakt ook dat je wél gegevens kunt laten verwijderen die jou als persoon indentificeerbaar maken, maar niet uitspraken in het kader van de discussie. Meestal ben je ook met iets dergelijks akkoord gegaan bij het accepteren van de voorwaarden.

olympia

olympia

22-11-2009 om 00:21

In dit

specifieke geval is de naam van betrokkene meegenomen in de quote en verwijzen de geschreven dingen duidelijk naar haar situatie...

olympia

olympia

23-11-2009 om 19:16

Forumbeheer! (met naschrift forumnbeheer)

Ik heb geprobeerd jullie te mailen, maar het lukt niet via de mail bovenaan de rubriek. Dit draadje heeft GEEN betrekking op dit forum, het gaat over een ander forum, volledig los van ouders online! Mag het alsjeblieft nog even blijven staan?

Naschrift Forumbeheer

Het bericht mag blijven staan. blijkbaar heb ik de inhoud fout geïnterpreteerd, overigens mailen kan echt, verschillende mensen hebben het nu geprobeerd en het envelopje werkt prima.

Forumbeheer Ouders Online

olympia

olympia

24-11-2009 om 10:55

Geprobeerd

maar dat mailadres werkt niet....komt meteen terug....

Sancy

Sancy

24-11-2009 om 12:18

Geen probleem

Ik kan zonder problemen via die link een mail sturen. [email protected]

olympia

olympia

24-11-2009 om 12:43

Twee maal

geprobeerd en beide keren meteen een foutmelding terug....

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

25-11-2009 om 11:15

Reactie

Beste Forummers,

Het envelopje werkt naar behoren (nu niet allemaal gaan mailen hoor, er zijn er al velen die het geprobeerd hebben). De vraag kan blijven staan ik had hem zelf fout geïnterpreteerd.

Vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

olympia

olympia

25-11-2009 om 21:46

Dank forumbeheer

ik begrijp het echt niet hoe het dan kan....hoe dan ook, kan iemand mij nog wat tips hierover geven? Wat deze persoon kan doen? Kan je eigenlijk wel iets doen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.