Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Woz waarde gestegen?

in vergelijking met vorig jaar is de woz waarde van onze woning 13% gestegen,heel vreemd vind ik dat,aangezien door de crisis alle huizenprijzen zijn gezakt.
hoe zit dit bij jullie,en kan ik hier iets mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sus-anne

sus-anne

01-03-2010 om 18:47 Topicstarter

Pelle

Bedankt voor de link.
deze klopt echter niet,de datum van dit bericht is 17 februari 2009( dus niet actueel)
op de site wordt gesproken over een peildatum van 01-01-2008.
de peildatum op ons formulier is 01-01-2009.dus een jaar later.
en volgens mij waren de huizenprijzen toen al wel gedaalt.

amk

amk

01-03-2010 om 19:41

Sus-anne

niet overal zijn de huizenprijzen gedaald, dat kan binnen een stad van straat tot straat schelen.
De prijzen in mijn straat zijn gewoon 5% omhoog gegaan, straat hierachter zijn gelijk gebleven.

Nasha 1st

Nasha 1st

01-03-2010 om 19:45

Helaas

op de peildatum 1-1-2009 waren de prijzen nog niet gedaald....Het klopt dus....Deze waarschuwing had ik al gelezen (volgens mij in Vereniging Eigen Huis blad) .... Ik was dus voorbereid....

Guinevere

Guinevere

01-03-2010 om 20:35

Min 8%

Hier zijn we lekker 8% naar beneden gegaan. Terwijl ze ons bezwaar van vorige jaar nota bene hadden afgewezen. Geen idee of dit bij de buren ook zo is, die heb ik nog niet gesproken.

sus-anne

sus-anne

01-03-2010 om 21:44 Topicstarter

+13 en - 8

dat scheelt nogal,13% hoger of 8% lager,dat is toch een verschil van 21%.
Maar er zijn er dus meer waar de woz gestegen is,als vind ik 13% wel erg veel.

Jujube

Jujube

01-03-2010 om 22:57

Bij ons

Met 3% gestegen. Ik denk niet dat dat klopt, de prijzen waren toen al gedaald, en zéker niet gestegen.
Groet,
Jujube

sus-anne

sus-anne

02-03-2010 om 15:25 Topicstarter

Pelle

vergissen is menselijk

Ook flink gestegen

maar de waarde is volgens mij nog steeds onder de marktprijs dus ik ga er geen werk van maken.

Lietje

Lietje

02-03-2010 om 19:29

Bij ons

Wij hebben dit jaar een stijging van maar liefst 30%. Mag dat wel, zoveel in 1x? Misschien waren de vorige waardes niet geheel marktconform, maar het was wel schrikken.
Lietje

Jaymza

Jaymza

02-03-2010 om 21:46

Kleine plus

De wegen van de woz zijn ondoorgrondelijk. Toen ze ermee begonnen bezwaar ingediend met 3 argumenten. Al mijn argumenten werden afgewezen, toch ging de woz omlaag, ze voerden nl zelf een 4e argument aan waardoor zij vonden dat mijn huis in waarde was gedaald. Ik had nl verbouwd (de garage bij het huis getrokken) en vond zelf eigenlijk dat het daardoor in waarde was gestegen, maar ach.......
De jaren daarna ging het geleidelijk omhoog, om een jaar of wat terug ineens te dalen. Sedert de laatste paar jaar stijgt het weer ieder jaar een beetje, zo ook dit jaar.

Jaymza

sus-anne

sus-anne

03-03-2010 om 07:36 Topicstarter

Valt mee

ik heb de rekening nog eens goed bekeken,en hoewel ons huis 13% in waarde is gestegen ,is de rekening lsechts 20 euro hoger dan vorig jaar.
dat vind ik niet de moeite om bezwaar te gaan maken.

sus-anne

sus-anne

03-03-2010 om 22:27 Topicstarter

Vreemd

bijna het dubbele? is de woz waarde zoveel gestegen of zijn bij jullie de gemeentelijke belastingen zo hoog?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.