Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wisselen van baan


Pippeltje schreef op 27-10-2021 om 17:19:

Nou ja, sorry hoor. Ben wel echt klaar met meedenken als je niet eens bereid bent te vertellen welke opleiding je gedaan hebt. I.v.m. je privacy. Hoe uniek denk je eigenlijk te zijn?

Wat een zure tak, die Pippeltje.

es_crea schreef op 28-10-2021 om 17:14:

Toen ik aan het googlen was kwam ik dit trouwens ook nog tegen https://www.staatvandienst.nl/funfacts/15-aparte-banen-die-goed-verdienen/ Het artikel is natuurlijk als grap bedoeld (ik bedoel, ik ga geen golfbalduiker worden) maar door de functie Netflix vertaler werd ik wel geïnspireerd om naar dat soort dingen op zoek te gaan, die ik dan nu eventueel thuis kan doen. Het lijkt me bijvoorbeeld ook leuk om iets in de media te doen, dus wellicht kan ik zoeken naar tekstschrijver ofzo. Zitten hier mensen die wellicht iets in de media/marketing doen en daar tips voor hebben? Cursussen die ik eventueel kan volgen?

Ik wil absoluut niet zuur doen, maar tekstschrijver is best een lastig beroep (ik doe het al vele jaren). Je moet je kunnen inleven in je doelgroep, ook als die ver van je af staat. Je werkt vaak onder tijdsdruk, want klanten proberen eerst zelf iets te schrijven en dan blijkt dat tegen te vallen, dus vlak voor de deadline schakelen ze een professional in. Of ze bedenken ineens iets anders als jij met je eerste tekst komt. Zinnen mogen niet te lang zijn, dan snappen mensen het niet meer, maar ook niet te kort, want dan denken mensen dat je ze onderschat. En dan moet je grammaticaal en qua spelling ook nog sterk zijn. Als je er serieus over nadenkt, kun je eens kijken bij De Redactie, die hebben goede, praktijkgerichte cursussen. 

Je zou eens op zoek kunnen gaan naar een coach die een tma kan aanbieden. Talenten motivatie analyse. Er is er jouw buurt vast 1 te vinden. Dan kun je zien wat je interesse en je talenten zijn. En vaak heeft zo'n coach ook een heel netwerk waardoor ze soms ook kunnen helpen aan een andere baan!

bedankt voor de tips.

Misschien is ook iets meer richting activiteitenbegeleider iets voor je? Al weet ik niet hoeveel die er nog zijn. Er zijn er al veel wegbezuinigd. Ik weet niet of je een creatieve opleiding hebt, maar dan zou docent beeldende vorming ook nog iets kunnen zijn.
Ik denk dat als je geen opleiding in een taal hebt, je niet snel als vertaler of tekstschrijver aan het werk komt. Dat is zelfs voor mensen met de juiste opleiding nog een moeilijke branche om aan het werk te komen.
Kun je aan mensen om je heen vragen wat ze jou wel zien doen? Dat kan soms verrassende inzichten geven.
Succes met je zoektocht!

Edit: ik zie nu pas dat het een bericht van 3 maanden terug is. 🙁

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.