Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Werkgever houd zich niet aan cao

Wij hebben de afgelopen jaren collectieve sluitingsweken gehad. Elk jaar wordt opnieuw bekeken of er wel collectief gesloten wordt of niet. Elk jaar horen we het vrij laat (Begin januari.) In de CAO staat dat uiterlijk 15 januri duidelijkheid moet zijn en daar beroepte werkgever zich ook steeds op.
Vervelende is dat partners vaak al voor 1 december vakantie moeten opgeven.

Ik heb de OR hier al eens over gemaild en die geven aan dat werkgever CAO technisch uiterlijk 15 januari moeten aangeven en dat wij altijd het recht hebben vakantie aan te vragen en je dan binnen 2 weken antwoord moet hebben.
Snap ik maar als mijn vraag buiten de collectieve weken ligt heb ik een probleem.

Afgelopen vrijdag zouden wij horen over dit jaar. Afgelopen donderdag heeft werkgever de collectieve sluiting plannen pas bij OR neergelegd. Die hebben er vervolgens geen formeel besluit over genomen. Vervolggesprek vind pas aanstaande donderdag plaats!
Vandaag was de uiterste datum volgens de CAO!!!

Ik kan nu dus nog steeds geen plannen maken en boeken, plus mijn partner heeft een probleem op zijn werk omdat hij ook nog steeds niets kan door geven. Partner werkt bij een klein bedrijf en die hebben al gewacht op ons, erg netjes dus. Maar langer wachten willen ze niet! (en terecht!)

Wat kan ik nu doen? (Aankomende week heb ik toevallig een vergadering.)

Groetjes Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

17-01-2011 om 15:11

Vakbond

Ik hoop dat je lid bent van een vakbond, dan kun je hen namelijk bellen en vragen wat in deze je rechten zijn.

Sancy

Sancy

17-01-2011 om 15:47

Iets anders

"Ik heb de OR hier al eens over gemaild en die geven aan dat werkgever CAO technisch uiterlijk 15 januari moeten aangeven en dat wij altijd het recht hebben vakantie aan te vragen en je dan binnen 2 weken antwoord moet hebben."
Dit is wat te kort door de bocht waarschijnlijk van je OR. In het algemeen geldt het volgende. Je mag je vakantie aanvragen, en als de werkgever er nĂ­et mee akkoord gaat, moet hij dat binnen 2 weken melden.
Voor meer informatie: http://www.arbeidsrechter.nl/ zie hoofdstuk 4.2.2 en 4.2.2.5

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.