Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wordt schade aan eigen spullen veroorzaakt door zoontje van 2 vergoed door verzekering?

Onze zoon van 2 heeft zich deze zomer zonder dat wij dit in de gaten hadden regelmatig uitgeleefd op de cd-speler in de auto. Nadat er 'opeens' kortsluiting ontstond in de radio en wij op de terugweg van vakantie in Frankrijk het motorgeluid via de luidsprekers hoorden, kregen we door dat hij (parkeer)muntjes in de sleuf van de cd-speler heeft gestopt.

De garage heeft er in totaal 8 stuks uitgevist en de cd-speler is nu opgestuurd ter reparatie. Wie weet of wij deze kosten (die waarschijnlijk aardig oplopen) kunnen claimen bij de verzekering? Is dit een gevalletje pech in de zin van 'had je maar beter op je kind moeten letten'? Wat voor soort verzekering moet je hebben om dergelijke schade te kunnen claimen?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minke

Minke

18-08-2010 om 14:58

Denk het niet

Dit valt denk ik onder de noemer te voorkomen ongelukken. De verzekering vergoed ook je bril niet als de peuter op schoot hem uit nieuwsgierigheid van je hoofd trekt en kapot maakt.
Hoe heeft je zoon ongemerkt de auto in kunnen komen? Nog een geluk dat hij niet een blokje of speelgoedje onder het rempedaal heeft geplaatst of iets dergelijks.

ChrisH

ChrisH

18-08-2010 om 15:09 Topicstarter

Ongemerkt was het niet

Ken je dat als je op de camping alles moet inpakken en de kinderen zich ondertussen prima een uurtje vermaken in de auto? Tussen de voorstoelen zit zo'n handig vakje waarin je parkeermuntjes kunt bewaren. Het was me al eerder opgevallen dat de muntjes die ik daarin bewaarde verdwenen maar ik dacht dat mijn wederhelft ze gebruikte

Overigens is de jongste een duidelijk ondernemender typje dan de oudste, dat is voor ons nog even wennen zo mag duidelijk zijn.

Chris

Sterre42

Sterre42

18-08-2010 om 18:36

Ligt aan de vorm van verzekeren

Volgens mij heeft Delta Lloyd tegenwoordig (sinds een jaar of 2?) een verzekering die ook schade dekt die je zelf veroorzaakt in huis.

Maar ja, dan moet je die verzekering wel hebben.

Heb je die niet, dan is het een gevalletje pech en eigen verantwoordelijkheid.

Ach, zo heb ik ooit als kind boterhammen in de videosleuf gedaan. Was mijn vader ook erg blij mee.....

Guinevere

Guinevere

18-08-2010 om 21:05

Haha

Haha, 't is wel off topic, maar het doet me denken aan de keer dat ik als 3-jarige wilde testen hoe sterk glas was. Dus ik bonkte met mijn vuisten op de tuindeur. Enkel glas bleek niet erg sterk te zijn. De verzekering kon er wel om lachen en heeft het betaald. Maar dat was ongeveer 100 jaar geleden.
Je kunt de verzekering altijd even bellen, wie weet...

Voorruit

Ons spookje van 3 heeft tijdens het 'cd-tjes luisteren in de auto die naast de tent stond' het veiligheidshamertje te pakken gekregen. "Waar is dit voor?" "Aha, om de ruiten in te slaan". En jawel, een fullsize ster over de hele voorruit!

De verzekering heeft de reparatie na deze grap wel betaald en wij alleen het eigen risico, maar ik weet niet zeker of mijn man de verzekering de exacte toedracht heeft verteld...

Kiki

Kiki

18-08-2010 om 22:02

Toen mijn zoontje mijn dure bril sloopte

die duidelijk stamde uit mijn pre-kinderen tijdperk, kon ik fluiten naar de verzekering. Ik snapte dat ook best hoor, wie legt er nou haar bril in bereik van de grijpgrage handjes van een dreumes. Reparatie was behoorlijk prijzig, dus zeker balen

Mijn volgende montuur wordt gewoon een Hans Anders

Kiki

Kiki

18-08-2010 om 22:05

Daar staat tegenover

Dat toen mijn zoontje mijn smart-phone op de grond smeet en een gigakras in het touchscreen zat ik wel gewoon een nieuwe telefoon kreeg.

Zelfs een aantal jaar geleden, toen ik mijn telefoon van de derde verdieping in het trappenhuis naar beneden liet vallen (don't ask) kreeg ik een nieuwe telefoon.

Beide gevallen gewoon eerlijk verteld wat er gebeurd was

O en de kinderwagen ook. We hebben met onze kinderwagen door de niet zo makkelijk begaanbare bossen in Canada gewandeld en toen is een pin van het wiel afgebroken.
We hebben gewoon eerlijk verteld wat er gebeurd was en dat die wagen het zwaar heeft gehad op vakantie.
Toen viel de reparatie gewoon in de garantie.

Moraal van het verhaal. Gewoon bellen en wie weet wat ze nog vergoeden

Vic

Vic

18-08-2010 om 22:11

Vakantie

Een reisverzekering dekt schade door eigen schuld wel. Mijn dochter is ooit in een vakantiehuisje uit een hoogslaper gesprongen op het bed eronder. Ze was helaas even vergeten dat ze haar bril onder haar kussen had gelegd. De verzekeraar heeft zonder morren uitgekeerd. Volgens mij is schade aan je auto dan weer uitgezonderd op de reisverzekering, maar dat moet je even nakijken in de voorwaarden.

Heleentje

Heleentje

18-08-2010 om 23:04

Interpolis

Mijn dochtertje had drinken over de laptop laten vallen.
Kreeg van Interpolis gewoon een betaling.
Schade aan auto is misschien wel weer een ander hoofdstuk, maar ik zou het gewoon proberen.

Succes!

Maxime.M

Maxime.M

19-08-2010 om 10:53

Ook gehad

Hoi,

Hier heeft mijn zoontje dat ook gedaan! Ik had hem even in de auto laten zitten tijdens het verjaardagspartijtje. (de andere kinderen naar huis brengen) en hij zat nog met een paar andere ventjes in de auto stoer te doen (8 jaar) en ja hoor, zomaar per ongeluk was het muntje in de cd speler gevallen (tuuuurlijk)maar goed, ding deed het niet meer.
Een paar dagen laten deed ie het ineens weer wel (muntje op de goede plaats gezakt?) en toch een paar maanden later hield ie er alsnog mee op.
Man heeft het apparaat uit de auto gehaald en na wat schudden en morrelen kwam het muntje er toch uit, en deed alles het weer. Ik zou gewoon even bellen met de verzekering het het verhaal eerlijk vertellen, wie weet is er een vergoeding mogelijk.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.