Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Maureentje

Maureentje

13-01-2020 om 19:24

Wft zorg

Hallo iedereen! Wie kan mij helpen. Ik kan aan de slag bij een zorgverzekeraar maar dan moet ik binnen 2 ½ week mijn wft zorg halen. Ik heb er de tijd voor dat is niet het probleem. Maar ik zie altijd beren op de weg. Lukt het me nog om te leren.... dit is al heel lang geleden . Heb nu een paar jaar niet gewerkt en wil echt graag weer aan de slag. Zijn er hier ervaringen in de leerstof? Is het echt van buiten leren? Is het veel? Alle reacties zijn welkom !!

vlinder72

vlinder72

13-01-2020 om 19:35

Wft

Ik heb geen zorg maar wel basis, consumptief, hypothecair en vermogen.

Wft's leren betekent heel veel feiten uit je hoofd leren en heel veel examens oefenen. Zorg schijnt wel een van de makkelijkere te zijn. 2,5 week lijkt mij krap maar als je de tijd hebt zou het moeten lukken.

Zelf leer ik alles met een e-learning (als je eenmaal wft hebt moet je namelijk 1x 2/3 jaar weer een pe examen doen).Dus ervaring genoeg. Ik ben nu bezig met PE hypothecair.

Oefenen? Kaaskopje?

Misschien kan Kaaskopje je helpen met het inprenten en overhoren van de leerstof? Ze heeft bij een callcentrum gewerkt met de regelgeving van zorgverzekeraars.
Het is vooral belangrijk om te beginnen en een overzicht te maken en een planning, die ook wat uit kan lopen. En dan doe je gewoon je best!

Basis

Heb je wel al WFT Basis? Zonder deze is geen enkele wft aanvulling geldig. Ik heb basis, schade particulieren en zakelijk en consumptief krediet.

Hallo, ik heb vanmiddag voor het eerst WFT (basis) examen afgelegd. Nu keek ik net bij mijn DUO adviesbevoegdheid en zag ik dat de kolom basis bruin was gekleurd. Onder stond als de kolom gekleurd is en niet grijs is je het gehaald hebt, ook stond er dat je binnen 48 uur definitieve uitslag krijgt via de mail. Is het nou zo dat bij iedereen die het examen heeft afgelegd de kolom tijdelijk bruin kleurt en na 48 uur verandert of is dit al de definitieve uitslag?????

Geen idee. Ik weet niet wat je bedoelt met duo adviesbevoegdheid maar ik ben wel al jaren in het bezit van diverse wft's. En ik doe om de paar jaar weer opnieuw wat examens. 

Als je examen doet ontvang je binnen een uur de uitslag van de exameninstantie. Dat is nog niet de definitieve uitslag maar ik heb nog nooit gezien dat het daarna nog afweek. En dag later ontvang je een e-mail van het DUO met de definitieve uitslag. Daarna ontvang je weken/maanden later een certificaat per post voor basis of een adviseurs certificaat als die weer behaald hebt. 

Dus heb je je mail met een positief resultaat dan gefeliciteerd je hebt WFT basis gehaald.

Ik bedoel zeg maar als je op DUO naar jouw WFT's kijkt, bij beroepskwalificaties je een aantal kolommen gekleurd ziet. Ik vroeg mij af aangezien ik nog geen mail heb ontvangen ik er al van uit kan gaan of ik het gehaald heb aangezien kolom Basis bruin is geworden en niet net als de rest wit.

Ik heb net bij het duo gekeken maar ik zie niet wat je bedoelt. Raar dat je niet al een mail hebt ontvangen van het examenbureau. 

ik heb nu net een mail ontvangen van DUO, heb het gehaald met een 5,5 afgerond een 6 

yesss

mirjam-vdb-visser schreef op 27-03-2021 om 01:09:

ik heb nu net een mail ontvangen van DUO, heb het gehaald met een 5,5 afgerond een 6

yesss

Gefeliciteerd! Haha mijn laatste cijfer was ook een 5,5. Ik was er heel erg blij mee. Op mijn ouwe dag in zo korte tijd nog zoveel informatie erin stampen, dan ben ik tevreden met dat resultaat.

Nu de praktijk in?

Ik had trouwens een heel verhaal getypt eerder maar dat is kennelijk fout gegaan. Het was niet nodig. Je bent geslaagd!

Voor WFT Zorg hoef je niet eerst Basis te hebben, want WFT Zorg staat volledig los van de rest. Ik heb afgelopen week Basis gehaald met een 8. Dacht dat ik het examen totaal verziekt had, dus ben heel blij. Via een gratis E-learning (NL leert door/Lindenhaeghe) half juli begonnen! Ik had ook al een bruine balk bij DUO voordat ik een uitslag van DUO had.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.