Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

05-03-2012 om 22:12

Woz-waarde gestegen?

De WOZ-waarde van mijn huis is 3% hoger vastgesteld dan vorig jaar. Vziw is er het afgelopen jaar geen huis verkocht hier in de straat. Is een waardestijging dan reëel? Aangezien er verschillende huizen al lang te koop staan, had ik hem eigenlijk lager verwacht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jaymza

Jaymza

06-03-2012 om 07:52

Truc

dat is de truc, ze vergelijken alleen met woningen die wel verkocht zijn. Je kunt opvragen met welke jouw huis vergeleken is.

Jaymza

Digid

Je kunt met je Digid inloggen op de site van de gemeente, hier zie je ook welke huizen er vergeleken zijn met die van jou.
Verhoging is een beetje vreemd. Ik zou sowieso even bezwaar maken.

sinas

sinas

06-03-2012 om 10:06

Hier gelijk gebleven

en dat vind ik eigenlijk ook wel raar.

Arawen

Arawen

06-03-2012 om 13:45

Echt veel minder

Mijn huis ging in 3 jaar van 183 naar 180 en tot mijn grote verbazing dit jaar naar 167... 13 duizend Euro minder maar liefst!
Fijn voor de belasting die ik moet betalen, maar helemaal lekker zit me dat toch niet... Straks duikt de WOZ waarde nog onder de hypotheek.. Troost me maar met het feit dat ik toch de eerstkomende jaren niet wil verkopen..

Ilse

Ilse

06-03-2012 om 15:26

Die van mij is gestegen

Mijn WOZ waarde is gestegen met 10.000 euro. Dit begrijp ik echt niet want de huizenprijzen zijn alleen maar gedaald. Dit is niet de eerste keer. Mijn vorige woning (in crisis) was ook gestegen qua WOZ waarde. Had bezwaar getekend maar daar doen ze toch helemaal niks mee.

Lager

hier was het in 2011 nog iets van 410D en nu 385 (meen ik, moet nog in de belasting IB duiken en alles verzamelen).

Hoger

Hier ook een stijging, van 15.000. Nu zou het best kunnen dat de nieuwe waarde reëel is (als je hier een woning kwijtraakt, zo simpel is dat op dit moment niet) maar het verbaast me toch.

En ik weet nog niet hoe ze eraan komen, want er zat geen taxatieverslag bij de beschikking. Dat kan je opvragen met je DigiD. Maar ik niet, want de aanslag staat op naam van mijn partner. En die heeft geen DigiD. Dus nu heb ik gebeld en schijnt het per post verzonden te worden, maar ik heb nog niets ontvangen...

Overigens heb ik in het verleden tweemaal met succes bezwaar gemaakt (andere woningen - een van die woningen stond op het punt gesloopt te worden, toen de beslissing op bezwaar kwam was de woning er al niet meer). Dus zonodig doe ik het weer, maar goed, ik verdien mijn brood grotendeels met het indienen van bezwaarschriften, zij het op andere gebieden, dus ik zie niet echt op tegen dat klusje.

Groeten,

Temet

Chippie

Chippie

06-03-2012 om 21:53

Lager maar meer belasting betalen

Wij betalen 100 euro meer OZB en waarde van huis is gedaald. Ik heb gekeken met welke huizen ze ons huis hebben vergeleken en dan ga ik er van uit dat ons huis wel meer waard is dan WOZ waarde. Het ene huis is een huis hier in de straat met dezelfde kavelgrootte maar is circa 40% kleiner, een ander huis is iets kleiner met helft van onze kavelgrootte en het derde huis komt ongeveer overeen qua grootte en kavelgrootte maar is 25 jaar oud en dat is toch ook niet echt te vergelijken?

Vic

Vic

06-03-2012 om 22:05

Bezwaar gemaakt

Ik kon online via Digid mijn bezwaarschrift indienen, dat was dus makkelijk. Op de site stond ook het taxatieverslag (nooit gezien Het bleek dat ze als referentiepanden twee woningen hebben genomen die (half-) vrijstaand en veel ruimer zijn dan de mijne. Heel vreemd dus. Ook mijn eigen huis werd genoemd, en daar hebben ze een gemiddelde van genomen. Ik heb gesteld dat ze moeten uitgaan van mijn aankoopprijs en dan een paar duizend eraf vanwege de gedaalde marktprijzen. Ben benieuwd hoe dat afloopt. Het zal al met al niet zo heel veel schelen, maar ze moeten het gewoon goed doen.

sinas

sinas

06-03-2012 om 22:20

Ook gekeken op site met digid

en hier hebben ze exact dezelfde panden als ons huis als referentie. Een was op 200.000 getaxeerd, andere op 220.000 geloof ik. Onze nu dus voor het tweede jaar op 209.000. Tja, wat moet ik hier nu mee? Wel of niet bezwaar maken? In die tijd gingen deze huizen echt niet voor 209.000 of meer van eigenaar wisselen, juist veel minder!

Niet te vinden

de gemeente verwijst naar een website met digid en vervolgens vindt ik geen informatie over mijn 'pand' en dus ook niet de woningen waarmee deze is vergeleken.
zucht...

maar goed, hij is gedaald, prima.

Cato

Cato

07-03-2012 om 09:12

Grrr #@$% over digid

Ben keurig ingelogd met DigiD.Staat het rapport onder naam van mijn man (mede-eigenaar) en die wil geen DigiD.

Vic

Vic

07-03-2012 om 09:16

Waarom niet?

Wat is dat voor sufs om geen digid te willen? Je kunt tegenwoordig niet meer zonder. Zelfs mijn ouders hebben een digid (door mij beheerd), en die kunnen niet eens sms'en.

Isabella

Isabella

07-03-2012 om 12:48

Gezakt

Onze WOZ-waarde is 15.000 euro gezakt.

Gedaald

Volgens mij hangt het volledig van het begrotingstekort van je gemeente af of de WOZ is gestegen, gelijkgebleven of gedaald.

En wat betreft digiD, niet zo lang geleden bleken overheidssites allemaal zo lek als een mandje, ik snap wel dat sommige mensen daar huiverig van worden.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.