Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Pelikaan7

Pelikaan7

11-10-2011 om 14:15

Woningbouw

Sinds een paar weken zijn er nieuwe kozijnen geplaatst. Erg mooi, alleen zijn sommige bewoners op extra kosten gejaagd. De kozijnen zijn even breed, maar het glas is breder. (het was eerst 2.00 cm nu 2.06 cm breed).
Ok we gaan besparen (dubbel glas) op stook kosten, maar mijn buren en ik zijn verplicht om andere raambekleding te kopen. Wat wij hadden hangen is te smal geworden en hebben nu een stuk onbedekt stuk raam.

Ik vraag mij af of de woningbouw verplicht gesteld kan worden om bij te dragen in de kosten voor het aanschaffen van nieuwe raambekleding?

Of is het een 'gevalletje' helaas!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cqcq

cqcq

11-10-2011 om 16:41

Ik vrees helaas..

Ik denk niet dat de woning bouw dat voor jullie hoeft op te lossen. Als het gaat om traditionele gordijnen dan kun je die vaak wel breder (laten) maken. (je haalt de plooien eruit, en naait die er opnieuw iets minder diep in, hebben wij na onze laatste verhuizing ook gedaan, je wint dan met gemak 6 cm).

Voor rolgordijnen, luxaflex o.i.d. zie ik geen gemakkelijke oplossingen.

Belle Époque

Belle Époque

11-10-2011 om 17:47

Misschien wel

Ik weet dat bij een verbouwing (sociale huur) in mijn toekomstige woonplaats de mensen een bedrag konden claimen indien de gordijnen niet meer voor het raam pasten.

Pelikaan7

Pelikaan7

11-10-2011 om 18:46

Cqcq

Het gaat helaas niet om gordijnen. Maar om lamellen, de rails is nu 6 cm te kort en om vouwgordijnen die ook 6 cm te kort zijn geworden.

+ Brunette +

+ Brunette +

11-10-2011 om 23:04

Zijn die lamellen nog te krijgen?

Dan kun je een grotere rail kopen en een of twee lamellen erbij. Dat is goedkoper dan alles nieuw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.