Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Andere naam

Andere naam

26-12-2009 om 16:02

Werk zoeken

Mijn man is werknemer in de tuinbouw en de verwachting is toch wel dat het bedrijf failliet gaat. We hopen dat iemand het bedrijf overneemt maar dat is ook niet zeker. Nu zoekt hij al een paar maanden ander werk. Helaas zit hij in de tuinbouw qua nivo boven het eenvoudige productiewerk maar hij heeft onvoldoende aantoonbare ervaring in het hogere segment.

Zijn interesse ligt vooral in het water geven en bemesten en klimaatbeheer maar daar is hij nog niet zolang mee bezig en ook heeft hij daar nog geen cursussen voor (mogen doen) gedaan.

Probleem is nu dat mensen adviseren uit de tuinbouw te gaan maar daar heeft hij helemaal geen kans op werk met eenzelfde inkomen. Bij tuincentra (wilde hij graag) lachen ze hem uit. Chefs daar krijgen zo 200-300 euro per maand minder dan hem. Natuurlijk gaat hij daar werken als hij zonder baan komt te zitten maar nu is dat nog niet zover.

Waar beginnen we nu? Wat kan hij doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hetzelfde inkomen

Helaas, we zitten nu met z'n allen in een crisis, en ik denk ook niet dat het reeel is om ervan uit te gaan dat je inkomen hetzelfde zal blijven bij het wisselen van baan. (Zeker in deze situatie)
Toch denk ik dat het niet onmogelijk is, maar zal je man m.b.v. cursussen e.d. zichzelf wel op een hoger plan kunnen zetten binnen een andere branche. Detailhandel lijkt mij ook geen goede keuze: daar verdien je inderdaad niet zoveel . Maar zou het voor jou mogelijk zijn om (meer?) te gaan werken? Dan kun je in ieder geval de grootste klap samen opvangen.

Gr. Poezie.

Stappen

Heel simpel: door te blijven solliciteren op de baan die hij graag wil.
Wat bedoel je trouwens met "organisaties"? Organisaties die hulp bieden, of organisaties die personeel nodig hebben?

Gr. Poezie.

Minet

Minet

27-12-2009 om 16:13

Hulp

Hulp kun je krijgen bij het UWV-werkbedrijf, het voormalige CWI.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.