Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

mirreke

mirreke

13-02-2012 om 10:38

Western union, hoe werkt dat?

Ik heb een opdrachtgever in Ukraine. Omdat een eerdere betaling aan mij ongelooflijk veel vertraging heeft opgelopen en nog steeds niet op mijn bankrekening staat, stelt de opdrachtgever voor voortaan Western Union te gebruiken. Weet iemand hoe dat werkt? Is dit handig, snel, of moet ik er allerlei extra handelingen voor verrichten, zoals naar het postkantoor gaan enzo.
Eigenlijk heb ik het ook liever niet. Ik heb al een account bij PayPal en bij MoneyBookers. Maar misschien is het juist wel handig. Heeft iemand ervaring? Of een andere tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

13-02-2012 om 11:29

Western union

wij maken heel vaak geld via Western Union over (prive, niet voor werk). Persoon A gaat naar het Western Union kantoor en maakt het bedrag over en stuurt vervolgens het nummer van de overboeking naar persoon B. Persoon B gaat naar een Western Union kantoor met nummer en identititeitsbewijs en haalt het geld af.
Je moet dus inderdaad je verplaatsen (meestal postkantoor maar ook sommige telefoonwinkels bieden Western Union aan)
Verder zijn de overboekingskosten ook vrij hoog maar dat lijkt me een probleem van de opdrachtgever.
Het grote voordeel is dat je inderdaad het geld binnen een paar uur beschikbaar hebt. Zeker als je naar landen overboekt waarmee het eindeloos lang duurt op een andere manier is dat een voordeel.

Moneycorp?

Een NL kennis heeft goede ervaringen met Moneycorp, lage kosten, goede koers.

mirreke

mirreke

13-02-2012 om 22:53

Koers?

Dat is ook zo, koers. Nou hoef ik me daar niet druk over te maken, ik krijg in euro's betaald. Maar is voor andere partij wel belangrijk natuurlijk.
Zelf vind ik moneybookers wel handig. Ervaringen?

mirjam

Gijsbertha

Gijsbertha

14-02-2012 om 10:28

Money transfer

Kan niet meer op Nederlandse postagentschappen. Het kan nog wel op GWK kantoren.

mirreke

mirreke

14-02-2012 om 13:47

Is money transfer

dan hetzelfde als MoneyBookers?

mirreke

mirreke

15-02-2012 om 18:09

Moneybookers is skrill

Geworden

mirjam

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.