Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Werkeloos

Het gaat nu dan echt gebeuren, op 8 juli sta ik op straat. Na 10 jaar trouwe dienst wordt mijn baan ( en die van 16 collega's) overgeheveld naar een kantoor in Bulgarije.

Bah, wat baaaal ik ervan, ik had er zoveel plezier, veel waardering van klanten voor mijn kennis en dat gaat nu allemaal de prullebak in. Maar ja, het draait allemaal alleen nog maar om geld...............


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

02-06-2012 om 22:35

He bah

Wat akelig voor je. Hoe is het daar gesteld met vergelijkbare banen? En een ww-uitkering.

Sterkte

Dat lijkt me echt naar. Hoop dat je iets anders vindt.

Fiorucci

Fiorucci

03-06-2012 om 09:33

Wat naar zeg

Dat is rot zeg, sterkte!!

kamille

kamille

03-06-2012 om 10:43

He bah

Shonagh, wat rot! Ik hoop dat je werkeloosheid niet lang zal duren en dat je snel weer iets anders hebt gevonden!

Shonagh

Shonagh

03-06-2012 om 11:58 Topicstarter

Reactie

Bedankt voor jullie medeleven.

@ Kaaskopje: Ik heb al op 4 banen gesolliciteerd, 2 in de reiswereld en 2 waarbij ik mijn Nederlands zou moeten gebruiken. Ik maak me zorgen om mijn leeftijd (56) al zeggen HR en de 2 agencies waarbij ik ingeschreven sta, dat ik me daar helemaal niet druk om moet maken. Maar nog niets gehoord en misschien komt er wel helemaal geen reactie :o(
WW kennen we hier niet. Door m'n 10 dienstjaren krijg ik nog zo'n 7 maandsalarissen mee, dus dat is fijn. Schrijnend voor collega's met minder dan 2 dienstjaren: niets en daarna 1 weeksalaris voor ieder gewerkt jaar.
En verder krijg ik nog 2 extra opzegmaanden uitbetaald.

@ Knurf : ja dat zei ik tegen tegen mijn man :"Ik ben voor jou naar Schotland verhuist, ga jij nu maar met mij mee naar Bulgarije " haha

tonny

tonny

03-06-2012 om 12:02

He, wat waardeloos zeg!

Nog een maand en dan zit het erop. Hoe komt het dat ze je werk (en dat van 16 collega's) net zo makkelijk (en kennelijk goedkoper) in Bulgarije kunnen doen?

Bijzonder om te lezen hoe de arbeidsomstandigheden bij jullie zijn - zo dichtbij en toch echt anders dan in Nederland. Zeven maandsalarissen in jouw geval en daarna niks meer. Ik denk dat mopperaars dat niet altijd voldoende beseffen.

Veel succes met zoeken naar iets anders!

Shonagh

Shonagh

03-06-2012 om 12:22 Topicstarter

Tonny

Het is in Bulgarije inderdaad goedkoper, maar zeker niet gemakkelijker. Mijn collega's en ik spreken naast het Engels nog 1 andere taal. Onze nieuwe Bulgaarse collega's spreken moeten naast het Bulgaars dus nog 2 vreemde talen spreken. De kantoren opereren al een tijdje naast elkaar en er zijn veel klachten/fouten door communicatieproblemen, maar ja dat weegt niet op tegen de "pennies" vindt de baas (Hilton). Het heeft alleen mijn ontslag een paar maanden vertraagd. De Duitse en Franse collega's mogen nog even blijven, maar ook die krijgen uiteindelijk ook ontslag.

Ja dat gemopper hier, ik meng me maar niet in die draadjes :o)

dc

dc

03-06-2012 om 21:09

Sneu zeg

Echt jammer. Ik hoop dat je iets leuks vindt!

Mea Proefrok

Mea Proefrok

03-06-2012 om 21:54

Wat naar!

Shonagh, wat lastig. Maar met jouw positieve houding vind je wel iets nieuws, daar ben ik van overtuigd. Veel succes!

Vervelend

Ik hoop ook dat je snel iets vindt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

krin

krin

04-06-2012 om 09:40

Jakkes

Altijd rot om je aan de kant geschoven te voelen. Hopelijk kun je snel weer een ander blij maken met je werklust en je kwaliteiten!

Shonagh

Shonagh

04-06-2012 om 18:12 Topicstarter

Bedankt

En fijn om te lezen dat er gedacht wordt dat ik wel weer een andere baan zal vinden, dat doet me goed !

Shonagh

Shonagh

05-06-2012 om 23:41 Topicstarter

Zo, de eerste afwijzing is binnen

Toch netjes dat ik een email kreeg, weet je in ieder geval waar je aan toe bent ;o). Nog 4 in de strijd en morgen weer een afspraak bij een recruitment agency, het lag hier allemaal even stil ivm de Queen. Mijn CV online gezet en daar al 2 reacties op, 2 x voor dezelfde parttime baan (wil ik wel graag) maar incl IEDERE zaterdag ( voor 6 uur) ...........mmmmm, nog maar even verder kijken.

krin

krin

06-06-2012 om 09:31

Sprak zij opgewekt

De duimen draaien hier voor je!

Shonagh

Shonagh

06-06-2012 om 18:38 Topicstarter

Haha krin

Ja nu nog wel en dank voor de draaiende duimen

Shonagh

Shonagh

13-06-2012 om 18:18 Topicstarter

Goed nieuws

Ha, mijn draadje is er nog.
Gisteren heb ik bij een agency een vertaaltest moeten doen en daar ben ik voor geslaagd, het vervolg is een telefonisch interview in het Nederlands met het bedrijf dat een Dutchie zoekt, "fingers crossed ".
Oja vrijdagmorgen, op mijn verjaardag :o)

Ely

Ely

13-06-2012 om 20:46

Fingers crossed

Duim voor je!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

krin

krin

13-06-2012 om 21:37

Dat

wordt een leuk verjaarscadeautje dan. We duimen verder!

Shonagh

Shonagh

13-06-2012 om 23:47 Topicstarter

Dank jullie wel

Ik vind het wel spannend, maar hoef me in ieder geval niet druk te maken over mijn kleding haha. Het gaat om een part time baan, erg zeldzaam hier, dat is positief, maar minder leuk is dat het ie-de-re zaterdag is......... Maar eerst maar eens zien een voet binnen de deur te krijgen.
"Will keep you posted"

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2012 om 01:51

Xxx

Fingers crossed Succes!

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2012 om 07:27

Succes!

Ik duim, succes!!

tonny

tonny

14-06-2012 om 13:07

Ha, wat leuk!

Iedere zaterdag is minder leuk, dat dan weer wel. Maar het is een mooie kans!

Gerdina

Gerdina

14-06-2012 om 20:19

Succes!

ik zal aan je denken morgen.

Gerdina

Gerdina

15-06-2012 om 21:01

En?

Hoe ging het? En gefeliciteerd met je verjaardag!

Shonagh

Shonagh

15-06-2012 om 23:11 Topicstarter

Update

Nou, voor de mondelinge test ben ik ook geslaagd: een praatje met een Belgische dame nu dus voor het echte interview, maandag of dinsdag.
Volgende dilemma: ga ik heel Schots in stemmig zwart ( mijn koorkleding) of blijf ik mezelf.............

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-06-2012 om 23:29

Ik zeg

Ga voor stemmig zwart. Beter over- dan underdressed.

Jezelf leren ze wel kennen als je er eenmaal werkt...

krin

krin

15-06-2012 om 23:44

Kijk aan

Alweer een horde genomen. Hoe groot is het contrast tussen stemmig Schots en jezelf? Zo helemaal zwart lijkt me erg formeel. Maar goed, ik ben al jaren niet op sollicitatiegesprek geweest, dus ga niet op mij af.
En gefeliciteerd met je verjaardag natuurlijk.

tonny

tonny

16-06-2012 om 09:19

Ha, wat leuk!

Ik zou zwart met een kleurig accent doen. Joh, wat mooi dat je deze hobbels achter de rug hebt, veel succes komende week!

Shonagh

Shonagh

16-06-2012 om 15:15 Topicstarter

Kleren

Ik ga Tonny's ( en Ginny's ) advies opvolgen. Koorkleding met kleurige sieraden.
Krin: ik houd helemaal niet van zwart, draag graag kleurige/ fleurigekleren , vaak in Nl gekocht. Ook wel een beetje een reactie op alle "begraveniskleren"/ uniformen in dit land ;o) Brengt me nog een vraag volgende week: of er ook een uniform is............

Succes!

Shonagh, zwart met kleurige sieraden lijkt me prima ('s lands eer, 's lands wijs enzo). Is het een representatieve functie? Als je wel in een uniform moet werken, dan hoef je in ieder geval niet elke ochtend te bedenken wat je moet aantrekken .

Succes.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.