Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

griet

griet

08-03-2009 om 22:36

Werken via uitzendbureau

Ik werk alweer een half jaar via een uitzendbureau maar ik wil daar eigenlijk stoppen omdat ik wat anders kan krijgen. In mijn contract staat wel een begin datum maar geen eind datum betekent dat dan dat het contract voor onbepaalde tijd is? En wat betekent dat voor mijn opzegtermijn? Of heb je die niet als uitzendkracht? Het liefst wil ik daar zo snel mogelijk weg zodat ik in mijn nieuwe baan kan beginnen. De begindatum klopt trouwens niet. Er staat dat ik 15 aug ben begonnen maar mijn eerste werkdag was 2 sep. Waarom zouden ze dat zo gedaan hebben?
Natuurlijk kan ik deze vragen ook aan mijn werkgever stellen maar ik hoef daar pas woensdag weer naartoe en ik wil eerst een paar dingen op een rijtje hebben voordat ik mijn ontslag aankondig. Ik vermoed namelijk dat ze erg moeilijk gaat doen. Weet dat ze me niet graag kwijt wil omdat het moeilijk was om iemand te vinden voor mijn functie. Het werk is namelijk nogal saai en ééntonig (dat is ook wat mij opbreekt) en de mensen die normaal gesproken voor zo'n baantje in aanmerking komen wil zij juist niet hebben. Maar ik dwaal af. Ik ben dus bang dat ze erg moeilijk gaat doen als ik zeg dat ik weg wil. Wat kan zij van mij eisen en wat ik van haar kwa opzegtermijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

08-03-2009 om 22:47

Ben je uitzendkracht?

dan zul je ws geen opzegtermijn oid hebben, met een uitzendovereenkomst is het allemaal anders dan met een arbeidsovereenkomst

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.