Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

sierlo

sierlo

12-10-2009 om 09:17

Wie krijgt de as?

Ik heb een vraag en ik kan het antwoord niet vinden met google, dus stel ik hem hier.
De biologische vader van mijn partner is een paar maanden overleden. De zuster van die vader heeft nu de as in haar bezit, maar het half-zusje en broertje willen zelf graag de as uitstrooien. Zij wonen in Engeland en Duitsland (nu uitgezonden naar afgnistan) en kunnen dus moeilijk even die urn ophalen. Ze vragen nu aan mijn partner of hij de as kan veiligstellen. De tante doet namelijk moeilijk en wil het tot uiterlijk eind februarie bewaren en dan uitstrooien, of ze daar nu bij kunnen zijn of niet.
Er zijn gewoon hele slechte verstandhoudingen met die vrouw op het moment. Is er een wet of een recht waarmee de as in ons bezit kan komen? Wij willen het namelijk best regelen (zelf hebben we de behoefte niet) voor hun maar we hebben dus geen idee hoe of wat. Het gewoon vragen zal naar alle waarschijnlijkheid weinig uithalen (ze heeft al het contact met ons, dus alle kinderen, verbroken, lang verhaal).
Ik hoop dat iemand weet hoe het werkt, alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wens overledene

Sierlo,
als biologische vader te kennen heeft gegeven dat hij graag wil dat zijn kinderen het as mogen hebben staan jullie sterk. Als vader niks heeft gezegd en het over heeft gelaten aan zijn huidige partner dan wordt het een stuk moeilijker en gaat het erom of zijn 'menselijk' gezien rekening kan en wil houden met jullie gevoel.

Wellicht dat je aan deze link iets hebt.

http://www.uitvaart.nl/advies_juridisch_1_1085.html

succes en sterkte.

sierlo

sierlo

12-10-2009 om 13:20

Geen wens en geen partner

De tante is de zus van de overledene, hij had geen partner. Ook geen contact met de kinderen. Hij had eigenlijk met niemand contact, ook niet met zijn broer en zus. Daarin zijn ze (kinderen en broer/zus) gelijk. Hij heeft ook (voor zover iemand weet) nooit een wens uitgesproken. Het is gewoon een lastige situatie zo. Vooral ook omdat de 3 kinderen in verschillende landen wonen.

Inge M

Inge M

12-10-2009 om 20:14

Kinderen gaan voor zus

Als er geen partner is, zijn volgens mij de kinderen de erfgenamen. Zij bepalen dan ook wat er met de as gebeurt. Helaas heb ik geen idee hoe je dat recht moet opeisen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.