Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kiki

Kiki

28-10-2009 om 20:14

Wij zijn al bijna een jaar bezig het huis boven ons te kopen

Lang verhaal, buurman is gevlucht voor zijn schuldeisers en de politie omdat hij en heel veel schulden en drie vrouwen had.
Een van de schuldeisers was zijn hypotheekverstrekker, die na het opstarten van een onteigeningsprocedure erachter kwam dat meneer drie vrouwen had.

Huis staat inmiddels al bijna een jaar leeg en de procedure loopt al tijden. Ik zal jullie niet vermoeien met de verdere details, behalve dat het al een jaar loopt en er geen schot in leek/lijkt te zitten.
Bijkomend probleem is dat de hypotheekverstrekker (natuurlijk, het zal eens mee zitten) de DSB-bank is en de hele juridische procedure nu stilgelegd is.

Aargh, aargh, driedubbel aargh. (zeker gezien Den Haags pogingen leegstand te voorkomen, ik wil graag wat aan die leegstand doen, maar goed)

Nou stelde mijn oom voor om de curator aan te schrijven en het geval uit de doeken te doen, ook in de hoop dat als de hypotheektak dalijk overgeheveld wordt naar God weet welke andere bank, ze in ieder geval weten van deze situatie. Je snapt dat wij niet willen dat dit huis 'vergeten' wordt
En dat ze op de hoogte zijn dat er gegadigden zijn voor dat huis boven me.

Heeft dat zin denken jullie? en zo ja, hoe bereik ik die curatoren.
Moet ik dan gewoon het antwoordnummer van de DSB-bank aanschrijven?
Kan ik ze misschien ook E-mailen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rosa

rosa

29-10-2009 om 09:16

Geen idee

of het helpt, maar ik zou er een brief aan wagen.

Google: er zijn 2 curatoren: Joost Kuiper en Rutger Schimmelpenninck.

Hieronder vindt je een postadres
http://www.aansprakelijkheid.nl/nl/voorbeeldbrieven-aansprakelijkheid/melding-schadeclaim-curator-dsb-bank-1/

Een mailadres voor Schimmelpenninck is ook te vinden, maar een brief lijkt me beter.

rosa

Elisabeth B.

Elisabeth B.

29-10-2009 om 22:36

Makelaar

Schakel een goede makelaar in. Dus niet de eerste de beste, iedereen mag zich makelaar noemen, kies iemand die je aanbevolen krijgt bijvoobeeld. Maak goede afspraken vooraf over de beloning en niet een percentage van de koopprijs! En dan een offer they can't refuse. Denk er aan: het huis van de buren komt maar een keer te koop!
DSB als rechthebbende op het onderpand is inderdaad een behoorlijk vertragende en complicerende facor. Het heeft denk ik niet veel zin om een brief te schrijven, de curatoren hebben geheel andere prioriteiten en zullen de hypotheekportefeuille waarschijnlijk als geheel willen verkopen. Maar proberen kan natuurlijk altijd, niet geschoten is altjd mis.
Als je een beetje geduld hebt en zorgt dat je op het juiste moment toeslaat, betaal je straks waarschijnlijk niet (veel) te veel als buren.
Elisabeth.

Kiki

Kiki

01-11-2009 om 11:26

Geduld hebben we al

we wachten al een jaar. Een jaar waarin dit huis gewoon leeg staat. Iedere keer krijgen we uitnodigingen van de buurtvereniging om naar bijeenkomsten in de wijk te komen, waarin ze ons willen vertellen wat ze aan leegstand doen of gaan doen.
Dan wil ik wat aan die leegstand doen en kan het niet.

Ik ga het denk ik maar kraken ofzo, want ik ben het best zat Hoe kraak je een woning?

Een makelaar heeft volgens mij niet zo'n zin, zo'n makelaar heb je toch alleen nodig om over de prijs te onderhandelen? In dat stadium zijn wij nog niet eens.
Voorlopig moet het huis nog opleverbaar worden.

Ik ga maar eens een mooie brief schrijven.

Wie weet trouwens hoe dat gaat? Gaan alle hypotheken nou over naar een andere bank, of blijven de hoofdpijndossiers achter omdat geen bank die wil hebben?

rosa

rosa

01-11-2009 om 12:24

Kiki

Volgens http://www.hypotheekrente.nl/nieuws/610/Wat_gaat_er_met_gebeuren_met_de_DSB_hypotheken.html

gaan alle hypotheken in een keer over, en is de hoogte van het overnamebedrag afhankelijk van wat voor soort hypotheken het zijn.

rosa

Millenia

Millenia

01-11-2009 om 13:50

Kraken

Zie: http://www.stuiverstraat.dse.nl/kraken.htm Eventueel verder de link naar de kraakbeweging volgen. Ja, waarschijnlijk kun je het pand kraken, je zegt immers dat het al een jaar leeg staat? Het moet meer dan een jaar leeg staan, zo'n pand.

mirreke

mirreke

03-11-2009 om 10:07

Kraken? maar er is net een wet die kraken verbiedt

Ik zou niet kraken, volgens mij krijg je de hypotheekverstrekker tegen je. Ik zou wel een brief versturen naar de hypotheekverstrekker, aangetekend, waarin je aangeeft dat je het betreffende pand wilt kopen. En misschien heeft het toch zin eens met een makelaar te gaan praten en de situatie uit te leggen, wie weet kent hij of zij nog een andere weg.

Kiki

Kiki

03-11-2009 om 10:37

Kraken is toch nog niet verboden

Het is toch nog geen wet.

Kraken zou voor mij overigens wel allerlaatste optie zij hoor. Ik zie me al midden in de nacht een woning openbreken, hahahaha

Ik heb meneer Schimmelpenninck een brief gestuurd, dus ik ben benieuwd.
Ik ben overigens in contact met een makelaar, die van de, gevluchte, verkopende partij. Maar die doet niet echt actief zijn best zeg maar

mirreke

mirreke

05-11-2009 om 10:48

Oh jee

Ik kan me helemaal voorstellen hoe frustrerend het moet zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.